• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Nicke75

Patek
2-Faktor
Canvas älskare som jag är så hade jag kört på antingen det sandfärgade Sinn canvasbandet.
2xt6rc3v2vl41.jpg

Eller Rios1931 Ohio 😊
Beige-Rios1931-Klockarmband-Ohio-Äkta-Canvas-Handsydd.jpg
4BB9255F-B36A-4DB0-A9A2-89808F86EE5F.jpeg
 

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Anus.
Kommer se ganska illa ut för den skarpsynte i och med att det kommer bli ett cirkulärt hål med en uppstickande axeltapp. Det hade kanske blivit snyggt om du kunde hitta någon villig att modifiera en visarputs så det bara blir en svart "plutt" som täcker hålet, då kan det nog fungera.
Ja, tänkte också på det hålet, så visaren får nog sitta där den är.
 

Jamterik

Audemars
2-Faktor
Fråga, någon som har erfarenhet av Chrono 24?? Hittat en klocka där......aldrig köpt på den siten, någon input?? Funkat bra, mindre bra?
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Fråga, någon som har erfarenhet av Chrono 24?? Hittat en klocka där......aldrig köpt på den siten, någon input?? Funkat bra, mindre bra?
Jag har handlat en gång. Super trevlig herre i Frankrike som skickade rekommenderat. Hade klockan på handleden 20 timmar efter att det blivit inlämnat. Se bara till att Chrono24 köparskydd ingår så är det nog bara att handla 😉
 

David71

Rolex
2-Faktor
Bandhjälp!!!

Behöver lite goda råd beträffande band/länk till min nya 103 B Första klockan på bilden. Bandet som sitter på känns som en skinnbit från en nyslaktad bäver :confused:
Är lite förtjust i fodrade läderband med vit söm som breitling bandet på klocka nr 4. Sinns fodrade band klocka nr 3 (SINN 158) är ok men lite tunt, skulle det vara snyggt med röd istället för vi söm på bandet till 158:an för att matcha röda tidtagare visare? Bandet på klocka nr 5 gillar jag med skulle vilja ha ett sådant i svart med vit söm alternativt vit bege söm för att matcha dom blekta siffrorna på urtavlan till 103:an. Ett blått band som på klocka 2 men med alligator prägling behövs till ett eventuellt framtida köp.
Ett stålband till 103:an ska jag också ha men frågan är Fine-länk eller H-länk.
Har församlingen några goda råd/förslag samt inköpsställen ?


IMG_1073.JPG


hirschgranddukeblackred01-sbpl-1000_1800x1800.jpg

Jag har detta Hirsch. Obs 20mm bandbredd, hör av dig om du vill ha det, hade det på en Speedy Pro tidigare.

IMG_20201029_110528.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag är sugen på att peta bort sekundvisaren på min 556.
Vad tror ni om det? Bra eller anus?
7EC3143C-6BFB-46EE-95DC-F2E072E4C0EF.jpeg
Är det inte någon här i tråden som har gjort en sådan modd? Jag är rätt säker på det men minns inte om det var just 556 eller om det var någon annan modell.
Fråga, någon som har erfarenhet av Chrono 24?? Hittat en klocka där......aldrig köpt på den siten, någon input?? Funkat bra, mindre bra?
C24 är bara en marknadsplats precis som Blocket, Tradera, ebay m.m. och det finns så klart både superseriösa aktörer och rena bedragare. Om det gäller ett företag så kan man alltid googla fram recensioner och det finns även en referenstråd i goodguyforumet för handlare på C24, gäller det en privatperson så är det extra viktigt att göra sin hemläxa, kolla upp säljaren ordenligt, kanske be om referenser från andra marknadsplatser och som sagt även se till att använda C24s klientmedelskonto för betalning (även om det inte är en hundraprocentigt säker lösning så ger det en ganska god grund ur säkerhetssynpunkt).
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
B5006C68-2724-4481-B0D2-94BB9225300B.jpeg

Men vem vet, den kommer igen den 6 nov. Spanade ju detta i tidigare inlägg. Tavlan är misstänkt lik U200 W :)

Blir jädrigt spännande att se vad det där är :) Den ser ju nästan ut att ha en "chapter ring" med dykmarkeringar fast utanför glaset och sedan en 12-timmars vridring utanför det, eller är det både dyk och 12-timmar i samma vridring?

Att "Made in" ligger på det viset i förhållande till datumfönstret tyder väl i alla fall på att det är en klocka med "mindre" mått.

[edit]Och möjligen runda 5-min index[/edit]
 
Senast ändrad:

perhog

Audemars
2-Faktor
B5006C68-2724-4481-B0D2-94BB9225300B.jpeg

Men vem vet, den kommer igen den 6 nov. Spanade ju detta i tidigare inlägg. Tavlan är misstänkt lik U200 W :)

Blir jädrigt spännande att se vad det där är :) Den ser ju nästan ut att ha en "chapter ring" med dykmarkeringar fast utanför glaset och sedan en 12-timmars vridring utanför det, eller är det både dyk och 12-timmar i samma vridring?

Att "Made in" ligger på det viset i förhållande till datumfönstret tyder väl i alla fall på att det är en klocka med "mindre" mått.

[edit]Och möjligen runda 5-min index[/edit]
Det enda man vet med säkerhet är att det kommer arr kosta pengar efter den 6:e november 😂 ( fast jag drömmer fortfarande om en nyutgåva av 101/102)
 

perhog

Audemars
2-Faktor
God fredag morgon! Sitter och bläddrar lite till morgonkaffet, och då kom jag att fundera över en sak. Jag tvättar mina klockor lite då och då med en tandborste under vatten. Men om man inte har en dykare, hur gör man då?
blev nyfiken hur ni andra håller era små kära rena och fina :)
8FEB6BCF-68E6-4B85-9712-B6CC6BB841DE.jpeg
God morgon. Jag rengör alla mina klockor med ro-vatten och med en mjuk tandborste. Är det en stål länk och klockan bara är vatten skyddad tar jag bort länken och tvättar den separat.
Lite nyfiken.. planerar du klockköp med tanke på morgon litteraturen :)
 
Topp