Mina positiva tankar angående 556.
Härligt toolig klocka med bra mått även för oss med smala leder. Diskret datumvisning. Visarna är läckra och tavlan är magiskt svart tack vare tavlan i sig och dubbel AR. H-länken passar den perfekt.
Negativa tankar.
Den där jävla tavlan, den satte igång ett jäkla puts-OCD och dubbel AR ska man fasen inte ha om den inte är nära skottsäker. Mikrorepor i AR funkar inte för mig. Spännet på H-länk är inte bekvämt när man bär runt på småbarn, annars inga större problem förutom att den sänker intrycket lite. Och ingen indikering med lume var kl 12 är, detta var mer irriterande än väntat.
Mina positiva tankar om 104.
Vit tavla, kan man ha det? Ja jävlar va trevligt det var
ingen AR men kupat glas istället vilket känns mkt bättre och även lyckas få bort en hel del reflektioner ändå. Känslan i vridningen är inte jättemekanisk men precis och utan glapp 'åt båda hållen' (skönt, jag förlitar inte mitt liv på vridning åt endast ett håll) Vinklade bandhorn som ligger fint mot handleden. FINELÄNKEN! känns galet bra.
Negativa tankar om 104. Varför olika stora siffror på vridningen? Kunde varit samma runtom. Kl 12 på vridningen kunde fått en silverkontur då den ibland känns lite billig. Jag hade nöjd mig med endast datum.
Den kunde gärna fått ha lite fler borstade ytor på boetten