• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ett försök att återge kulören på visarna - svårt!
D2253BC4-EF83-4DDE-89E9-B390B7A57452.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Eller så är spaningen som @Clark Kent gjorde att det är en GMT-vridring? Tavlan ser ju ut som en vit U200 annars...

Den vita U200 hade ETA 2824-2. Motsvarande Sellita som har både datumvisning vid 6 och GMT blir SW330-1. Så jag gissar på att det är verket som sitter i :)

Vilken i 9 serien kan det då tänkas vara ? 956 eller?

Det kan ju vara 903 fastän jag inte tror det :) Eller så behöver det inte vara en 9-serie överhuvudtaget. Tror inte att det är någon storsäljare där förutom just 903.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Den vita U200 hade ETA 2824-2. Motsvarande Sellita som har både datumvisning vid 6 och GMT blir SW330-1. Så jag gissar på att det är verket som sitter i :)



Det kan ju vara 903 fastän jag inte tror det :) Eller så behöver det inte vara en 9-serie överhuvudtaget. Tror inte att det är någon storsäljare där förutom just 903.
Har det inte "sagts" att det skulle komma något nytt och någon special utgåva. Specialutgåvorna brukar väl vara någon av de befintliga modellerna med annan färg på tavla eller siffror. 158 som kom senast var ju på ett sätt ny om än baserat på en tidigare modell. Om vi nu antar att 22mm bandet kan vara något "nytt/nyutgåva" vad gammalt finns som skulle kunna passa på ett 22 mm band?
Det vore mycket enklare om ERIKSON URHANDEL kunde berätta så slapp vi fundera och istället kunde lägga energin på att beställa :)
 

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Har ju helt missat att gratulera! Så ett rungande grattis ☺️ Hur är känslan nu efter att det har gått några dagar?



Snyggt och stort grattis! Blir den på armen på jobbet? Följer en norsk polis på Instagram som har 756 på sig då och då i patrullbilen :)
Tackar! Självklart 😎 kommer slänga upp lite bilder här och på insta framöver 😁
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Tack för det! Jag vet inte om ni liksom jag dagligen funderar på vad nästa klockköp ska bli, vad samlingen behöver. Men sen kommer jag ibland på mig själv med att alltid ha 356:an på mig och undrar varför jag ska köpa fler, jag vill ju nästan alltid ha denna på mig ändå, trots att jag har ~10 andra att välja bland.
79F73C7B-2542-40A1-B4E5-4098E519EA2E.jpeg

Fotnot: visst har det blivit lite svårare att citera inlägg? Tänker framförallt på multicitat och när man vill ta bort saker ur citeringen för att ta med det man vill svara på. Helt plötsligt är mitt svar inbakat i citatet utan möjlighet att skriva något nedanför. Eftersom det är rutor istället för kod nu kan man inte själv lösa det enkelt, det blir meckigt, helt enkelt. För övrigt upplever jag hela uppdateringen som att allt blivit mindre överskådligt. Att det får plats färre rader/text/information, vilket speciellt stör via mobil

Ett dilemma det där! Ja eller flera. Att i perioder endast bära en av xxx klockor försöker jag se som att just i detta nu är det här en favorit. De andra kommer säkert poppa upp vid annat tillfälle. Citeringen på den uppdaterade sidan är väl bara en av de lite sämre delarna vi stör oss på.
p.s
Om du låter 356 gå så kommer den spöka för dig i alla framtid!
d.s
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Svar från Sinn gällande bubblan på UX.en;

"The appearance of a small bubble poses no problem in handling your watch.
You can still go diving with it and the clockwork cannot be damaged either.
The membrane bottom compensates for this.
As soon as the bubble should no longer disappear, a service would be useful.

The battery should run for at least 5 years.
Usually it shows the so-called "end of life" when it get weaker.
The second hand than jumps every 4 seconds."


Jamendåså - bara hoppa i sjön.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
p.s
Om du låter 356 gå så kommer den spöka för dig i alla framtid!
d.s
Vi får se. Såg att det kom ut en ny 356 på K&S, förvisso med den 700 kr dyrare finelänken (i nypris), men rejält sliten klocka – för 20.000! När min som är fem månader med nypris på 20.700 inte blir såld för 15. Har fått skambud, men har sett att några tidigare 356 gått för 10-12 papp, dock i sämre skick, utan garanti och för en tid sedan. De kommer inte ut ofta.

Mao: lutar åt keep! :)
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Aporpå finelänkarna, visst har dom bara ”fjärilslås”? Jag har funderat lite på något mer dressat med finelänk men har en tendens att vilja ha länkar tajta och däregenom bända upp fjärilslås med handledsrörelser... vad är era erfarenherer av sinns Finelänk i detta fallet?
 
Topp