Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Edit;
@Remofflan vad tycksEdit;
Tycker 356:an klär otroligt bra på ett bundband!
Har du tagit över Clarkans roll som bundbandsförespråkare?!Tror 356:an skulle klä otroligt bra på ett bundband
Snyggt! Sinn original?@Remofflan vad tycks
ingen aning -bildgooglade bara- tror inte det är orginalet ser för litet ut eller vad säger @R.Capac som äger ett?Snyggt! Sinn original?
Passar jäkligt bra till 356 .Har du tagit över Clarkans roll som bundbandsförespråkare?!
det var et veldig fint bilde !Nesten match med mine burgunder fløyelsbukser (manchester?)
Man kan använda orginalbundet till B-Uhr som fallskärm om det krisar .ingen aning -bildgooglade bara- tror inte det är orginalet ser för litet ut eller vad säger @R.Capac som äger ett?
Det svarta med röd söm på din nedre bild skulle nog kunna bli snyggt på 158:an också.Bandhjälp!!!
Behöver lite goda råd beträffande band/länk till min nya 103 B Första klockan på bilden. Bandet som sitter på känns som en skinnbit från en nyslaktad bäver
Är lite förtjust i fodrade läderband med vit söm som breitling bandet på klocka nr 4. Sinns fodrade band klocka nr 3 (SINN 158) är ok men lite tunt, skulle det vara snyggt med röd istället för vi söm på bandet till 158:an för att matcha röda tidtagare visare? Bandet på klocka nr 5 gillar jag med skulle vilja ha ett sådant i svart med vit söm alternativt vit bege söm för att matcha dom blekta siffrorna på urtavlan till 103:an. Ett blått band som på klocka 2 men med alligator prägling behövs till ett eventuellt framtida köp.
Ett stålband till 103:an ska jag också ha men frågan är Fine-länk eller H-länk.
Har församlingen några goda råd/förslag samt inköpsställen ?
Nedre bilden är samma som jag har på 158:an nu kan vara helt okej på 103:an också. Originalband i krocko finns inte hos Eriksson, dom kan beställa hem men jag vill ha NUUUDet svarta med röd söm på din nedre bild skulle nog kunna bli snyggt på 158:an också.
Tips på originalband om du gillar alligatorprägling med vit söm. Har inget själv så vet inte tjocklek.
Och ett lite stabbigare kanske....
Jag har säkert fel men kan det du har på 158 (på din samlingsbild tidigare) vara detta?Nedre bilden är samma som jag har på 158:an nu kan vara helt okej på 103:an också. Originalband i krocko finns inte hos Eriksson, dom kan beställa hem men jag vill ha NUUU
Du har rätt, jag har fel. dom ser väldigt lika ut.. Den jag har på 158:an ser väldigt bra ut på 103:an. Hur bär du dig åt att få bild på klocka och armband?Jag har säkert fel men kan det du har på 158 (på din samlingsbild tidigare) vara detta?
På sinn.de väljer jag klocka och sedan bandauswahl efter som tyska gäller . Sen har du rubriker läder, stål och sillikon. Mycket skoj att testa band.Du har rätt, jag har fel. dom ser väldigt lika ut.. Hur bär du dig åt att få bild på klocka och armband?
Så elegant Fungerar inte på arkiv modellerna tyvärr... Hur bär du dig åt att kopiera bilden med bandet på? Jag får bara kopia på klockan utan band.På sinn.de väljer jag klocka och sedan bandauswahl efter som tyska gäller . Sen har du rubriker läder, stål och sillikon. Mycket skoj att testa band.
Varför? Nu är inte jag någon expert men är det inte lite SINNesjuktJag är sugen på att peta bort sekundvisaren på min 556.
Vad tror ni om det? Bra eller anus?
Bandhjälp!!!
Behöver lite goda råd beträffande band/länk till min nya 103 B Första klockan på bilden. Bandet som sitter på känns som en skinnbit från en nyslaktad bäver
Är lite förtjust i fodrade läderband med vit söm som breitling bandet på klocka nr 4. Sinns fodrade band klocka nr 3 (SINN 158) är ok men lite tunt, skulle det vara snyggt med röd istället för vi söm på bandet till 158:an för att matcha röda tidtagare visare? Bandet på klocka nr 5 gillar jag med skulle vilja ha ett sådant i svart med vit söm alternativt vit bege söm för att matcha dom blekta siffrorna på urtavlan till 103:an. Ett blått band som på klocka 2 men med alligator prägling behövs till ett eventuellt framtida köp.
Ett stålband till 103:an ska jag också ha men frågan är Fine-länk eller H-länk.
Har församlingen några goda råd/förslag samt inköpsställen ?
bandet på Damaskon var snyggt men personligen tycker jag inte det passar å 103:an. Canvas är snyggt på lite mer fältmässiga klockor. Jag är säkert för konservativ som gillar lack och läder Tur att vi alla har olika smak.Canvas älskare som jag är så hade jag kört på antingen det sandfärgade Sinn canvasbandet.
Eller Rios1931 Ohio
Eller pervers? Smaken är som baken och det är bara kulbandet på Damaskon var snyggt men personligen tycker jag inte det passar å 103:an. Canvas är snyggt på lite mer fältmässiga klockor. Jag är säkert för konservativ som gillar lack och läder Tur att vi alla har olika smak.
Insåg att det gick att tolka på olika sättEller pervers? Smaken är som baken och det är bara kul
Jag använder Windows inbyggda "skärmklippverktyget".Så elegant Fungerar inte på arkiv modellerna tyvärr... Hur bär du dig åt att kopiera bilden med bandet på? Jag får bara kopia på klockan utan band.
Bara för att jag gillar min 158 där sekundvisaren(den stora) oftast är still.Varför? Nu är inte jag någon expert men är det inte lite SINNesjukt
Jag kan tycka att det är en bra ide på ett automatur och som är så pass clean som 556. Skulle gärna ha en utan datum också.Jag är sugen på att peta bort sekundvisaren på min 556.
Frän idé! Blir ju en lugnare tavla på en redan så clean klocka!Jag är sugen på att peta bort sekundvisaren på min 556.
Anus.Jag är sugen på att peta bort sekundvisaren på min 556.
I mc världen säger man att man har skapat något unikt, jag har ännu inte sett något unikt som jag gillat.....Bara för att jag gillar min 158 där sekundvisaren(den stora) oftast är still.
Och så blir den ju limiterad, kan ta dubbelt så mycket betalt när jag säljer den?