Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med till 100%. Vad hände liksom?Vi fortsätter OT.
Det är skam att alla inte kan få ta del av fiber utbyggnaden, här gjorde staten helt enkelt bort sig!
"Marknaden löser alla problem" Så länge det är lönsamt.....Håller med till 100%. Vad hände liksom?
Du betalar för ”upp till 1000” dessvärre
Ska ringa Bahnhof och be dem skruva upp farten- betalar ju faktiskt för 1000Mbit/s.
Sad but true!Du betalar för ”upp till 1000” dessvärre
Jag nöjde mig förr med 17-18 när vi hade Telia över gamla kopparkablar, funkade bra. Men sen fick vi bra erbjudande och slog till.Du betalar för ”upp till 1000” dessvärre
Stilig knubbis! Hur fungerar den där fuktmätaren (förklarat som om jag vore fem)?För lite bilder på tråden så här kommer på lite 756:an
Desto blåare den blir ju fuktigare har den blivit...Stilig knubbis! Hur fungerar den där fuktmätaren (förklarat som om jag vore fem)?
Och när den är väldigt blå så nalkas service?Desto blåare den blir ju fuktigare har den blivit...
Tjockis vs 856BStilig knubbis! Hur fungerar den där fuktmätaren (förklarat som om jag vore fem)?
En liiiite mer utförlig men samtidigt uttömmande förklaring är att det tär kopparsulfat, en slags salt, i kapseln som är mycket duktig på att ta upp fukt, och blir blåare ju mer fukt det upptagit (eftersom det reagerar och blir pentahydrat). Det är alltså inte bara en indikator, utan binder alltså också den minimala fukt som kan vara i och gör att urverket mår bättre.Stilig knubbis! Hur fungerar den där fuktmätaren (förklarat som om jag vore fem)?
Kom du fram till Telia eller?Vi tar väl en 103 classic medan nätet fungerar
Är det med kabel direkt in i fiberuttaget? Det känns mer som troligt att det t.ex. är en eventuell router eller svajigt wifi som orsakar en så pass extrem skillnad i hastighet.
Ska ringa Bahnhof och be dem skruva upp farten- betalar ju faktiskt för 1000Mbit/s.
Jag har ingen koll på kopplingen mellan märkena utöver att jag har noterat deras likheter men Damasko kallar väl sin teknik för Ice hardening och Sinn verkar vara medvetet vaga i sin beskrivning där de säger att det inte är ett applicerat lager utan att materialet behandlas i en "speciell process" så det är möjligt (jag skulle säga troligt) att det är samma eller åtminstone en snarlik teknik men att man kanske inte vill skylta med det och/eller inte har rättigheter att kalla det för det. Någon med bättre koll får så klart gärna rätta mig om jag är helt ute och cyklar.2003, det är väl samma år Damasko och Sinn gick skilda vägar?
Från Sinns hemsida;
TEGIMENT Technology raises the hardness level of the base material, e.g. stainless steel, by a significant factor.
The technology was first introduced in the 756 Duochronograph at the International Baselworld Watch and Jewellery Show in Basel in 2003, replacing the ice hardening technique for nickel-free watch cases first presented in 2002. Originally TEGIMENT Technology was only used on stainless steel cases. The term is now used to refer to all materials with a hardened surface.
Automatisk felsökning och felanmälan.. "Vi sänder en länk där du kan chatta med oss vardagar efter 08 00" men felanmälan är inte motagen för det gick inte att anmäla fel.. Surfar via mobilen uppkopplad mot datorn. ... Nej jag är inte bitterKom du fram till Telia eller?
"Du har plats 86532 i kön och väntetiden beräknas till 27 maj 2027
Tror det är som du skriver.Är det med kabel direkt in i fiberuttaget? Det känns mer som troligt att det t.ex. är en eventuell router eller svajigt wifi som orsakar en så pass extrem skillnad i hastighet.
Jag har ingen koll på kopplingen mellan märkena utöver att jag har noterat deras likheter men Damasko kallar väl sin teknik för Ice hardening och Sinn verkar vara medvetet vaga i sin beskrivning där de säger att det inte är ett applicerat lager utan att materialet behandlas i en "speciell process" så det är möjligt (jag skulle säga troligt) att det är samma eller åtminstone en snarlik teknik men att man kanske inte vill skylta med det och/eller inte har rättigheter att kalla det för det. Någon med bättre koll får så klart gärna rätta mig om jag är helt ute och cyklar.
Nämen-kanske jag som glömt men har du haft B-uhren längeNämen glad Lucia på er! Halvvägs genom Silverglöggen så den fick inte vara med på bild (tar mig friheter när jag lagar mat).
Känner jag igen fråganNämen-kanske jag som glömt men har du haft B-uhren länge
Är det Sinns originalläder? Ser rejält och snyggt ut!Nämen glad Lucia på er! Halvvägs genom Silverglöggen så den fick inte vara med på bild (tar mig friheter när jag lagar mat).
Japp! Det är nog 3mm så normaltjockt kanske. Rätt avsevärt hårdare än det svarta med röda sömmar som jag har på 22mm dock men börjar sakta mjuka till sig.Är det Sinns originalläder? Ser rejält och snyggt ut!
Sen somras någonstans tror jag. Nån vecka efter du skaffade din har jag för mig?Nämen-kanske jag som glömt men har du haft B-uhren länge
Får börja skriva ner allas modellerJapp! Det är nog 3mm så normaltjockt kanske. Rätt avsevärt hårdare än det svarta med röda sömmar som jag har på 22mm dock men börjar sakta mjuka till sig.
Sen somras någonstans tror jag. Nån vecka efter du skaffade din har jag för mig?