Man kan ju tro det iallafall, hur många har vi i tråden, 3-4st ?Chattade me Dr D härom kvällen, det måste ju finnas en hel del B - uhr i Sverige nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Man kan ju tro det iallafall, hur många har vi i tråden, 3-4st ?Chattade me Dr D härom kvällen, det måste ju finnas en hel del B - uhr i Sverige nu?
Water Resist skulle jag tro
Vet faktiskt inte.Water Resist skulle jag tro
Fyra jag spontant kommer på.Man kan ju tro det iallafall, hur många har vi i tråden, 3-4st
Du är så välkommen. Faktiskt ofattbart att klocktillverkarna inte kan skriva in viktig fakta om klockorna och L2L är ju ett viktigt mått. Det är trots allt ett hyggligt begränsat affärsområde och borde inte vara så svårt att få med. Sinn skriver iaf in vikten vilket långt ifrån alla gör. Varför skriver inte Sinn in längd på läderbanden och bredd vid spännet för deras band man kan köpa via hemsidan eller återförsäljare?Funderar på att i en skimrande framtid bli fullvärdig medlem i tråden
Internet ger noll svar, har någon ett mått på den "sanna" L2L:en på 144:an med länk? 44mm case enligt uppgift, men hur mycket bygger de första länkbitarna ut från boetten innan länken kan falla rakt ner?
Du är så välkommen då!!Funderar på att i en skimrande framtid bli fullvärdig medlem i tråden
Internet ger noll svar, har någon ett mått på den "sanna" L2L:en på 144:an med länk? 44mm case enligt uppgift, men hur mycket bygger de första länkbitarna ut från boetten innan länken kan falla rakt ner?
klart du ska slå till! Provade en 144 häromveckan och var förvånad att den inte kändes så stor..Funderar på att i en skimrande framtid bli fullvärdig medlem i tråden
Internet ger noll svar, har någon ett mått på den "sanna" L2L:en på 144:an med länk? 44mm case enligt uppgift, men hur mycket bygger de första länkbitarna ut från boetten innan länken kan falla rakt ner?
Den är häftig. Såld på den svarta jubileumsmodellenFunderar på att i en skimrande framtid bli fullvärdig medlem i tråden
Internet ger noll svar, har någon ett mått på den "sanna" L2L:en på 144:an med länk? 44mm case enligt uppgift, men hur mycket bygger de första länkbitarna ut från boetten innan länken kan falla rakt ner?
Alla vet att en BMW behöver ohemult många verkstadsbesök och alla som bott i Tyskland vet att seg och ineffektiv byråkrati är det tyskaste som finns, så det känns väl rimligt att Sinn skulle vara en kombination av dessa tvåLite besvärande ändå att ett varumärke med tysk ingenjörskonst och precision som kännetecken har denna typ av problem? Framförallt tycker jag att väntetiderna verkar under all kritik. Tycker att garantiärenden ska prioriteras.
Bah, humbug!!Alla vet att en BMW behöver ohemult många verkstadsbesök och alla som bott i Tyskland vet att seg och ineffektiv byråkrati är det tyskaste som finns, så det känns väl rimligt att Sinn skulle vara en kombination av dessa två
Såklart grov generalisering men min uppfattning av tyska företag inte är särskilt bra på (läs bedrövligt dåliga) på snabba förändringar.Alla vet att en BMW behöver ohemult många verkstadsbesök och alla som bott i Tyskland vet att seg och ineffektiv byråkrati är det tyskaste som finns, så det känns väl rimligt att Sinn skulle vara en kombination av dessa två
Funderar på att i en skimrande framtid bli fullvärdig medlem i tråden
Internet ger noll svar, har någon ett mått på den "sanna" L2L:en på 144:an med länk? 44mm case enligt uppgift, men hur mycket bygger de första länkbitarna ut från boetten innan länken kan falla rakt ner?
Just därför kör man inte en Bader Meinhof Wagen du vet killar med hjärna kör bilar med stjärnaAlla vet att en BMW behöver ohemult många verkstadsbesök och alla som bott i Tyskland vet att seg och ineffektiv byråkrati är det tyskaste som finns, så det känns väl rimligt att Sinn skulle vara en kombination av dessa två
Subaru? Eller vad avsesJust därför kör man inte en Bader Meinhof Wagen du vet killar med hjärna kör bilar med stjärna
Den har ju massa stjärnor - hela Plejaderna faktiskt (de kallas också Sjustjärnorna).Subaru? Eller vad avses
Fastnade inte riktigt för 556 A när jag hade den, men den röda sekundvisaren är ett riktigt lyft!Sinn 556 A RS på Haveston Parade NATO. Kommer säkert byta fram och tillbaka, men denna kombo gillar jag. Inuti sitter ett Sellita SW200-1 med 26 stenar som går inom COSC. Mycket imponerande!
Kan inte storyn bakom 556 men vill minnas att det finns en anledning till det röda på flera andra av Sinns modeller är just rött. Det är inte meningen att det ska synas i mörker eller vid dykning etc, då vill man ha en så ”clean” tavla som möjligt. Rött är den färg som försvinner först.Jag har funderat en del på det där med röd sekundvisare, nu när jag, flera gånger om dagen, drunknar i den nattsvarta tavlan på min 556i... Sekundvisaren saknar ju lume, och har därför (?) inte exakt samma vita färg som minut- och timvisarna. Det är lite smått irriterande. Enklaste lösningen hade förstås varit att ha lume på sekundvisaren också.
Det märks inte lika tydligt på den tryckta loggan och texten "AUTOMATIK" på tavlan, för de är alla oftast lite för långt ifrån visarna för att det skall märkas. Men sekundvisaren passerar ju över de andra två, minst en gång, oftast två gånger, per minut.
Ja, jag kan förstå de som faller för den ultraavskalade I-modellen, men personligen gillar jag att A-modellen ser ut som ett klassiskt cockpitinstrument. Tooligt så det förslår! Dessutom påminner de arabiska siffrorna vid 12, 3, 6 och 9 om klassiska Railmasters, vilka jag alltid gillat. Den röda sekundvisaren tycker jag ger en lekfull touch.Jag har funderat en del på det där med röd sekundvisare, nu när jag, flera gånger om dagen, drunknar i den nattsvarta tavlan på min 556i... Sekundvisaren saknar ju lume, och har därför (?) inte exakt samma vita färg som minut- och timvisarna. Det är lite smått irriterande. Enklaste lösningen hade förstås varit att ha lume på sekundvisaren också.
Det märks inte lika tydligt på den tryckta loggan och texten "AUTOMATIK" på tavlan, för de är alla oftast lite för långt ifrån visarna för att det skall märkas. Men sekundvisaren passerar ju över de andra två, minst en gång, oftast två gånger, per minut.
Har bara ägt en 556a, men är inte halva grejen att den dessutom har matt tavla, medan 556i har blank. Något som givetvis bidrar till att göra den ytterligare lite toolig...
Gillar bägge, bör påpekas!