Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hehe, i mitt fall vore det nog bara en bekräftelse på vad alla misstänkt....Jo men folk tror ju inte att man har alla indianer i kanoten om man går runt med klockan upp å ner
Mig misstänker dom trots att jag har klockan rättvändHehe, i mitt fall vore det nog bara en bekräftelse på vad alla misstänkt....
Upp med bilder på den vackra gröna nu!!Mig misstänker dom trots att jag har klockan rättvänd
Det får bli en kort snabbis på den Gröna (vill ju inte skada skyddsplasten)Upp med bilder på den vackra gröna nu!!
Typiskt med såna här smutsiga klockorMin sambo tycker att den ser smutsig ut. Vad tycker ni?
Fin den är!Det får bli en kort snabbis på den Gröna (vill ju inte skada skyddsplasten)
Nyplockad? Ja svampen alltså
Spara dina klockor. Om du tröttnar på en lägg den i lådan. Efter något år kommer du att bli förvånad när du inser att du gillar denHämtades ut från Erikson idag. Min andra 556i och den tredje Sinnen i ordningen (UX). Jag har bevakat K&S ett tag nu men orkade inte vänta längre. Klockintresset har svalnat ett par snäpp sista tiden så kanske blir det så att mitt återinträde i tråden också blir min exit ur klickflippandet. Någonstans vore det ju skönt att komma till ro och nöja sig med det som ligger i lådan. 556i är en av få klockor där jag inte har någonting att störa mig på. För mig är den essensen av en klocka. Käbbelfri. Funkar i alla lägen, på alla band. Möjligen kan man önska mer av det plåtiga spännet men det stör inte när det väl är knäppt (och jag har köpt till ett gummi med butterflyspänne). Nu ska jag beställa ett knippe natoband från CWC. Tjipp och god helg!
Vist är denFin den är!
Skål!Hämtades ut från Erikson idag. Min andra 556i och den tredje Sinnen i ordningen (UX). Jag har bevakat K&S ett tag nu men orkade inte vänta längre. Klockintresset har svalnat ett par snäpp sista tiden så kanske blir det så att mitt återinträde i tråden också blir min exit ur klickflippandet. Någonstans vore det ju skönt att komma till ro och nöja sig med det som ligger i lådan. 556i är en av få klockor där jag inte har någonting att störa mig på. För mig är den essensen av en klocka. Käbbelfri. Funkar i alla lägen, på alla band. Möjligen kan man önska mer av det plåtiga spännet men det stör inte när det väl är knäppt (och jag har köpt till ett gummi med butterflyspänne). Nu ska jag beställa ett knippe natoband från CWC. Tjipp och god helg!
Hur många promille tål en dykare ??
Denna sortens dykare dyker hårt men dricker mjukt. Den bara smuttar lite!Hur många promille tål en dykare ??
Hirsch Pure finns i tre olika längder. Grymt skönt gummi!Är det någon här som har skurit i sitt isofrane eller annat liknande band? Eller vet något märke som erbjuder kortare varianter av band.
Hirsch Pure finns i tre olika längder. Grymt skönt gummi!
Jag vet att @MaBr har provat lite olika i alla fall. Han kanske har några tips?Är det någon här som har skurit i sitt isofrane eller annat liknande band? Eller vet något märke som erbjuder kortare varianter av band.
-Dags att prova min 556:a på natoband. Vissa klockor passar bättre än andra på nato. 556:an är en av dem som gör sig snygg! Eller vad tycker ni?
Jag vill uppmana till att ni lägger ut lite bilder på era 557r på nato för inspiration
556 + grönt eller grått nato är också en riktig höjdare. Lånade bilder.
Ja det är inte så kul när man är en klenis.Tack för tips Men det är Isofrane/Borealis-looken jag letar efter. Konstigt att så få tillverkare har olika längd som standardval.
Ja det är inte så kul när man är en klenis.
Jag klipper alla gummin och naton för att slippa överdriven flärp. Funkar hur bra som helst.
Jag brukar använda ett mynt men ”rätt” storlek och rita av den. Sen klipper jag med en vass sax och snyggar till de vassa kanterna med våtslippapper.Klipper du bara rakt av med vanlig sax eller gör du någon mall först som du följer?
Klipper du bara rakt av med vanlig sax eller gör du någon mall först som du följer?
Ett tips när det kommer till naton är att man börjar med att klippa av den rundade änden och sedan använder den som mall när man kortar bandet så får man en perfekt och symmetrisk ände.Jag brukar använda ett mynt men ”rätt” storlek och rita av den. Sen klipper jag med en vass sax och snyggar till de vassa kanterna med våtslippapper.