• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tror jag måste leta fram min gamla mobil så att det ska bli roligt att fota klockorna igen. Tycker tyvärr att det väldigt sällan blir bra bilder nuförtiden.

7D953CE0-E2F6-4A96-B774-57538BF24433.jpeg
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tror jag måste leta fram min gamla mobil så att det ska bli roligt att fota klockorna igen. Tycker tyvärr att det väldigt sällan blir bra bilder nuförtiden.

7D953CE0-E2F6-4A96-B774-57538BF24433.jpeg
Äsch!

Vad har du för mobil?
Det går ofta att ställa in manuellt läge där du får mer veto med inställningarna att skapa en bra bild, kan ofta ge bättre resultat än automatiskt knäppta
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Roligt initiativ :)

Once a week, we offer guided tours through the special exhibition. These take place during regular opening hours and last about 1.5 hours. Dates and times can be found on our website. If you are interested, you can also register by e-mail.

Skärmavbild 2023-01-26 kl. 12.48.45.png
Spännande. vill gärna se en 103a med pastellblå urtavla, manuellt verk, subbarna i poss 3,6 och 9, naturligtvis utan datum och med BOR länk :p
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Äsch!

Vad har du för mobil?
Det går ofta att ställa in manuellt läge där du får mer veto med inställningarna att skapa en bra bild, kan ofta ge bättre resultat än automatiskt knäppta

Iphone 13 Pro mot tidigare Huawei P20 Pro.
Det som står mig mest och som jag ställt frågan i Apple-trådsen utan att få svar på är den överdrivna skärpan oavsett vilken inställning man har. Fota en skrivbordsskiva som ser slät ut för ögat och du får en månkrater på bilden. Hittade en diskussion om just detta på ett Apple-forum, men det verkade vara en feature och inget att göra något åt.
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Iphone 13 Pro mot tidigare Huawei P20 Pro.
Det som står mig mest och som jag ställt frågan i Apple-trådsen utan att få svar på är den överdrivna skärpan oavsett vilken inställning man har. Fota en skrivbordsskiva som ser slät ut för ögat och du får en månkrater på bilden. Hittade en diskussion om just detta på ett Apple-forum, men det verkade vara en feature och inget att göra något åt.
jag har en Ifåne SE och den tar relativt skapliga bilder. Men inget slår min gamla Ixus som börjar närma sig 15 år
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Jag blir glad och nöjd med en blå alternativt grön urtavla som vare sig är sunburst, metallic eller på annat sätt modifierad, utan en helt vanlig solid färg :)
Håller med. En enkel solid färg som tex Breitligs Pistage, snygg och ren färg. Tänk om SInn kunde producera en Baby blå eller turkos, Gamla hederliga 50 tals färger :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
IMG_20221223_144413.jpg

Idag Bundar vi lite.

Lite sliten lume, men det skulle Robert kunna fixa till om man föredrar det.
Än så länge är tavlan nästan gratis, så ett roligt tillskott för att kunna byta utseende helt på klockan med jämna mellanrum? Bonus, bättre läsbarhet :)

Det ska egentligen vara svart tachyring till den svarta tavlan. Så antingen får man jaga en vilket jag inte tror är någon omöjlighet. Eller så kanske det kan bli en fin kombo med kontrasten på befintlig tachy, ungefär som på min 104.



s-l1600.jpg


IMG_20211026_093937.jpg
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Lite sliten lume, men det skulle Robert kunna fixa till om man föredrar det.
Än så länge är tavlan nästan gratis, så ett roligt tillskott för att kunna byta utseende helt på klockan med jämna mellanrum? Bonus, bättre läsbarhet :)

Det ska egentligen vara svart tachyring till den svarta tavlan. Så antingen får man jaga en vilket jag inte tror är någon omöjlighet. Eller så kanske det kan bli en fin kombo med kontrasten på befintlig tachy, ungefär som på min 104.



s-l1600.jpg


IMG_20211026_093937.jpg
Håller med om tavlan och tror det kan bli riktigt bra med vit tachyring. Men det kanske är din 104 på bilden som färgar mitt sinne :D .
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Håller med om tavlan och tror det kan bli riktigt bra med vit tachyring. Men det kanske är din 104 på bilden som färgar mitt sinne :D .

Svårt att se, men är den vit eller silver? Men tachyringar finns det mängder av att köpa begagnat om man föredrar svart, och jag tror inte att dimensionen ska vara något problem för 180 Ti.

Glömde ju förresten att pinga in @Jamterik och skrev bara om läsbarheten för att han har påpekat det tidigare :)
 
Topp