• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Min har specen "Any reachable depth". Var hittar jag det :)?
1608206075405.png
Gillar den specen. Typ funkar överallt där du kan tänkas befinna dig. Mycket mer användbar info än 1000 eller 5000 m tycker jag

Bjussar på lite fina bilder på 356’an i hopp om att väcka köpsug. 😀
Ger er veckan ut sedan drar jag tillbaka annonsen och lägger ut en annan dinka istället, inte Sinn. Men en måste bort tyvärr!

F3D15134-C2DD-4308-B226-FA95FB782235.jpeg
DDA47C33-DCB5-4D6C-9F51-D8CD2F6E34FD.jpeg
29F72CCF-9384-4766-A9B0-ED979E1C0DDA.jpeg
F07D5E09-FA6C-4978-A8EC-D991A2C230C8.jpeg

Om jag vore du skulle jag köpa en tub Polywatch, sätta mig och gnugga plexi i en kvart. Sen ta nya bilder och lägga ut en ny annons :) Hur charmigt det än må vara med patinerat plexi så kommer det skrämma bort potentiella köpare.

Det var ju överkomlig summa. Någon idé om ca intervaller? 5 år, 10 år?
Vid behov. 😉 Det går inte att säga något bestämt intervall och det finns en otrolig mängd åsikter kring detta. Tillverkare brukar vanligtvis rekommendera 5-7 år men många tycker att det är onödigt och servar inte förrän de börjar strula samtidigt som det finns andra som slaviskt gör det var femte år oavsett hur klockan mår och/eller har använts.

När det gäller den här typen av dussinverk så finns det ingen mening med att serva dem i onödan och man kan lika gärna vänta tills den inte funkar längre då ett nytt urverk kostar lika mycket som en service och man bara kan byta ut den vid behov. Gäller det vintage eller andra udda urverk kan jag förstå att man gör det i förebyggande syfte då det kan vara svårt att få tag på delar osv. men i det här fallet är det bara bortkastade pengar.

Det är dock helt omöjligt att säga hur länge de håller då det varierar så oerhört från exemplar till exemplar, beror på hur de används osv. men kör tills det rasar är mitt tips. 😁

Vid behov. 😉 Det går inte att säga något bestämt intervall och det finns en otrolig mängd åsikter kring detta. Tillverkare brukar vanligtvis rekommendera 5-7 år men många tycker att det är onödigt och servar inte förrän de börjar strula samtidigt som det finns andra som slaviskt gör det var femte år oavsett hur klockan mår och/eller har använts.

När det gäller den här typen av dussinverk så finns det ingen mening med att serva dem i onödan och man kan lika gärna vänta tills den inte funkar längre då ett nytt urverk kostar lika mycket som en service och man bara kan byta ut den vid behov. Gäller det vintage eller andra udda urverk kan jag förstå att man gör det i förebyggande syfte då det kan vara svårt att få tag på delar osv. men i det här fallet är det bara bortkastade pengar.

Det är dock helt omöjligt att säga hur länge de håller då det varierar så oerhört från exemplar till exemplar, beror på hur de används osv. men kör tills det rasar är mitt tips. 😁
Är helt med på ditt resonemang. Tack för svar!

Tillbaka
Topp