• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Sinn!
1EF5AC51-3439-49C0-B36C-8C9CAB2505A8.jpeg
5D1AA649-CAB3-4C52-99A9-456AA41989F2.jpeg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Bandhjälp!!!

Behöver lite goda råd beträffande band/länk till min nya 103 B Första klockan på bilden. Bandet som sitter på känns som en skinnbit från en nyslaktad bäver :confused:
Är lite förtjust i fodrade läderband med vit söm som breitling bandet på klocka nr 4. Sinns fodrade band klocka nr 3 (SINN 158) är ok men lite tunt, skulle det vara snyggt med röd istället för vi söm på bandet till 158:an för att matcha röda tidtagare visare? Bandet på klocka nr 5 gillar jag med skulle vilja ha ett sådant i svart med vit söm alternativt vit bege söm för att matcha dom blekta siffrorna på urtavlan till 103:an. Ett blått band som på klocka 2 men med alligator prägling behövs till ett eventuellt framtida köp.
Ett stålband till 103:an ska jag också ha men frågan är Fine-länk eller H-länk.
Har församlingen några goda råd/förslag samt inköpsställen ?


IMG_1073.JPG


hirschgranddukeblackred01-sbpl-1000_1800x1800.jpg
 
Senast ändrad:

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Bandhjälp!!!

Behöver lite goda råd beträffande band/länk till min nya 103 B Första klockan på bilden. Bandet som sitter på känns som en skinnbit från en nyslaktad bäver :confused:
Är lite förtjust i fodrade läderband med vit söm som breitling bandet på klocka nr 4. Sinns fodrade band klocka nr 3 (SINN 158) är ok men lite tunt, skulle det vara snyggt med röd istället för vi söm på bandet till 158:an för att matcha röda tidtagare visare? Bandet på klocka nr 5 gillar jag med skulle vilja ha ett sådant i svart med vit söm alternativt vit bege söm för att matcha dom blekta siffrorna på urtavlan till 103:an. Ett blått band som på klocka 2 men med alligator prägling behövs till ett eventuellt framtida köp.
Ett stålband till 103:an ska jag också ha men frågan är Fine-länk eller H-länk.
Har församlingen några goda råd/förslag samt inköpsställen ?


IMG_1073.JPG


hirschgranddukeblackred01-sbpl-1000_1800x1800.jpg
Det svarta med röd söm på din nedre bild skulle nog kunna bli snyggt på 158:an också.

Tips på originalband om du gillar alligatorprägling med vit söm. Har inget själv så vet inte tjocklek.
1603906502226.png

Och ett lite stabbigare kanske....
1603906593692.png
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Det svarta med röd söm på din nedre bild skulle nog kunna bli snyggt på 158:an också.

Tips på originalband om du gillar alligatorprägling med vit söm. Har inget själv så vet inte tjocklek.
1603906502226.png

Och ett lite stabbigare kanske....
1603906593692.png
Nedre bilden är samma som jag har på 158:an nu kan vara helt okej på 103:an också. Originalband i krocko finns inte hos Eriksson, dom kan beställa hem men jag vill ha NUUU :p
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Bandhjälp!!!

Behöver lite goda råd beträffande band/länk till min nya 103 B Första klockan på bilden. Bandet som sitter på känns som en skinnbit från en nyslaktad bäver :confused:
Är lite förtjust i fodrade läderband med vit söm som breitling bandet på klocka nr 4. Sinns fodrade band klocka nr 3 (SINN 158) är ok men lite tunt, skulle det vara snyggt med röd istället för vi söm på bandet till 158:an för att matcha röda tidtagare visare? Bandet på klocka nr 5 gillar jag med skulle vilja ha ett sådant i svart med vit söm alternativt vit bege söm för att matcha dom blekta siffrorna på urtavlan till 103:an. Ett blått band som på klocka 2 men med alligator prägling behövs till ett eventuellt framtida köp.
Ett stålband till 103:an ska jag också ha men frågan är Fine-länk eller H-länk.
Har församlingen några goda råd/förslag samt inköpsställen ?


IMG_1073.JPG


hirschgranddukeblackred01-sbpl-1000_1800x1800.jpg

Canvas älskare som jag är så hade jag kört på antingen det sandfärgade Sinn canvasbandet.
2xt6rc3v2vl41.jpg

Eller Rios1931 Ohio 😊
Beige-Rios1931-Klockarmband-Ohio-Äkta-Canvas-Handsydd.jpg
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Canvas älskare som jag är så hade jag kört på antingen det sandfärgade Sinn canvasbandet.
2xt6rc3v2vl41.jpg

Eller Rios1931 Ohio 😊
Beige-Rios1931-Klockarmband-Ohio-Äkta-Canvas-Handsydd.jpg
bandet på Damaskon var snyggt men personligen tycker jag inte det passar å 103:an. Canvas är snyggt på lite mer fältmässiga klockor. Jag är säkert för konservativ som gillar lack och läder :) Tur att vi alla har olika smak.
 

DrKlocka

Vacheron
2-Faktor
Jag är sugen på att peta bort sekundvisaren på min 556.
Vad tror ni om det? Bra eller anus?
7EC3143C-6BFB-46EE-95DC-F2E072E4C0EF.jpeg
Anus.
Kommer se ganska illa ut för den skarpsynte i och med att det kommer bli ett cirkulärt hål med en uppstickande axeltapp. Det hade kanske blivit snyggt om du kunde hitta någon villig att modifiera en visarputs så det bara blir en svart "plutt" som täcker hålet, då kan det nog fungera.
 
Topp