• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Borde skaffa en sinn kronograf till så det blir 5 jämt 🤔

IMG_1727bb.jpg
Du får köpa en till 158 om du vill?

Liten mellanrapport från mitt OWG-januariprojekt med min Sinn 556 (blir inga bilder idag). Läget efter en vecka:
Inga problem (sover gott på natten, utan nattliga svettningar, ingen oro dagtid, har inte tröstätit).
Mest glädjande är kanske tidshållningen: -9 sek totalt på 8 dagar (började använda den före den 1 jan).
Dags att höja ambitionen: inte bara owg januari med den, utan owg januari utan att ställa om klockan någon endaste gång!

Läser på andra klockforum på nätet och där utrycks stor ängslan och förstärkning att UX sekundvisare "studsar" i oljan.
Tydligen är detta ett problem och t o m en dealbreaker för några.

Att klaga på Sekundvisaren "studsar" är lite som att klaga på en Boxermotors karaktär.*

Ja, den gör så, det är inte en "bug" det är en feature

*Boxermotorer har lite egenheter för sig vad gäller vibrationer och smällande/vibrerande.....Vi kan väl säga att de vibrerar, på ett bra sätt.

Läser på andra klockforum på nätet och där utrycks stor ängslan och förstärkning att UX sekundvisare "studsar" i oljan.
Tydligen är detta ett problem och t o m en dealbreaker för några.

Att klaga på Sekundvisaren "studsar" är lite som att klaga på en Boxermotors karaktär.*

Ja, den gör så, det är inte en "bug" det är en feature

*Boxermotorer har lite egenheter för sig vad gäller vibrationer och smällande/vibrerande.....Vi kan väl säga att de vibrerar, på ett bra sätt.
Inget som stör mig :)

Tillbaka
Topp