• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Hur de kunde lägga ner 756:an tycker jag är svårt att förstå - men så är jag fullkomligt jävig i frågan :)
685C1645-4941-46EF-920B-F961FA79ABF1.jpeg
 
aargh, svårt det där med citat ibland
Lyckades lista ut det till slut... går bra nu :dead:

Aanyhoo, efter mycket velande skickade jag in 836an till HQ för att skruva till baklocket (var en liten glipa förut så man såg lite av gröna tätningen) och hämtade den hos Erikssons förra veckan. Så värt det, en skitsak kanske men när man väl börjat tänka på det så blir det ju en grej man stör sig på.
860B9A16-9352-4423-9DE1-3317933FE2C8.jpeg

Passade på och testade svarta U1 när man ändå var där vilket var rätt dumt egentligen... den var ju helt underbart brutal! :)
 
River mitt hår här hemma just nu, letat i två dagar efter mitt bandstiftsverktyg. Fick hem lite nya kul band till min U1SE häromdagen.
 
River mitt hår här hemma just nu, letat i två dagar efter mitt bandstiftsverktyg. Fick hem lite nya kul band till min U1SE häromdagen.
Lovar att bilder kommer så fort jag hittat det. börjar känna mig som @Clark Kent när han letade efter en klocka. Har röjt ut hela klädkammaren och vänt upp och ner på allt. ska gå vidare till nästa rum vid nästa teamsmöte ;-)
 
River mitt hår här hemma just nu, letat i två dagar efter mitt bandstiftsverktyg. Fick hem lite nya kul band till min U1SE häromdagen.
Nuså, hittade den till slut, i en låda i källaren!

80BDEB6F-B80A-4754-B86C-5EE4A5DAA2F5.jpeg

Gummi, gillar den här typen bättre än Sinns....

A90B2FB8-A811-4C2C-A8EA-98AA5B047A82.jpeg

Nato med pvd.

371EAFEA-176A-489C-A0ED-FBA00B7516D1.jpeg

och det jag tror kommer bli favoriten om jag bara hittar pvd:ade bandstift och en mattare variant av mesh, möjligt att den här går att ”nöta” lite så den blir lite med matt...

Vad säger ni andra denna fredag?
 
Jag saknar min gamla 757 och skulle gärna skaffa mig en igen.
Måste ha fått ett rejält hjärnsläpp som sålde den för en spottstyver dessutom 😬
IMG_20190318_180212.jpg

Annars så är B-uhr en het kandidat också.
Måste tyvärr hålla med dig om hjärnsläppet. Den är väldigt fin. Skulle aldrig sålt en sådan klocka, förresten har jag aldrig sålt någon och kommer inte att göra.
 
Vad är rimligt att betala för en Sinn 856 S UTC, begagnad i bra skick.

Den här har legat där ett tag så 14' verkar inte vara rätt. Har du kollat utvecklingen på C24?https://www.blocket.se/vi/92335911.htm

Det här är ju lite svårt då det är rejält beroende på marknad. Sinn är fortfarande "billigt" på den svenska marknaden jämfört med exempelvis Japan.
Chrono24 ger en indikation men priserna är inte slutpriser och därmed svåra att använda som "riktpris".

Vad gäller den länkade annonsen så skrivs det inget om ålder, service historik, skick på kapseln, eller vad som finns kvar gällande cert etc. Priset i sig är väl inte helt fel om det är en klocka i gott skick.
 
Senast ändrad:
Det här är ju lite svårt då det är rejält beroende på marknad. Sinn är fortfarande "billigt" på den svenska marknaden jämfört med exempelvis Japan.
Chrono24 ger en indikation men priserna är inte slutpriser och därmed svåra att använda som "riktpris".

Vad gäller den länkade annonsen så skrivs det inget om ålder, service historik, skick på kapseln, eller vad som finns kvar gällande cert etc. Priset i sig är väl inte helt fel om det är en klocka i gott skick.
Såklart.
Men marknaden sätter priset.
Den har legat där ett tag så just nu verkar 14' var högt iallafall för den.
 
Det här är ju lite svårt då det är rejält beroende på marknad. Sinn är fortfarande "billigt" på den svenska marknaden jämfört med exempelvis Japan.
Chrono24 ger en indikation men priserna är inte slutpriser och därmed svåra att använda som "riktpris".

Vad gäller den länkade annonsen så skrivs det inget om ålder, service historik, skick på kapseln, eller vad som finns kvar gällande cert etc. Priset i sig är väl inte helt fel om det är en klocka i gott skick.
Tycker det är bra med "billiga" SINN när jag ska köpa :D
 
Såklart.
Men marknaden sätter priset.
Den har legat där ett tag så just nu verkar 14' var högt iallafall för den.

Så är det :) Å andra sidan är det en väldigt liten andel svenskar som söker efter en 856 S i förhållande till övriga världen. Jag har säkert fel i frågan om värdet av klockan i annonsen du länkade till.
 
Vilken blir Er nästa SINN?
Funderar själv på 104.an med blå tavla men den lär bli svår att få tag på
1603391947397.png
Jag tror att @Nicke75 funderade på att sälja sin(n)? Kanske minns fel men det kan vara värt att höra med honom om du är intresserad. :)

Skulle gärna ha en 6012, tycker den är väldigt snygg. Problemet är att den kostar en slant och antagligen en ordentlig förlust om tycke ej uppstår och man vill sälja.
Fördelen med låga andrahandspriser är att man ofta kan göra väldigt bra klipp på begagnade ex vilket inte nödvändigtvis innebär att de är slitna. Redan som LNIB har det största värdetappet redan skett trots att skicket är som nytt.
 
Jag tror att @Nicke75 funderade på att sälja sin(n)? Kanske minns fel men det kan vara värt att höra med honom om du är intresserad. :)


Fördelen med låga andrahandspriser är att man ofta kan göra väldigt bra klipp på begagnade ex vilket inte nödvändigtvis innebär att de är slitna. Redan som LNIB har det största värdetappet redan skett trots att skicket är som nytt.
Tack för tippset.. :)
 
Tillbaka
Topp