• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

URsinne

Audemars
2-Faktor
Ej 100%, det är ju bara att be om fler foton innan någon överföring sker, men jag har frågat om detta specifikt och han påstod bestämt att det var original som levererades med klockan. Det blir ju inte riktigt lika intressant annars.

till er andra: Jag har inte heller skådat en Connie med sådan boett därför frågar jag er...

Han sa ju dock att den var rätt ovanlig men det kan ju vara en finjusterad sanning he he

Utförandet boett tavla finns men vill man vara säker på orörd originaltavla skulle jag vara försiktig med den där. Markeringarna ser inte ut på bilden att sitta där de ska. Fonten på Constellation... är inte helt nöjd med den heller.
Nu har inte jag heller sett många av den modellen ska sägas men tavlan ser inte ut som jag förväntar mig. Kan ha fel men tvivlar.
 

Salesmayne

Panerai
Utförandet boett tavla finns men vill man vara säker på orörd originaltavla skulle jag vara försiktig med den där. Markeringarna ser inte ut på bilden att sitta där de ska. Fonten på Constellation... är inte helt nöjd med den heller.
Nu har inte jag heller sett många av den modellen ska sägas men tavlan ser inte ut som jag förväntar mig. Kan ha fel men tvivlar.

Fonten på Constellation ser ut som på de andra jag sett nu, lite skev men "likartad". Tavlan kan jag däremot inte uttala mig allt för mycket om men tycker att den ser relativt ok ut baserat på den lilla erfarenhet jag har. Titta på Aurums länk samt bildsök på google så får man upp lite exempel. Finns även två i stål på Chrono24. Länken är det jag har mest tvivel på men ska som sagt be om fler bilder. För den liknar onekligen alla no-names som sitter på Certinor och liknande jag sett på pantbanker tidigare. Vi får se. Jag uppdaterar er.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Fonten på Constellation ser ut som på de andra jag sett nu, lite skev men "likartad". Tavlan kan jag däremot inte uttala mig allt för mycket om men tycker att den ser relativt ok ut baserat på den lilla erfarenhet jag har. Titta på Aurums länk samt bildsök på google så får man upp lite exempel. Finns även två i stål på Chrono24. Länken är det jag har mest tvivel på men ska som sagt be om fler bilder. För den liknar onekligen alla no-names som sitter på Certinor och liknande jag sett på pantbanker tidigare. Vi får se. Jag uppdaterar er.
Det är möjligt den är som den ska.
Tycker ändå minutmakeringarna är ocentrerade ganska mycket och fonten avviker en del från vad man/jag är van vid på samtida Constellations. Kanske de var så på den modellen. Går efter pie pan det "vanliga" utförandet. Ska exempelvis de två n:en vara lika på den modellen? Kanske. Värt att väcka frågan iaf.
 

Salesmayne

Panerai
Det är möjligt den är som den ska.
Tycker ändå minutmakeringarna är ocentrerade ganska mycket och fonten avviker en del från vad man/jag är van vid på samtida Constellations. Kanske de var så på den modellen. Går efter pie pan det "vanliga" utförandet. Ska exempelvis de två n:en vara lika på den modellen? Kanske. Värt att väcka frågan iaf.

Utan tvekan. Jag uppskattar verkligen att ni uppmärksammar sådant som jag inte har sett själv eller kunnat avgöra. Jag får be om fler bilder och ställa fler frågor, men det bör sägas att han sagt att allt är original. Som sagt, vi får se.
 

peterpan

Breitling
Hej!
Hjälpt föräldrarna inför flytt där vi fann denna. Kan det finnas något värde i den?

Försökt söka själv och den enda jag hittade som var lik var det fantasipriser på i min värld, men då kan ju inte jag något om klockor heller.

1580248E-1565-474E-9D3C-B9C4D69CA44E.jpeg
2681A3B8-B140-4E95-B005-6A62D3AD078F.jpeg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Hej!
Hjälpt föräldrarna inför flytt där vi fann denna. Kan det finnas något värde i den?

Försökt söka själv och den enda jag hittade som var lik var det fantasipriser på i min värld, men då kan ju inte jag något om klockor heller.

1580248E-1565-474E-9D3C-B9C4D69CA44E.jpeg
2681A3B8-B140-4E95-B005-6A62D3AD078F.jpeg
Nej tyvärr, eran klocka är inte riktig, precis som @StarMan påpekar. Kina eller Thailandskopia, det finns inga äkta Omegor som ser ut då där eller har den länken. Kvaliten, finish, proportioner och det mesta är fel, tro oss.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nu måste det ha blivit nån miss!
Vad är det som jag inte gillat?
Har märkt att min lur gör jättekonstiga uppdateringar av KS ibland. Vad gäller IWC:n är den superfin, en vill ha klocka! :)
Haha , det kan varit jag som va otydlig. När jag skrev "gilla inte, värdera" menade jag på ett skämtsamt sätt att du ska skippa att gilla klockan utan värdera den istället eftersom den är med i värderingstråden :p:p:D
 

Husse

Patek
Haha , det kan varit jag som va otydlig. När jag skrev "gilla inte, värdera" menade jag på ett skämtsamt sätt att du ska skippa att gilla klockan utan värdera den istället eftersom den är med i värderingstråden :p:p:D
Har spanat runt lite, inte bara på Chrono24.
Det är en svårvärderad klocka, priserna är mycket varierande. Att ha orginallänk är ju fantastiskt!
Återkommer i värderingstråden!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har spanat runt lite, inte bara på Chrono24.
Det är en svårvärderad klocka, priserna är mycket varierande. Att ha orginallänk är ju fantastiskt!
Återkommer i värderingstråden!
Håller med dig att den är svårvärderad , funderar på att göra mig av med den. Använder den nästan aldrig. Kanske 40k inte är att ta i
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är Tradera ett ok ställe att sälja om man har billigare vintage som man har dålig koll på gällande pris? Eller är t.ex. Auctionet bättre?
 
Topp