Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skick, snygg patina, originaldelar, service, länk mm spelar stor roll så bra med bilder. Är inte så uppdaterad på Speedy priser. Sist jag sålde så kostade de 25 - 30. 30-35 idag kanske?Vad är det rimligt att ge för en omega speedmaster 861 från 1983?
Tycker ni detta priset är rimligt satt?
Omega Geneve i 18k guld för strax söder om 16.000 kr. Verkar vara i bra skick och utan servicebehov. Kaliber 565. Från pålitlig säljare.
Ja, fick också känslan av att priset var lite väl saftigt. Tack.Ibland blir man lite fartblind när man försöker hålla koll på diverse modellers marknadsvärde - det sticker snabbt.
Det sagt - jag tycker att du borde kunna hitta en motsvarande Genève för runt 10k utan att behöva leta ihjäl dig.
Du får så klart ställa detta emot om den ovan säljs av en handlare och att den därför är servad och har någon typ av garanti(?).
Den du postat ser dock ganska fin ut.
Omega Geneve i 18k guld för strax söder om 16.000 kr. Verkar vara i bra skick och utan servicebehov. Kaliber 565. Från pålitlig säljare.
Det ger klarare perspektiv.Avslutade auktioner :: Pantbanken Sverige
www.pantbanken.se
Det är just guldboett jag är ute efter. Ska spana efter något närmare 10k dåPålitlig och pålitlig.. dyr i alla fall. Du får fortfarande en av de kraftigare boetterna i ungefär samma design om den är vad man söker, i prisspannet mellan 10 och 15 hos en del seriösa handlare. Servade till och med.
Jag tycker 10 är i mesta laget för den där om den är oservad och inte är i exceptionellt skick.
Orsaken till det är att de är ganska svårsålda. Stål är större efterfrågan på är min uppfattning och jämförelsevis få vill betala extra för guldboett när de föredrar stål.
Det ger klarare perspektiv.
Det är just guldboett jag är ute efter. Ska spana efter något närmare 10k då
Modern service-del. Antar de är värda det AD tar för att sälja ett par. Troligtvis mellan 1-2k. Kan variera kanske.I brist på bättre tråd (kanske), vad är ett par Rolex 558B-ändlänkar värda i dagsläget?
@Per har du koll?
Låter rimligtModern service-del. Antar de är värda det AD tar för att sälja ett par. Troligtvis mellan 1-2k. Kan variera kanske.
Tänker du roligare boett som i större boett? Gillar att Geneve är rätt minimalistisk och har inga problem med storleken. Vad tänker du är ett bättre alternativ?Jag tror personligen att det, om du inte har alltför bråttom, går att hitta någon med lite roligare boett för 10k också.
Sen är det ju personligt tycke och smak vad man gillar, så klart.
Tänker du roligare boett som i större boett? Gillar att Geneve är rätt minimalistisk och har inga problem med storleken. Vad tänker du är ett bättre alternativ?
Ja men de flesta verkar vara guldpläterade. Inte många i solitt guld. Kan absolut tänka mig en seamaster om en sådan skulle dyka upp.Ett tips är om du gillar den stilen och guld att titta efter tidigare 60-tals Seamaster som har i stort sett samma minimalistiska utseende på boetten i övrigt men kan ha tjockare material och seamasterlogga på baklocket. De är rätt trevliga och kan kosta under det som begärdes för den du visade. Inte lika vanliga som Geneve kanske men ett kul alternativ.
Ja men de flesta verkar vara guldpläterade. Inte många i solitt guld. Kan absolut tänka mig en seamaster om en sådan skulle dyka upp.
Vilka ställen brukar ni leta vintage ur?
Har lite koll på bukowskis, pantbanken, Tradera, c24 och ks. Något bra ställe jag missar?
Tänker du roligare boett som i större boett? Gillar att Geneve är rätt minimalistisk och har inga problem med storleken. Vad tänker du är ett bättre alternativ?
5-20k typ beroende på boettmaterial, skick och tavelkonfiguration.Hej! Vad ligger Omega Seamaster jumboreferenserna på tex 2657, hammarautomat. Vet att det självklart skiljer sig men något typ av mått vad gäller ett fint ex?
Tack, ok förstått att det kan skilja en hel del. Är nog mer inriktad mot stålboett och sedan subsek.5-20k typ beroende på boettmaterial, skick och tavelkonfiguration.
Då skulle jag säga upp mot 15k för ett riktigt fint exemplar med svart eller någon annan roligare tavla typ våffla!Tack, ok förstått att det kan skilja en hel del. Är nog mer inriktad mot stålboett och sedan subsek.
Några stora pengar får man nog inte, hundralappar kanske, men såna där går sönder ibland så någon kanske behöver den. Sälj på tradera eller hitta en klocka som saknar länk. (Eller spara som reserv.) Jag har själv en gammal digitalare från 80-talet med trasig länk som jag inte hittat än... (den där passar tyvärr inte).Kan inte hitta någon annan lämplig tråd så testar här. Finns det något värde i en äldre Seiko SQ länk? Antingen sälja eller köpa en SQ...
Tycker den är riktigt fin
Alright! Hittade ett par klockor hos antikhandlare i somras och fick skäll av forumet när jag hade slängt de sunkiga armbanden med spännen haha så dubbelkollar nuNågra stora pengar får man nog inte, hundralappar kanske, men såna där går sönder ibland så någon kanske behöver den. Sälj på tradera eller hitta en klocka som saknar länk. (Eller spara som reserv.) Jag har själv en gammal digitalare från 80-talet med trasig länk som jag inte hittat än... (den där passar tyvärr inte).
Omegan ca 3kLådrensningslördag.. Städar lite och dessa klockor gör sig påminda. Är det nån som vet mer om dessa och ett ungefärligt värde?
Tack för Sveriges trevligaste forum..
Ps. Förutsätter att Raymond Wail klockan är en kopia..?
Siffrorna är bra att gå på vad gäller Certina.Omegan ca 3k
Certina beror på om det är 14/18k guld
Tycker mig se guld stämpel i hörnet
Oj! Tack för infon..! Det var ju roligare än väntat på nåt vis.. Nästan synd att klockorna bara samlar damm, dom funkar ju dessutom. Får nog försöka bruka dom mer framöver.Siffrorna är bra att gå på vad gäller Certina.
I detta fallet så talar ”10” om att det, mycket riktigt, är guld. I detta fallet 18k.
Sen är det väl kanske inte något som någon betalar särskilt mycket mer än guldvärdet för. Men i gengäld borde boetten vara tyngre än en generell förtjänstklocka.
EDIT
Ping @ogge81