• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Dr. D

Patek
2-Faktor
Flera roliga på Ebay;
1603799969735.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Jamterik du gillar väl att köpa på Ebay ;)?

Jag tycker som tur är att en hel del av det som släpps från Japan är lite sisådär. Finns vissa undantag som till exempel Isetan, men man förstår ofta varför man inte ens bemödar sig med att släppa i resten av världen, de limiterade U1000 som främsta exempel.

Sen är det med eBay som med alla köpplattformar att det är förenat med ett visst mått av risk. Vill man eliminera den risken får man köpa nytt från AD, inte ens KS är riskfritt, men då missar man också en hel del att välja bland.

00a1c7cd7fe3a50ce0728d373bced9d0.jpg
 

Björklund

Panerai
Vi får se. Såg att det kom ut en ny 356 på K&S, förvisso med den 700 kr dyrare finelänken (i nypris), men rejält sliten klocka – för 20.000! När min som är fem månader med nypris på 20.700 inte blir såld för 15. Har fått skambud, men har sett att några tidigare 356 gått för 10-12 papp, dock i sämre skick, utan garanti och för en tid sedan. De kommer inte ut ofta.

Mao: lutar åt keep! :)

Hehe. Jag inser att jag nog kikat på lite fel referenspris. Kollade lite snabbt och såg nypris 27.890 men det är ju för Sa-varianten. My bad, även om läder+viklås också ingår utöver finelänken.
Anyway, jag är mest ute efter att byta mot annan klocka i prisklassen 15'-25'.
På bilderna ser den betydligt värre ut än jag upplever den i verkligheten, men det kändes bäst att vara över-ärlig med skicket.
Tar gärna emot bytesförslag ;)
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Mina Sinn-sillicon har blivit blankare med tiden enl. bilden. När de var nya var dom matta och passade väl till den borstade finninshen på U-serien och 857 enl. min åsikt.
Har ni något förslag på rengöringsmedel eller något annat som gör att de får tillbaka den stealth-matta ytan?
20201027_141544.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Mina Sinn-sillicon har blivit blankare med tiden enl. bilden. När de var nya var dom matta och passade väl till den borstade finninshen på U-serien och 857 enl. min åsikt.
Har ni något förslag på rengöringsmedel eller något annat som gör att de får tillbaka den stealth-matta ytan?
20201027_141544.jpg
Tror tyvärr det är gummit som åldras så.
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Har ju helt missat att gratulera! Så ett rungande grattis ☺️ Hur är känslan nu efter att det har gått några dagar?

Stort tack!
Den korta sammanfattningen är att det värmer hjärtat varje gång jag tittar på den :heart:
Den bärs jättebekvämt trots sitt ganska rejäla lug-to-lug mått (var lite orolig där med tanke på mina ca 17cm handleder). Älskar den något ovala formen på boetten med en plan slipning som sträcker sig lite utanför vridringen innan rundningen mot luggarna, ger en extra liten estetisk knuff för mig. Balansen i tavlan är ypperlig med bi-compax och datum vid 6. Mao så är jag supernöjd :woot:

Å så är den ju ett bandmonster också (som många Sinn) :)

Bild från tidigare idag...
Sinn_158_.jpg
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Jag tycker som tur är att en hel del av det som släpps från Japan är lite sisådär. Finns vissa undantag som till exempel Isetan, men man förstår ofta varför man inte ens bemödar sig med att släppa i resten av världen, de limiterade U1000 som främsta exempel.

Sen är det med eBay som med alla köpplattformar att det är förenat med ett visst mått av risk. Vill man eliminera den risken får man köpa nytt från AD, inte ens KS är riskfritt, men då missar man också en hel del att välja bland.

00a1c7cd7fe3a50ce0728d373bced9d0.jpg
Ang, köp på E-Bay mm, jag kan konstatera att under drygt 12 års rätt regelbundet handlande har jag åkt på en blåsning, det är inte så illa, man kan som Clark säger bli blåst överallt. Sen kan jag tillägga att jag har haft de absolut bästa köpupplevelserna på E-Bay, väldigt vänliga säljare och extremt kommunikativa människor.

Så, jag kommer att fortsätta handla på E-Bay mm mm men jag kanske kollar upp säljaren lite mer noggrant än jag gjorde senast....
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Ang, köp på E-Bay mm, jag kan konstatera att under drygt 12 års rätt regelbundet handlande har jag åkt på en blåsning, det är inte så illa, man kan som Clark säger bli blåst överallt. Sen kan jag tillägga att jag har haft de absolut bästa köpupplevelserna på E-Bay, väldigt vänliga säljare och extremt kommunikativa människor.

Så, jag kommer att fortsätta handla på E-Bay mm mm men jag kanske kollar upp säljaren lite mer noggrant än jag gjorde senast....
OT; Blev tvärblåst för 11 år sedan då vi trodde att vi hyrt ett hus på Sardinien-fanns inte 😂
Fyra år senare blev jag kallad till domstol i Milano som vittne.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Ang, köp på E-Bay mm, jag kan konstatera att under drygt 12 års rätt regelbundet handlande har jag åkt på en blåsning, det är inte så illa, man kan som Clark säger bli blåst överallt. Sen kan jag tillägga att jag har haft de absolut bästa köpupplevelserna på E-Bay, väldigt vänliga säljare och extremt kommunikativa människor.

Så, jag kommer att fortsätta handla på E-Bay mm mm men jag kanske kollar upp säljaren lite mer noggrant än jag gjorde senast....
Har aldrig handlat klockor på Ebay men en hel del tillbehör till gamla Schweiziska verktygsmaskiner och har ännu så länge aldrig blivit blåst, någon gång har kanske kvalitén överdrivits i annonsen men inte på sådant sätt att det motiverat retur eller tjafs. Tänker åxå fortsätta med ebay, vem vet kanske klockor i framtiden :)
 
Topp