• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

E46AD061-2C22-40F5-ACBE-64F7CE7025E3.jpeg

Jag har mer eller mindre bestämt mig för en U50 med svart bezel. Är alla tegiment-behandlade? Tycker det är lite otydligt och säljare skriver sällan något om det.

Om någon har en och tröttnat så säg till, jag tror jag siktar på något begagnat.

Jag har mer eller mindre bestämt mig för en U50 med svart bezel. Är alla tegiment-behandlade? Tycker det är lite otydligt och säljare skriver sällan något om det.

Om någon har en och tröttnat så säg till, jag tror jag siktar på något begagnat.
Finns både med och utan.
Syns på priset om du går in på Sinns eller Eriksons hemsida.
F25E6B25-E891-4BBD-8110-8AA28AB1428B.jpeg
8CC4105F-823C-4777-85B9-999F68C6427B.jpeg

Vart för svag för nato, de låg och ropade på mig. Men nästa gång får jag lägga undan natobanden i någon låda så jag inte hör deras rop så jag kan köra på länken.
Nato är aldrig fel! Ikväll blev det ett av Erika’s stretchiga fallskärmsband. Bekvämt som ett par pyjamasbyxor, så väldigt passande till lördagsmyset framför några avsnitt av The Crown.
C40C92CE-051F-4B3C-9BD8-605E3CE63579.jpeg

Nu kanske jag missuppfattar din fråga. Men så här är det.
Är klockan eller vridringen svart så är den tegimenterad. Den svarta ytan är extremt hård i sig. Man kan inte lägga den ytbehandlingen på en "mjuk" yta eftersom ytbehandlingen då spricker. Av den anledningen måste underliggande yta vara tegimenterad.

Edit: om 103:ans ring har samma behandling låter jag vara osagt. Det jag avser är dykarur och även 757 och liknande modeller.

Är klockan inte svart så kan den fortfarande vara tegimenterad. Är länken det så finns den karakteristiska triangelringen på spännet.
Det går även att få boetten tegimenterad om man vill det, men det syns inte på boetten, annat än att den får en mörkare grå ton i o m värmebehandlingen. Du kan se det om du jämför sida vid sida, men annars är det förmodligen svårt att avgöra.
Men eftersom alla dessa extra behandlingar är förhållandevis dyra, skulle jag bli förvånad om en säljare inte upplyser om att de är blivit adderade. Man bör rimligen vilja ha lite premium för detta tänker jag.

Senast ändrad:
Nu kanske jag missuppfattar din fråga. Men så här är det.
Är klockan eller vridringen svart så är den tegimenterad. Den svarta ytan är extremt hård i sig. Man kan inte lägga den ytbehandlingen på en "mjuk" yta eftersom ytbehandlingen då spricker. Av den anledningen måste underliggande yta vara tegimenterad.

Är klockan inte svart så kan den fortfarande vara tegimenterad. Är länken det så finns den karakteristiska triangelringen på spännet.
Det går även att få boetten tegimenterad om man vill det, men det syns inte på boetten, annat än att den får en mörkare grå ton i o m värmebehandlingen. Du kan se det om du jämför sida vid sida, men annars är det förmodligen svårt att avgöra.
Men eftersom alla dessa extra behandlingar är förhållandevis dyra, skulle jag bli förvånad om en säljare inte upplyser om att de är blivit adderade. Man bör rimligen vilja ha lite premium för detta tänker jag.

Men är hela boetten nödvändigtvis tegimenterad för att bezeln är det?

Men är hela boetten nödvändigtvis tegimenterad för att bezeln är det?
Korrekt.

Edit: Jag läste in fel!!! La själv in "ett nekande" i frågan ovan...
Svaret är NEJ. Det är inte säkert att hela boetten är tegimenterad bara för att bezeln är det. Jag skulle snarare säga att det är troligt att boetten inte är tegimenterad eftersom det inte är standard.
Ledsen om jag rörde till det.

Senast ändrad:
Tror det är fel att alla är tegimenterade. Man ska nog utgå från att de inte är det om det inte skrivs. Inte ens benämningen verkar skilja, utan de skriver på hemsidan "with tegiment option"

Screenshot_20201213-084127.jpg

Tillbaka
Topp