Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, jag köpte den i nyskick här på forumet Och nu har den kommit!Beställde du från Tyskland?
Fick just ett besked på en beställning;
"Just to let you know, may be you followed the news, the shop is closed from Wednesday (Lockdown) but we still working- on sending out all the watches on time"
Time will tell...
@Clark Kent
Ny destro på G
@Clark Kent
Ny destro på G
Den verkar så rätt på många sätt U50!U50 love.
Inne på vecka nr 6. Har inte haft nått annat på armen. Den har följt med på precis alla aktiviteter. (Jobb, en dryg flytt, mer jobb, träning, sovit, duschat osv). Den är så tunn och har så bra dimensioner att den bara försvinner. Helt lysande.
Såg att du hade tappat den, verkar den ticka på som sig bör? Den tål nog mer än vad man väntat sig. Och bra bild!
Helt underbar klocka!!U50 love.
Inne på vecka nr 6. Har inte haft nått annat på armen. Den har följt med på precis alla aktiviteter. (Jobb, en dryg flytt, mer jobb, träning, sovit, duschat osv). Den är så tunn och har så bra dimensioner att den bara försvinner. Helt lysande.
Såg att du hade tappat den, verkar den ticka på som sig bör? Den tål nog mer än vad man väntat sig. Och bra bild!
Snyggt! Och ja, hellre en hylla än ens klocka haha!-Tack så mycket
Enligt Sinn som jag skrev med ska klockan klara ett sånt fall utan problem (fall från 80cm och landat på en hyllplan av trä).
Jag tycker att det är extra roligt och imponerande samtidigt att klockan inte fick minsta märket av fallet medan Stringhyllan fick ett ordentligt märke
PW håller som den ska. Tidshållningen hade jag inte kollat upp innan. Men det gjorde jag nu och det ser ut att gå -4sec/dag. Jag tänker att det är helt godkänd
Tycker den är stilren 104an, men är rädd att jag nog tröttnat snabbt på den. Men kanske ska testa någon gång i framtiden, går ju att få till bra pengar då och då. Vissa av dom i alla fallDet är för få SINN 104 i tråden ! Bjuder på en glatt poserande 104 St Sa ABE
857 vfr är ingen dålig kandidat.Inte vart mycket i tråden eller i trådarna på senaste.
Efter omstöpningen av sajten tycker jag den blev mkt sämre... men men...
Nu börjar det dra ihop sig till ett köp av en Sinn.
Svårt välja modell bara .
Många modeller går bort pga sitt format, 41mm x 17 i höjd tycker jag är för tjockt.
39-40 är för litet på armen.
En del modeller är för röriga i tavlan.
Hittade en häromdagen, 857 i en LE var dösnygg - men som bara blåljuspersonal
i Frankfurt kunde köpa.... gaaaaaaaaaaahhh!
Hittade en oljefylld UX, men icke tegimenterad - och det är ju lite av hela meningen med en SINN...
Hittade en annan, tegimenterad, men jag och säljaren var inte överens.... well well
Bäst till ligger en ny 857 VFR på länk från @ERIKSON URHANDEL
Tyvärr ligger Military type III eller EZM 1.1 utom räckhåll än....
Börjar t om fundera på att sälja min A-13A.
Skickar du den till Sinn?@Clark Kent
Ny destro på G
Det kan lätt bli lite svårt när man bara ska välja en, håller med digInte vart mycket i tråden eller i trådarna på senaste.
Efter omstöpningen av sajten tycker jag den blev mkt sämre... men men...
Nu börjar det dra ihop sig till ett köp av en Sinn.
Svårt välja modell bara .
Många modeller går bort pga sitt format, 41mm x 17 i höjd tycker jag är för tjockt.
39-40 är för litet på armen.
En del modeller är för röriga i tavlan.
Hittade en häromdagen, 857 i en LE var dösnygg - men som bara blåljuspersonal
i Frankfurt kunde köpa.... gaaaaaaaaaaahhh!
Hittade en oljefylld UX, men icke tegimenterad - och det är ju lite av hela meningen med en SINN...
Hittade en annan, tegimenterad, men jag och säljaren var inte överens.... well well
Bäst till ligger en ny 857 VFR på länk från @ERIKSON URHANDEL
Tyvärr ligger Military type III eller EZM 1.1 utom räckhåll än....
Börjar t om fundera på att sälja min A-13A.
Tröttnar man kan den få vila i klocklådan någon månad. Jag använder 2-3 klockor som mest, alla andra ligger och väntar på uppmärksamhetTycker den är stilren 104an, men är rädd att jag nog tröttnat snabbt på den. Men kanske ska testa någon gång i framtiden, går ju att få till bra pengar då och då. Vissa av dom i alla fall
Otroliga märken i hyllan-Tack så mycket
Enligt Sinn som jag skrev med ska klockan klara ett sånt fall utan problem (fall från 80cm och landat på en hyllplan av trä).
Jag tycker att det är extra roligt och imponerande samtidigt att klockan inte fick minsta märket av fallet medan Stringhyllan fick ett ordentligt märke
PW håller som den ska. Tidshållningen hade jag inte kollat upp innan. Men det gjorde jag nu och det ser ut att gå -4sec/dag. Jag tänker att det är helt godkänd
Det är inte mkt till de där dyra hyllplanenOtroliga märken i hyllan
Tisdagar är orsaken till att jag vill ha tyskt datumhjulPassar på med några bilder till medan nätet fungerar
Plus, med SDR så är den trots allt tegimenterad på det coolaste sättet på det mest utsatta området! Min U1 SDR har inte några märken sedan 2013 så med den ytfinishen+hårdheten på stålet hjälper ändå en hel del. Vet dock inte hur förra ägaren/ägarna har skött den men det är rätt ovanligt att ha en 7 år repfri klocka oavsett.857 vfr är ingen dålig kandidat.
UX..är ju förtjust i min, tror ingen missat det. Den är inte tegimenterad och helt ärligt så tror jag du skulle bli lika nöjd med den "vanliga".Den går till och med utmärkt att dricka te med!
på min 104:a är det både tyskt och engelsktTisdagar är orsaken till att jag vill ha tyskt datumhjul
Vet inte vad du menar riktigt? Skall de vända den rätt??Skickar du den till Sinn?
Hehe, nä vem ser till att vänsteranpassa den. Sinn eller på hemmaplan? Eller har du köpt en som är destro? Typ EZM3J?Vet inte vad du menar riktigt? Skall de vända den rätt??
U1 var också min grail väldigt tidigt. Så när U50 kom var det som att den hittade mig!Den verkar så rätt på många sätt U50!
U1 var för mig lite av en grail när jag blev intresserad av klockor. För något år sedan så köpte jag en beggad U1 men fick den inte att sitta bra. Fick ont brevid knölen på handleden, den kom åt nån punkt som gjorde att det kändes obehagligt och smärta uppstod. Använde inte klockan på ett tag i hopp om att det skulle bli bättre, men blev likadant igen. Fick sälja klockan, sen kom det rykten att U50 skulle dyka upp!? Å sen kom den, fan vad glad man blev och är grymt sugen på att prova en! Hoppas det blir snart då jag inte kan släppa den
Såg prislista på den här sidanHittar några Military Type III på nätet.
Ngt speciellt? Varningar?
Om man skickar en sådan till Sinn, vad brukar en "rundsmörjning" med byte av
Kopparsulfatet gå på?
Tydligen är den Diapal så undrar vad de gör med den?