Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om stålboett = rostfri så säger jag 5-5,5.Riktpris på denna? Stålboett med högblank tavla. 36mm. Landeron 248. Kronografen nollställer korrekt. Länken kan man bortse ifrån då den är väldigt kort samt skadad.
Ca 3500kr.Vad känns rimligt att begära för denna?
Ca 36mm
Antar att de är en 50-talare. Servad för ca 3 år sen.
Tack för svar det uppskattasCa 3500kr.
Kan inte säga så mycket utifrån dessa bilder.
Vad säger folket baserat på dessa hemska bilder?
Kan heller inget om UN, men är inte det ett finmärke. Gör de verkligen klockor i fulmetaller, tänker på "stainless steel back".
Behövs bilder på insida av lock och på urverk för att bekräfta äkthet. Som @Anders Forsberg så är UN fejkbenägna.
Behövs bilder på insida av lock och på urverk för att bekräfta äkthet. Som @Anders Forsberg så är UN fejkbenägna.
Skall ordna det och återkomma! Tack!Kan heller inget om UN, men är inte det ett finmärke. Gör de verkligen klockor i fulmetaller, tänker på "stainless steel back".
Ser inte alla bandhorn konstigt snea/böjda ut också, men kan bara var vinkeln på bilderna!
Om den är äkta skulle jag nog hoppa den ändå pga fulmetall, icke-originalkrona och stukade bandhorn.Skall ordna det och återkomma! Tack!
Vad vore rimligt att sälja denna Seikon för?
36mm med okänd service historik men går bra.
Lite fula märken på tavlan nertill.
Oj! Fin du. Jag älskar dom där gamla kronograferna. Tyvärr brukar dom inte vara värda så mycket som dom borde.... Min teori är att dom kommer att dra iväg i pris förr eller senare. Så mycket klocka, oftast för för lite pengar. Bara köpa.Riktpris på denna? Stålboett med högblank tavla. 36mm. Landeron 248. Kronografen nollställer korrekt. Länken kan man bortse ifrån då den är väldigt kort samt skadad.
Fantastiska klockor du. Verkligen. Jag har tyvärr ingen aning om värdet men jag gillar dom. Om jag hade varit rik just nu hade jag lagt ett bud.Duon eller en av dem ska få lämna - vad kan jag begära? Okänd historik men tickar på & håller tiden okej.
Instämmer. Mer om den är nyservad då kanske.Om stålboett = rostfri så säger jag 5-5,5.
På tradera tror jag också att du får typ 3500kr. Om du kränger den i Europa så tror jag att du får några tusenlappar till, speciellt om den är servad hos en Omega AD för 3 år sedan.Ca 3500kr.
Haha... Ja, jag hoppas att du inte har köpt den här. Tavla, case, allting ser riktigt konstigt ut...och risigt.500 Baht ungefär, Kanske upp mot 800 Baht ny.
Omegas liknande med T12 prissattes och gick för några månader sedan för 6k från välrenommerad säljare. Då i tämligen perfekt skick utan nämnvärd "patina" på originaltavlan, servad och med garanti.Duon eller en av dem ska få lämna - vad kan jag begära? Okänd historik men tickar på & håller tiden okej.
Kom med ett bud iallafallFantastiska klockor du. Verkligen. Jag har tyvärr ingen aning om värdet men jag gillar dom. Om jag hade varit rik just nu hade jag lagt ett bud.
Toppen, tack för inputOmegas liknande med T12 prissattes och gick för några månader sedan för 6k från välrenommerad säljare. Då i tämligen perfekt skick utan nämnvärd "patina" på originaltavlan, servad och med garanti.
Visst kan man kanhända få det som nämnts ovan men jag skulle inte räkna med det. 4,5 kanske är realistiskt för nån av de Tissoterna, dock inte omöjligt mer med lite flyt.
Runt 2k skulle jag säga baserat på vad du angivit. Sälj den här är mitt förslag.Hej!
Jag undrar lite kring värdet på denna Longines Flagship.
Service historiken är okänd.
Jag undrar även kring vart jag bör sälja den, om det är så att värdet varierar. All hjälp är uppskattad!
Man behöver nog se mer av den om det ska gå att säga riktigt. Är det tavelskada kl 5 eller bara glaset? Hur ser baklock ut?Hej!
Jag undrar lite kring värdet på denna Longines Flagship.
Service historiken är okänd.
Jag undrar även kring vart jag bör sälja den, om det är så att värdet varierar. All hjälp är uppskattad!
Hejsan!Man behöver nog se mer av den om det ska gå att säga riktigt. Är det tavelskada kl 5 eller bara glaset? Hur ser baklock ut?
Är de fina har Flagshipen tidigare kostat uppemot vad motsvarande Omegor gått för. Ingen större skillnad prismässigt och kvalitetsmässigt med minst lika fina verk även om de inte varit lika stabila i pris som Omega. Runt 3k eller mer skulle jag säga om det inte är nåt fel på den. Har sett dem gå betydligt högre än så. Synd det inte är originalkrona då den är speciell och ganska eftertraktad.
Edit: Är det tavelskada som det ser ut att kunna vara drar det förstås ned priset ganska mycket. En sån modell man vill ha i fint skick.
3.5 - 4.5k skulle jag säga.Riktpris på denna? Stålboett med högblank tavla. 36mm. Landeron 248. Kronografen nollställer korrekt. Länken kan man bortse ifrån då den är väldigt kort samt skadad.