• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Är du säker på det?
Trodde bezel alltid är tegimenterad;
Så här står det under den första U50;
"Bezel with TEGIMENT Technology and therefore especially scratch-resistant"

Är det inte så att allt som är tegimenterade har det här märket;
På U-modellerna är vridringen alltid tegimenterad, det stämmer. Och är resten av klockan svart, så är den också tegimenterad innan.

Edit: jag ändrade mitt tidigare svar då jag såg att jag läste frågan på felaktigt sätt, typ inversen av vad som faktiskt var vad som undrades över. Magiskt...

Senast ändrad:
Om jag skulle äga en svart så skulle jag helst ha den otegimemterad och så skulle den gå åka på stryk och dings 😎
Efter några år så skulle den se lika magisk ut som den här 656:an..

3E6437A0-7DAF-49EA-ACDC-C4BD296FC76F.jpeg

Om jag skulle äga en svart så skulle jag helst ha den otegimemterad och så skulle den gå åka på stryk och dings 😎
Efter några år så skulle den se lika magisk ut som den här 656:an..

3E6437A0-7DAF-49EA-ACDC-C4BD296FC76F.jpeg
Det har ju funnits svarta klockor t o m i aluminium, men de kan bli rätt härjade.
Som jag uppfattat tänket fr Sinn så är avsikten att de ska bli just tåliga i o m den svarta ytan. Så för att de ska förbli svarta behöver den underliggande ytan vara hård. Men den svarta ytan är supertunn även om den är hård, så trots att underlaget är hårt, tegimenterat, så har jag sett repiga UX:ar. Men de jag sett är tack och lov inte så vanliga. De blir rätt fula och repiga, inte slitna som 656:an.

Hur det är med 656:an vet jag inte.

Tegimenterad eller inte.
Köpte ju en tegimenterad H-länk i somras.
Såg nåt videoklipp där den skrapades mot en sten och tänkte att det där ska jag prova.
- Ingen bra idé 🙄
Så frågar ni mig är det inte värt extrakostnaden.
Vänster tegimenterad från 2020.
Höger är ej teg. från 2015.
Zooma in så syns det bättre...
A7F08FD6-F6F5-47A7-A9EB-5077755413C4.jpeg

Tegimenterad eller inte.
Köpte ju en tegimenterad H-länk i somras.
Såg nåt videoklipp där den skrapades mot en sten och tänkte att det där ska jag prova.
- Ingen bra idé 🙄
Så frågar ni mig är det inte värt extrakostnaden.
Vänster tegimenterad från 2020.
Höger är ej teg. från 2015.
Zooma in så syns det bättre...
A7F08FD6-F6F5-47A7-A9EB-5077755413C4.jpeg
Haha, lider med dig, men störtskönt att faktiskt prova 😆👍

När jag var i kontakt med tidigare person på Sinn, ASG kallad, så fick jag tipset att INTE välja tegimenterad då det är hårt, men fortfarande möjligt att repa. Hon berättade att skrivbord av idag innehåller aluminiumoxid, i praktiken ett slipämne, för att göra skrivbordsytan hård och reptålig, vilket gör att om du sitter och gnider klockan mot skrivbordet dagarna i ända, vilket många av oss gör, finns det risk att spännet blir repigt. Problemet då med den tegimenterade ytan är att den är så hård att Sinn inte kan fixa den på en service, som de kan göra med ickebehandlade klockor.

Senast ändrad:

När jag var i kontakt med tidigare person på Sinn, ASG kallad, så fick jag tipset att INTE välja tegimenterad då det är hårt, men fortfarande möjligt att repa. Hon berättade att skrivbord av idag innehåller aluminiumoxid, i praktiken ett slipämne, för att göra skrivbordsytan hård och reptålig, vilket gör att om du sitter och gnider klockan mot skrivbordet dagarna i ända, vilket många av oss gör, finns det risk att spännet blir repigt. Problemet då med den tegimenterade ytan är att den är så hård att Sinn inte kan fixa den på en service, som de kan göra med ickebehandlade klockor.
Min 756 har ju fått lite smällar under åren så blev inte upprörd mest förvånad 😂
Den börjar bli lite härligt sliten.

Men själva klockan har inga repor, bara några dings så tegimenteringen har nog hjälpt.
Tydligt på baksidan att klockan är av tegimenterat stål.
Det här märket på länken är väl för tegimenteringen?
Sista bilden visar skillnad mellan 33 årig Schweizare i rostfritt och ny Sinn.
96078FF8-D971-4CEC-B98A-0EC77D1E9792.jpeg
3C351518-2FC3-41D4-A2E1-8ED56CDB94AA.jpeg
01BE7B38-4BDE-497C-97F3-FA153588EBFB.jpeg

Intressant. Det förklarar sannerligen varför mina högst o-tegimenterade länkar just blir så repiga på låset trots att jag inte tycker jag gjort något särskilt "gnuggande". Annat än mot ett skrivbord då. Men det är inget som stör nämnvärt eller så.

OT.. Vaff... gör man när telia säger att internet fungerar ok och avbrottsfrekvensen ser ut såhär :mad: Tar ibland10 minuter att ladda en sida från KS

Avbrott 2020-12-13 120201.jpg

Sjukt irriterande när internet ligger nere/slöar...
Tömma cacheminne?
Avskyr internet leverantörer.. HUr F..n ska jag kunna felsöka mitt internet via en hemsida om internet inte fungerar. Det går inte att felanmälan via nätet utan bara kontorstid och då måste man vara hemma för att bistå med felsökningen. Telia var bättre förr.. Ju för desto bättre

Avskyr internet leverantörer.. HUr F..n ska jag kunna felsöka mitt internet via en hemsida om internet inte fungerar. Det går inte att felanmälan via nätet utan bara kontorstid och då måste man vara hemma för att bistå med felsökningen. Telia var bättre förr.. Ju för desto bättre
Haha, håller med dig -bytte därför till Bahnhof, otroligt nöjd. Är det fiber eller?

Haha, håller med dig -bytte därför till Bahnhof, otroligt nöjd. Är det fiber eller?
Fiber ??? Skojar du? Bor på landet... IP only började för 3 år sen, grävde upp hela vägen sen la dom av. Kostat flera tusen att återfylla och fixa grusvägen efter dom, men ingen fiber än på ett par år. Kör på ADSL via Telia, enda alternativet som finns. 2 mil från Enköping känns verkligen som ödemark

Fiber ??? Skojar du? Bor på landet... IP only började för 3 år sen, grävde upp hela vägen sen la dom av. Kostat flera tusen att återfylla och fixa grusvägen efter dom, men ingen fiber än på ett par år. Kör på ADSL via Telia, enda alternativet som finns. 2 mil från Enköping känns verkligen som ödemark
Just det du har nämt det tidigare...

Tillbaka
Topp