Jag beställde nyligen ett par läderband, ett silikonband och spänne etc från Sinn. Och jag tycker det deras förfarande är mycket märkligt.
Jag la en förfrågan via deras formulär där jag valt exakt vad jag ville ha, de svarar med ett mail med precis detta. Inte så konstigt då det är ett datasystem. När jag sedan svarar "Ja, jag vill beställa dessa varor." så blir första svaret "Vilka varor vill du beställa?". Jag svarar lite snabbt med alla varorna i denna listan som ni skickade mig.
Till svar får jag då en offert som är helt fel och där det saknas 3 varor. Jag svarar att offerten är fel och att det saknas varor. Jag får en ny offert där det ser ut att stämma, men fortfarande saknas ett band. Jag svara igen att det saknas ett band och jag får då ännu en ny offert men jag missade att de ändrat ett läderband från svart till brunt (detta märker jag först vid leverans). När denna offert ser okej ut, så betalar jag och de skickar varorna ganska snabbt och jag får hem dem efter en knapp vecka.
Det är nu jag märker att det svarta bandet är brunt. Jag skriver ett mail till dem att jag fått fel band och att jag tycker deras beställningsförfarande är mycket märkligt. Något i stil med: "skall verkligen alla era kunder syna varenda offert ni ger ut när ni faktiskt har ett system på er hemsida där kunden väljer exakt vilka varor de vill ha och som stämmer vid första förfrågan?". Jag nämnde även att jag vid detta tillfälle tyvärr inte kan rekommendera Sinn till bekanta pga deras hantering. Lite för att sätta press
Deras svar kom ganska snabbt: "We apologies for this inconvenience with the delivery you have received. We will ship you the correct bracelet ... free of charge."
Nu vet jag inte vad jag ska tycka om deras service längre, så h-länken till min 556:a köptes från Erikson iställetMen visst är det lite märkligt att Sinn inte lyckas skapa en korrekt offert när de har fått in en korrekt förfrågan från början?
Jag tror att Sinn är inne i en för de flesta knepig omställning när man går från ett mindre företag till ett större. Inte helt enkelt att bibehålla det personliga anslaget samtidigt som allt ska växa. Sinn är inte det första och kommer inte vara det sista företaget med växtvärk.
Med det sagt borde man verkligen göra sitt yttersta för att bibehålla en bra kundservice där känslan är att man kontaktar ett familjeföretag. Snabb och trevlig återkoppling löser 90% av alla ärenden med en i slutändan nöjd kund även om det gäller reklamationer/returer.