• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

PANI

Cartier
Rimligt pris för denna?
34mm
Manuell
Guld/stål
Från sent 60-tal enligt säljaren
Screenshot_20190322-202147.jpg Screenshot_20190322-202136.jpg Screenshot_20190322-202129.jpg Screenshot_20190322-202123.jpg Screenshot_20190322-202116.jpg
 

TompaC

Rolex
2-Faktor

kuma-kun

Audemars
Vad vore rimligt att sälja denna Seikon för?
36mm med okänd service historik men går bra.
Lite fula märken på tavlan nertill.
IMG_20190326_201507.jpg

IMG_20190326_194500.jpg

Sliten men inte utsliten boett, tavlan ser ut som den är skadad av fukt så det beror en del på om, verket fuktskadat.
Ungefär 4000 SEK skulle jag säga pga den skadade tavlan.
 

toKarl

Omega
Riktpris på denna? Stålboett med högblank tavla. 36mm. Landeron 248. Kronografen nollställer korrekt. Länken kan man bortse ifrån då den är väldigt kort samt skadad.
IMG_20190324_112503.jpg

IMG_20190324_112409.jpg

IMG_20190324_112359.jpg
Oj! Fin du. Jag älskar dom där gamla kronograferna. Tyvärr brukar dom inte vara värda så mycket som dom borde.... Min teori är att dom kommer att dra iväg i pris förr eller senare. Så mycket klocka, oftast för för lite pengar. Bara köpa. :)
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Duon eller en av dem ska få lämna - vad kan jag begära? :eek: Okänd historik men tickar på & håller tiden okej.
C2D095DD-5002-4FEE-8C33-35AB0D2FD685.jpeg
Omegas liknande med T12 prissattes och gick för några månader sedan för 6k från välrenommerad säljare. Då i tämligen perfekt skick utan nämnvärd "patina" på originaltavlan, servad och med garanti.

Visst kan man kanhända få det som nämnts ovan men jag skulle inte räkna med det. 4,5 kanske är realistiskt för nån av de Tissoterna, dock inte omöjligt mer med lite flyt.
 

Wizzo

Panerai
Omegas liknande med T12 prissattes och gick för några månader sedan för 6k från välrenommerad säljare. Då i tämligen perfekt skick utan nämnvärd "patina" på originaltavlan, servad och med garanti.

Visst kan man kanhända få det som nämnts ovan men jag skulle inte räkna med det. 4,5 kanske är realistiskt för nån av de Tissoterna, dock inte omöjligt mer med lite flyt.
Toppen, tack för input :)
 
Hej!
Jag undrar lite kring värdet på denna Longines Flagship.
Service historiken är okänd.
Jag undrar även kring vart jag bör sälja den, om det är så att värdet varierar. All hjälp är uppskattad!
IMG_7679.JPG
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Hej!
Jag undrar lite kring värdet på denna Longines Flagship.
Service historiken är okänd.
Jag undrar även kring vart jag bör sälja den, om det är så att värdet varierar. All hjälp är uppskattad!
IMG_7679.JPG
Man behöver nog se mer av den om det ska gå att säga riktigt. Är det tavelskada kl 5 eller bara glaset? Hur ser baklock ut?

Är de fina har Flagshipen tidigare kostat uppemot vad motsvarande Omegor gått för. Ingen större skillnad prismässigt och kvalitetsmässigt med minst lika fina verk även om de inte varit lika stabila i pris som Omega. Runt 3k eller mer skulle jag säga om det inte är nåt fel på den. Har sett dem gå betydligt högre än så. Synd det inte är originalkrona då den är speciell och ganska eftertraktad.

Edit: Är det tavelskada som det ser ut att kunna vara drar det förstås ned priset ganska mycket. En sån modell man vill ha i fint skick.
 
Senast ändrad:
Man behöver nog se mer av den om det ska gå att säga riktigt. Är det tavelskada kl 5 eller bara glaset? Hur ser baklock ut?

Är de fina har Flagshipen tidigare kostat uppemot vad motsvarande Omegor gått för. Ingen större skillnad prismässigt och kvalitetsmässigt med minst lika fina verk även om de inte varit lika stabila i pris som Omega. Runt 3k eller mer skulle jag säga om det inte är nåt fel på den. Har sett dem gå betydligt högre än så. Synd det inte är originalkrona då den är speciell och ganska eftertraktad.

Edit: Är det tavelskada som det ser ut att kunna vara drar det förstås ned priset ganska mycket. En sån modell man vill ha i fint skick.
Hejsan!
Håller med om att det är synd att det inte är orginalkrona. Skadan sitter som tur är på glaset och tavlan är helt felfri! Tack för hjälpen!
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Vad är rimligt att betala för den här skulle ni säga? Har dessvärre inte fler bilder.. Automatisk, 36 mm stor.
 

Bilagor

  • Screenshot_20190331-180000.jpg
    Screenshot_20190331-180000.jpg
    45.3 KB · Visningar: 3
Topp