Vad är rimligt cirkapris för denna Rolex Oyster Perpetual Datejust 31mm Gold\Steel - ref 68273? Med låda utan certifikat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur menar du den glappar vid kronan?Hej!
Har kommit över en omega seamaster guldboett/stålbotten från 1971.
Den har ref nr 166.033 och cal. 565
Original låda och försäkringspapper från köp. Står i val o kval om jag skall göra iordning den och sälja den eller bara sälja den som den är.
Glappar lite vid kronan men fungerar.
Akrylglaset har repor och bör bytas.
Tacksam för hjälp, råd och tips.
Mvh
Peder
Om du öppnar luckan till pendeln tror jag du hittar en lapp med lite infoHej alla klockvänner. Har hittat ett gammalt väggur på vinden. Är det någon som känner igen det? Finns väldigt lite text osv på klockan. Finns det nåt värde i dessa ur? Det lär kräva en del kärlek för att snurra igen.
Har du någon bra teori kring hur han fått dit Omega loggan på länken? Säljaren måste vara rätt händig ändå, det får jag ge honom.
Dock vet jag inte om länken såldes på klockan, jag tycker inte att dom ser helt klockrena ut ihop men det blir nog bra. En 18k BOR hade jag inte tackat nej till!
Japp det sitter en lapp där men väldigt slitet så det syns inte vad det stårOm du öppnar luckan till pendeln tror jag du hittar en lapp med lite info
Värdet ligger på några hundralappar. Ekonomiskt sett inte värt att reparera men det spelar ju mindre roll om du vill ha den på väggen.Hej alla klockvänner. Har hittat ett gammalt väggur på vinden. Är det någon som känner igen det? Finns väldigt lite text osv på klockan. Finns det nåt värde i dessa ur? Det lär kräva en del kärlek för att snurra igen.
Japp det sitter en lapp där men väldigt slitet så det syns inte vad det står
Av det jag har sett tar de alltid bra betalt. Har aldrig gillat de där klockorna med veka enkla boetter utan något intressant.Följer Theo & Harris på Instagram och tycker att det har snygga bilder och hyfsat rimliga klockor. Såg dock denna igår... Hade inte "poor mans Heuer/panda"-hypen lagt sig lite? Eller är det är det något speciellt/unikt med denna Vantage som jag missar? Inte särskillt mycket "chocolate/tropical" heller jämfört med vissa andra jag sett, bland annat här på forumet...
Tror det er en aftermarket, Omega ville inte producere en länk hvor logo inte er centreret.
Cool tavla! Runt 15 är väl ett rimligt riktvärde. Tropictavlan borde ge lite mer kanske.Är i valet och kvalet om denna ska ut till försäljning, vad skulle vara ett rimligt pris?
Lemanina 1277 verk, tropical tavla + svart tavla. Bezel i grymt skick med härlig fade. Bra matchning visare/tavla. Fint case.
Cool tavla! Runt 15 är väl ett rimligt riktvärde. Tropictavlan borde ge lite mer kanske.
Tror det er en aftermarket, Omega ville inte producere en länk hvor logo inte er centreret.
Ingen?Vad är rimligt försäljningspris för denna?
https://klocksnack.se/threads/nytt-projekt-inte-en-jlc-reverso-men.65119/
Känns väl inte helt orimligt? Finns det någon rättvisande historik nånstans alls?Ingen?
En tysk har givit mig ett bud på 5000 Euro som jag överväger att acceptera. Bör jag?
Jag hade tagit det budet.Ingen?
En tysk har givit mig ett bud på 5000 Euro som jag överväger att acceptera. Bör jag?
Gör nog en rätt stor skillnad om det är stål eller krom.Vad är rimligt för en superfin City Skindiver HO?
Funkar väl, ägt denna i dryga tre år och har gått i rotation med många andra klockor.
Det enda uppenbara är viss avsaknad av lume i minutvisaren.
Det är stål.Gör nog en rätt stor skillnad om det är stål eller krom.
Ja, då kan säkert 4-5 stämma.
Haha, kör samma refernscheck på t.ex. 5513 så blir det ännu tråkigareDet är stål.
@Vess1an - 4-5kkr? Svensk Skindiver är ju kul, så kanske lite högre?
Edit: Eller 850, om mqn kollar 2016 års priset.
https://klocksnack.se/threads/vintage-city-skindiver-850kr.49597/
Verkdelarna ser ut att komma från olika håll? Kolla du upp att den fungerar som den ska. Ser ganska medfaren ut. Går kanske att få ner mer i pris. Själv skulle jag försöka hitta en som såg lite bättre ut i verket.Nybörjare på detta och är sugen på en omega seamaster. 2600 sek för denna, är det rimligt? I övrigt vad är unikt för just cosmic förutom det uppenbara visuella?