• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Då var man i detta träsk också :)
2DAB909C-50C8-4A42-86E3-ED8B10131572.jpeg
Grattis och välkommen till vårt träsk. Här bjuder vi på missbruk i massor :p
 
Tycker det känns sådär att säga grattis i en mening för att sedan hoppas på att den nya ägaren ska tröttna och sälja klockan billigt i nästa.
Hoppas verkligen inte @Rojalisten uppfattar det så, jag menar om han tröttnar på den efter några månader och vill sälja den. Har sett det förut och har aldrig stört mig på det, men jag får väl redigera bort den delen av min kommentar då om det känns "sådär".
 
En lite lagom svår fråga - vet någon hur länge safir-103'an varit i produktion? Akrylen sedan 50-talet någongång med safirvarianten?
 
En lite lagom svår fråga - vet någon hur länge safir-103'an varit i produktion? Akrylen sedan 50-talet någongång med safirvarianten?

Helmut drog igång det hela -61, men jag är inte säker på att 103 kom i produktion förrän i mitten av 60-talet.

När det gäller vilket år safir-103 så är det äldsta jag har sett från mitten av 80-talet, men närmre än så vet jag inte tyvärr.
 
Hoppas verkligen inte @Rojalisten uppfattar det så, jag menar om han tröttnar på den efter några månader och vill sälja den. Har sett det förut och har aldrig stört mig på det, men jag får väl redigera bort den delen av min kommentar då om det känns "sådär".

Jag tycker jag ser det rätt ofta, och uppfattar det snarast som ett sätt att visa att man är uppriktig i sin gratulation, och _verkligen_ gillar nyförvärvet. Ibland med glimten i ögat - särskilt med tanke på forumets flippande, entusiaster emellan :)
 
Var inne på @ERIKSON URHANDEL idag en sväng, massor med folk men fick ändå tiden för personlig service! Grymt!
Lovade nästa tidigare att köpa en 144a innan jul, men efter att ha snackat med Richard så insåg jag snabbt att den kommer att bli för "hög" på handleden för mig - jag är ute efter en lite mer slimmad

Så nu väljer jag mellan 556i b, 556i och 556a. Jag trodde först att jag skulle uppleva den som liten men verkar helt perfekt i storlek för mig :)

Känner att 556i är mer vanlig än 556a - i vilket fall här på KS. Men vilken skulle ni ha valt och av vilken anledning?
 
Senast ändrad:
Helmut drog igång det hela -61, men jag är inte säker på att 103 kom i produktion förrän i mitten av 60-talet.

När det gäller vilket år safir-103 så är det äldsta jag har sett från mitten av 80-talet, men närmre än så vet jag inte tyvärr.
Man tackar! Så redan på 80-talet fanns 103-safiren alltså. Rätt imponerande med en sådan långkörare till serie...
 
Tillbaka
Topp