• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Idag eldar vi och spräcker sten
889E80C6-4EFD-4DC8-BF5C-493051F15A76.jpeg

Hämtades ut från Erikson idag. Min andra 556i och den tredje Sinnen i ordningen (UX). Jag har bevakat K&S ett tag nu men orkade inte vänta längre. Klockintresset har svalnat ett par snäpp sista tiden så kanske blir det så att mitt återinträde i tråden också blir min exit ur klickflippandet. Någonstans vore det ju skönt att komma till ro och nöja sig med det som ligger i lådan. 556i är en av få klockor där jag inte har någonting att störa mig på. För mig är den essensen av en klocka. Käbbelfri. Funkar i alla lägen, på alla band. Möjligen kan man önska mer av det plåtiga spännet men det stör inte när det väl är knäppt (och jag har köpt till ett gummi med butterflyspänne). Nu ska jag beställa ett knippe natoband från CWC. Tjipp och god helg!
E7D1BFC2-A3A2-4D31-A5C4-8B74C5CD2E49.jpeg

Hämtades ut från Erikson idag. Min andra 556i och den tredje Sinnen i ordningen (UX). Jag har bevakat K&S ett tag nu men orkade inte vänta längre. Klockintresset har svalnat ett par snäpp sista tiden så kanske blir det så att mitt återinträde i tråden också blir min exit ur klickflippandet. Någonstans vore det ju skönt att komma till ro och nöja sig med det som ligger i lådan. 556i är en av få klockor där jag inte har någonting att störa mig på. För mig är den essensen av en klocka. Käbbelfri. Funkar i alla lägen, på alla band. Möjligen kan man önska mer av det plåtiga spännet men det stör inte när det väl är knäppt (och jag har köpt till ett gummi med butterflyspänne). Nu ska jag beställa ett knippe natoband från CWC. Tjipp och god helg!
Spara dina klockor. Om du tröttnar på en lägg den i lådan. Efter något år kommer du att bli förvånad när du inser att du gillar den😃

Skål!
9E342168-866B-41D8-9F8B-8557FE01B02B.jpeg

Klipper du bara rakt av med vanlig sax eller gör du någon mall först som du följer?

Jag brukar använda ett mynt men ”rätt” storlek och rita av den. Sen klipper jag med en vass sax och snyggar till de vassa kanterna med våtslippapper.
Ett tips när det kommer till naton är att man börjar med att klippa av den rundade änden och sedan använder den som mall när man kortar bandet så får man en perfekt och symmetrisk ände. 👍

Tillbaka
Topp