• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Blir mer och mer övertygad om att 856 UTC är världen bästa owg-klocka.
IMG_20180914_144642.jpg


101B hälsar trevlig fredag :)
IMG_20180914_143804.jpg
Den där är riktigt bra! Övervägde att köpa en sådan men när jag fick en bra deal på en UX så blev det den istället. Gillar båda väldigt mycket :)
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Och skulle ni avyttra era 103or så kan ni ju alltid lägga ett pm t.ex till...mig;)
SI-170HB.jpg
Hej på er. Jag snubblade över denna Sinn 356 Sa pilot II när jag surfade på nätet. Är det någon äger eller har ägt denna version med kopparfärgad tavla och som kan säga något om den? Såg väldigt fin ut på bilderna och fick mig att vilja sälja min 103 a sa b till förmån för denna.
 
Senast ändrad:

Johan1

Omega
2-Faktor
Den fanns tyvärr inte inne, men jag tog ett par jämförelsebilder mellan vanliga 356 och 103 St Sa. Tror min handled är 17,5-18

IMG_20180914_144348.jpg
IMG_20180914_144402.jpg

IMG_20180914_154921.jpg

IMG_20180914_154846.jpg

IMG_20180914_144454.jpg

IMG_20180914_144430.jpg

Tack så jättemycket. Upplevde du stor skillnad i storlek när klockorna satt på armen? Här är min blåa 103:a som jag varit väldigt nöjd med. Tycker dock den är något hög och skulle önskat att den var lite slimmare.
 

Bilagor

  • DSC_0383.JPG
    DSC_0383.JPG
    277.4 KB · Visningar: 3

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack så jättemycket. Upplevde du stor skillnad i storlek när klockorna satt på armen? Här är min blåa 103:a som jag varit väldigt nöjd med. Tycker dock den är något hög och skulle önskat att den var lite slimmare.

Varken 103 St Sa eller 356 är ju några plattfiskar :) Jag tror att det hänger mycket på vad man är van vid, 103 är 41 x 17 medan 356 är 38,5 x 15. Så även om 356 är något lägre är ju även boetten mindre, så enligt mig upplevs båda som ungefär lika höga när de väl sitter på armen.

Det enklaste om du bor i Stockholmstrakten är att du åker förbi Erikson i Sundbyberg och prova båda. De kan beställa hem Sa II också om du skulle vilja slå till.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Testade den här under en sinnpassaround. Nu är jag lite sugen på att leta en ny att testa, kronograf eller dykare vilka är det man måste testa?!
DSC00303_1.JPG

U1 och 103 är två riktiga Sinn-klassiker som är svåra att bortse från i kategorin dykare och kronograf. 103 finns på bild på sidan innan. Finns både med safirglas och plexi och skiljer sig något i utseende, framförallt bezelring och pushers.

IMG_20161115_083716 (kopia).jpg
 
Senast ändrad:

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
U1 och 103 är två riktiga Sinn-klassiker som är svåra att bortse från i kategorin dykare och kronograf. 103 finns på bild på sidan innan. Finns både med safirglas och plexi och skiljer sig något i utseende, framförallt bezelring och pushers.

IMG_20161115_083716 (kopia).jpg

Jag skulle säga U2. Kolla detaljerna och djupet. Och så klart svärdvisare.
20180914_202212.jpg

Du har fått flera bra förslag tycker jag. Missa inte ezm 3/3f/13! Här ett snott foto på ezm 3.

BD596199-E5CB-4625-8B6F-BB0497E5385F.jpeg

Bra alternativ allihopa! Ska kika in mer på dessa
 

hisingen

Cartier
2-Faktor
Kanske :) Någonting mer måste tyvärr ryka för egentligen är klockkontot tomt. Känns samtidigt lite skönt på ett sätt att sälja en klocka som jag tycker om. Har känt mig rätt så låst med samlingen just för att jag har så jäkla svårt att sälja.
Det känns som om du klär upp (fotat o trycktestat) 256 för fest åtminstone, härligt för oss andra att titta på.

Hade jag inte varit så nöjd min min 103 skulle jag bett om första tjing på din 256:a men nu är intresset på annat håll. Oavsett så fina bilder!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det känns som om du klär upp (fotat o trycktestat) 256 för fest åtminstone, härligt för oss andra att titta på.

Hade jag inte varit så nöjd min min 103 skulle jag bett om första tjing på din 256:a men nu är intresset på annat håll. Oavsett så fina bilder!

Vi får se hur det blir...har fått en förfrågan så nu pågår det förhandlingar :) Skulle egentligen vilja byta den mot en 156, men de är svåra att hitta i det utförande som jag vill ha.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@JensBP Det är klart nu att det blir 903:n och förhoppningsvis kommer den i veckan :)

Jag var förresten inne på Klockmaster Globen idag och trycktestade 256, och då pratade jag med Svante om vattentätheten för Navitimer-boetten. Han stöder ditt resonemang att den knappt är regnkompatibel så jag kommer inte att utsätta den för vatten överhuvudtaget. Sen får de som tycker att det är fånigt tycka det och är välkomna att bada med sina Navitimers. Jag tar på mig U1 om det blir aktuellt att hoppa i plurret :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
@JensBP Det är klart nu att det blir 903:n och förhoppningsvis kommer den i veckan :)

Jag var förresten inne på Klockmaster Globen idag och trycktestade 256, och då pratade jag med Svante om vattentätheten för Navitimer-boetten. Han stöder ditt resonemang att den knappt är regnkompatibel så jag kommer inte att utsätta den för vatten överhuvudtaget. Sen får de som tycker att det är fånigt tycka det och är välkomna att bada med sina Navitimers. Jag tar på mig U1 om det blir aktuellt att hoppa i plurret :)
Är helt med dig här!
Det är helt sjukt vad folk badar på det här forumet! Helst så ska man ha en skitdyr vintage Rolex med Plexi som djupdyker till 500 meter med.
Köp en U1:a eller en sketen Seiko om ni ska bada!!
 

relhok

Omega
IMG_20180913_185704.jpg
Noterade häromdagen att jag har fukt i klockan. Mycket märkligt då den bara är 2,5 år gammal. Någon annan som varit med om liknande?
Tänkte jag skulle kontakta Sinn i veckan.
 
Topp