• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

1607859642131.png

Ska ringa Bahnhof och be dem skruva upp farten- betalar ju faktiskt för 1000Mbit/s.
:D
Du betalar för ”upp till 1000” dessvärre😅

Du betalar för ”upp till 1000” dessvärre😅
Jag nöjde mig förr med 17-18 när vi hade Telia över gamla kopparkablar, funkade bra. Men sen fick vi bra erbjudande och slog till.
299:-/månaden och då ingår tv från når företag som heter Sappa.
De har faktiskt något så otroligt som en vanlig kundservice som du kan RINGA till!
@perhog lider med dig, det där är fan inte okej.

2003, det är väl samma år Damasko och Sinn gick skilda vägar?

Från Sinns hemsida;
TEGIMENT Technology raises the hardness level of the base material, e.g. stainless steel, by a significant factor.
The technology was first introduced in the 756 Duochronograph at the International Baselworld Watch and Jewellery Show in Basel in 2003, replacing the ice hardening technique for nickel-free watch cases first presented in 2002. Originally TEGIMENT Technology was only used on stainless steel cases. The term is now used to refer to all materials with a hardened surface.

Stilig knubbis! Hur fungerar den där fuktmätaren (förklarat som om jag vore fem)?😇
En liiiite mer utförlig men samtidigt uttömmande förklaring är att det tär kopparsulfat, en slags salt, i kapseln som är mycket duktig på att ta upp fukt, och blir blåare ju mer fukt det upptagit (eftersom det reagerar och blir pentahydrat). Det är alltså inte bara en indikator, utan binder alltså också den minimala fukt som kan vara i och gör att urverket mår bättre.

1607859642131.png

Ska ringa Bahnhof och be dem skruva upp farten- betalar ju faktiskt för 1000Mbit/s.
:D
Är det med kabel direkt in i fiberuttaget? Det känns mer som troligt att det t.ex. är en eventuell router eller svajigt wifi som orsakar en så pass extrem skillnad i hastighet.
2003, det är väl samma år Damasko och Sinn gick skilda vägar?

Från Sinns hemsida;
TEGIMENT Technology raises the hardness level of the base material, e.g. stainless steel, by a significant factor.
The technology was first introduced in the 756 Duochronograph at the International Baselworld Watch and Jewellery Show in Basel in 2003, replacing the ice hardening technique for nickel-free watch cases first presented in 2002. Originally TEGIMENT Technology was only used on stainless steel cases. The term is now used to refer to all materials with a hardened surface.
Jag har ingen koll på kopplingen mellan märkena utöver att jag har noterat deras likheter men Damasko kallar väl sin teknik för Ice hardening och Sinn verkar vara medvetet vaga i sin beskrivning där de säger att det inte är ett applicerat lager utan att materialet behandlas i en "speciell process" så det är möjligt (jag skulle säga troligt) att det är samma eller åtminstone en snarlik teknik men att man kanske inte vill skylta med det och/eller inte har rättigheter att kalla det för det. Någon med bättre koll får så klart gärna rätta mig om jag är helt ute och cyklar. 😊

Kom du fram till Telia eller?
"Du har plats 86532 i kön och väntetiden beräknas till 27 maj 2027
Automatisk felsökning och felanmälan.. "Vi sänder en länk där du kan chatta med oss vardagar efter 08 00" men felanmälan är inte motagen för det gick inte att anmäla fel.. Surfar via mobilen uppkopplad mot datorn. ... Nej jag är inte bitter :meh:

Är det med kabel direkt in i fiberuttaget? Det känns mer som troligt att det t.ex. är en eventuell router eller svajigt wifi som orsakar en så pass extrem skillnad i hastighet.

Jag har ingen koll på kopplingen mellan märkena utöver att jag har noterat deras likheter men Damasko kallar väl sin teknik för Ice hardening och Sinn verkar vara medvetet vaga i sin beskrivning där de säger att det inte är ett applicerat lager utan att materialet behandlas i en "speciell process" så det är möjligt (jag skulle säga troligt) att det är samma eller åtminstone en snarlik teknik men att man kanske inte vill skylta med det och/eller inte har rättigheter att kalla det för det. Någon med bättre koll får så klart gärna rätta mig om jag är helt ute och cyklar. 😊
Tror det är som du skriver.
Min teori är att när Sinn blev delägare/ägare i SUG så måste Damasko's största kund försvunnit.
Eftersom Damasko verkar ha kallat sin teknik så sedan -94(?) så var det väl lämpligt att hitta på ett eget namn.

Tyvärr är inte Telias kundtjänsts uppdrag att främst hjälpa, utan att försöka bevisa att problemet är kundens utrustning.

Nu är det förvisso många år sedan men när jag hade problem med hastigheten fick jag aldrig någon hjälp förrän jag använde samma kablar som skickades med modemet. Hade jag en längre sladd för att gömma den i garderoben var det problemet tills jag bytt den till originalsladden och problemet kvarstod. Samma sak över sex års tid.

Är det Sinns originalläder? Ser rejält och snyggt ut!
Japp! Det är nog 3mm så normaltjockt kanske. Rätt avsevärt hårdare än det svarta med röda sömmar som jag har på 22mm dock men börjar sakta mjuka till sig.
Nämen-kanske jag som glömt men har du haft B-uhren länge🤔
Sen somras någonstans tror jag. Nån vecka efter du skaffade din har jag för mig?

Tillbaka
Topp