• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Är det någon annan som försökt få till en riktigt cool bild på en 16v taxvalp med en Sinn på magen?? :) :eek: Det är iaf veckans utmaning! :) När hon sover...efter 3mg valium...borde gå...

Beställde du från Tyskland?
Fick just ett besked på en beställning;

"Just to let you know, may be you followed the news, the shop is closed from Wednesday (Lockdown) but we still working- on sending out all the watches on time"

Time will tell...
Nej, jag köpte den i nyskick här på forumet :) Och nu har den kommit!
E6F46274-875A-4639-9F11-1628E63F6331.jpeg

U50 love.
Inne på vecka nr 6. Har inte haft nått annat på armen. Den har följt med på precis alla aktiviteter. (Jobb, en dryg flytt, mer jobb, träning, sovit, duschat osv). Den är så tunn och har så bra dimensioner att den bara försvinner. Helt lysande.
2C9AC6B4-4157-46E6-884E-9D3579A7DC89.jpeg
5051A276-B905-44C3-9BAA-A7F93CC777DA.jpeg
2A3E2863-ED1D-490F-857F-AE522E5A2888.jpeg
D1ACD8E1-835C-4844-9A6D-00C354C52149.jpeg
647C1B28-796F-49C2-B68A-7DE61E9E82B8.jpeg
C4B0BA70-E66B-4E42-AF86-FEFAF12242BE.jpeg
0EE4F5B8-C782-4DCF-99E5-6F84783A068F.jpeg
2F6A80A9-EB6F-44D2-BB0F-0CADD774A858.jpeg
2AE1151D-118F-46D3-BF6B-AB4D6843BDFD.jpeg
Den verkar så rätt på många sätt U50!
U1 var för mig lite av en grail när jag blev intresserad av klockor. För något år sedan så köpte jag en beggad U1 men fick den inte att sitta bra. Fick ont brevid knölen på handleden, den kom åt nån punkt som gjorde att det kändes obehagligt och smärta uppstod. Använde inte klockan på ett tag i hopp om att det skulle bli bättre, men blev likadant igen. Fick sälja klockan, sen kom det rykten att U50 skulle dyka upp!? Å sen kom den, fan vad glad man blev och är grymt sugen på att prova en! Hoppas det blir snart då jag inte kan släppa den 😊

Inte vart mycket i tråden eller i trådarna på senaste.
Efter omstöpningen av sajten tycker jag den blev mkt sämre... men men...

Nu börjar det dra ihop sig till ett köp av en Sinn.
Svårt välja modell bara .

Många modeller går bort pga sitt format, 41mm x 17 i höjd tycker jag är för tjockt.
39-40 är för litet på armen.
En del modeller är för röriga i tavlan.

Hittade en häromdagen, 857 i en LE var dösnygg - men som bara blåljuspersonal
i Frankfurt kunde köpa.... gaaaaaaaaaaahhh!

Hittade en oljefylld UX, men icke tegimenterad - och det är ju lite av hela meningen med en SINN...
Hittade en annan, tegimenterad, men jag och säljaren var inte överens.... well well

Bäst till ligger en ny 857 VFR på länk från @ERIKSON URHANDEL

Tyvärr ligger Military type III eller EZM 1.1 utom räckhåll än....
Börjar t om fundera på att sälja min A-13A.

Senast ändrad:
Såg att du hade tappat den, verkar den ticka på som sig bör? :) Den tål nog mer än vad man väntat sig. Och bra bild!

-Tack så mycket 🙂

Enligt Sinn som jag skrev med ska klockan klara ett sånt fall utan problem (fall från 80cm och landat på en hyllplan av trä).

Jag tycker att det är extra roligt och imponerande samtidigt att klockan inte fick minsta märket av fallet medan Stringhyllan fick ett ordentligt märke 😂

3D2B7D65-2A50-4AEC-AC6F-2387926EC810.jpeg

PW håller som den ska. Tidshållningen hade jag inte kollat upp innan. Men det gjorde jag nu och det ser ut att gå -4sec/dag. Jag tänker att det är helt godkänd 🤔

950EDA6B-20D0-4507-B3ED-25143CE0D9C3.jpeg

-Tack så mycket 🙂

Enligt Sinn som jag skrev med ska klockan klara ett sånt fall utan problem (fall från 80cm och landat på en hyllplan av trä).

Jag tycker att det är extra roligt och imponerande samtidigt att klockan inte fick minsta märket av fallet medan Stringhyllan fick ett ordentligt märke 😂

PW håller som den ska. Tidshållningen hade jag inte kollat upp innan. Men det gjorde jag nu och det ser ut att gå -4sec/dag. Jag tänker att det är helt godkänd 🤔

Snyggt! Och ja, hellre en hylla än ens klocka haha!

Många modeller går bort pga sitt format, 41mm x 17 i höjd tycker jag är för tjockt.

Hittade en oljefylld UX, men icke tegimenterad - och det är ju lite av hela meningen med en SINN...
Hittade en annan, tegimenterad, men jag och säljaren var inte överens.... well well

857 vfr är ingen dålig kandidat.
UX..är ju förtjust i min, tror ingen missat det. Den är inte tegimenterad och helt ärligt så tror jag du skulle bli lika nöjd med den "vanliga".
image.jpg
Den går till och med utmärkt att dricka te med!

Det kan lätt bli lite svårt när man bara ska välja en, håller med dig 😬
A-13A saknar jag ibland, den är riktigt bra 👌🏻 Ursäkta OT gott folk 🤗

-Tack så mycket 🙂

Otroliga märken i hyllan 😮

Hittar några Military Type III på nätet.

Ngt speciellt? Varningar?

Om man skickar en sådan till Sinn, vad brukar en "rundsmörjning" med byte av
Kopparsulfatet gå på?

Tydligen är den Diapal så undrar vad de gör med den?

Senast ändrad:
857 vfr är ingen dålig kandidat.
UX..är ju förtjust i min, tror ingen missat det. Den är inte tegimenterad och helt ärligt så tror jag du skulle bli lika nöjd med den "vanliga".
image.jpg
Den går till och med utmärkt att dricka te med!
Plus, med SDR så är den trots allt tegimenterad på det coolaste sättet på det mest utsatta området! :) Min U1 SDR har inte några märken sedan 2013 så med den ytfinishen+hårdheten på stålet hjälper ändå en hel del. Vet dock inte hur förra ägaren/ägarna har skött den men det är rätt ovanligt att ha en 7 år repfri klocka oavsett.

Kan Sinn vid service ta bort repor på boetten under service förresten? Utan att det skulle synas alltså.

Senast ändrad:
Den verkar så rätt på många sätt U50!
U1 var för mig lite av en grail när jag blev intresserad av klockor. För något år sedan så köpte jag en beggad U1 men fick den inte att sitta bra. Fick ont brevid knölen på handleden, den kom åt nån punkt som gjorde att det kändes obehagligt och smärta uppstod. Använde inte klockan på ett tag i hopp om att det skulle bli bättre, men blev likadant igen. Fick sälja klockan, sen kom det rykten att U50 skulle dyka upp!? Å sen kom den, fan vad glad man blev och är grymt sugen på att prova en! Hoppas det blir snart då jag inte kan släppa den 😊
U1 var också min grail väldigt tidigt. Så när U50 kom var det som att den hittade mig!

Älskar allt med den, förutom spännet då. Utseendet är helt ok, men den är vass på sina ställen. Menmen, allt är relativt till vad man jämför med. :)

Tillbaka
Topp