Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det här är min svärfars farfars förtjänst-klocka.
Helservad för 5-10 år sen, men tappade visarna häromdagen... vad kan den vara värd? Rimligt att kosta på en helservice igen?
Rimligt om du vill använda den, tänker jag. Servicekostnaden kommer med stor sannolikhet överstiga dess marknadsvärde. Det är en kul modell med den lite ovanliga placeringen av datumet!
Han använder den fortfarande själv
Han använder den fortfarande själv
Bara guldvärdet lär väl vara några tusen...
Aha, är det helguld? Trodde det var guld på stål. Lite mer då, men en service borde gå på minst 2,5-3k.
Är det quartz? Ser ingen text på tavlan om det så den kanske är manuell? Ca 3.000 kr.Hej,
Vad tycker ni om denna klocka och vad är ett rimligt på denna? Omega geneve!
(Ej orginalband)
Ja exakt, verkar så. Okej vad synd, då köpte jag den för överprisÄr det quartz? Ser ingen text på tavlan om det så den kanske är manuell? Ca 3.000 kr.
Jag glömde fråga, jag har funnit en del fula märken på klockan och det är plexiglas. Vet du/någon annan om det går att byta glas på en så pass gammal modell?Är det quartz? Ser ingen text på tavlan om det så den kanske är manuell? Ca 3.000 kr.
Vad är det för ändlänk till 1039?NOS men saknar en ändlänk vardera. Små hairlines Pga legat i låda med andra länkar.
Vad är det för ändlänk till 1039?
1039 länken är värd typ 15k utan ändlänkar i detta skick.
Sorry jag som läste slarvigt, vet inte vad jag fick 1039 ifrån..1068 står det i claspen på den som ser ut som ett BoR och den har en 620 ändlänk
Den andra tänker jag är en 1067 stretch och den har en 19mm 507 i änden.
Vill inte slita av sticker hehe...
Stort tack, varje dag lär man sig något nyttSorry jag som läste slarvigt, vet inte vad jag fick 1039 ifrån..
Är det ett 1067 är de inte lika dyra men i det skicket säkert 5-10k gissar jag på utan att ha koll på dem.
Dessa var inte urpsrungligen till speedy eller seamaster 300 och är till för 18/19mm som jag förstått det, och därför inte är lika eftertraktade.
Ja det går absolut att byta och om det är mindre repor så kan du polera bort dem.Jag glömde fråga, jag har funnit en del fula märken på klockan och det är plexiglas. Vet du/någon annan om det går att byta glas på en så pass gammal modell?
Efter lite efterforskning satt nog 1067 ursprungligen på Seamaster 120, och vanligtvis med 532 ändlänkar. Ändlänkar från 60-talet är alltid en mardröm att jaga men de som inte hör till de allra mest efterfrågade referenser bör inte vara så farligt dyra.Stort tack, varje dag lär man sig något nytt
Stort tack för hjälpen!Ja det går absolut att byta och om det är mindre repor så kan du polera bort dem.
Förmodligen ref 135.011Omega Seamaster Deville, okänd servicehistorik men tickar på och håller tiden. Nån som vet Refnr och värde?
Är den övre verkligen i guld? Ser avskavd ut på kanterna. Den nedre är troligen kromad, inte i stål.Aktuell prisbild på dessa, någorlunda svåra att få tag på i bra skick, vintage jump hour tanks? Ena i guld och andra i stål.
Tack för svar, ja den övre är i guld. Alt guldpläterad, därav skavningen kanske. Hojta om du är intresserad av försäljningÄr den övre verkligen i guld? Ser avskavd ut på kanterna. Den nedre är troligen kromad, inte i stål.
Haft en av varje; gav ~1500 för min kromade och 6000 för min (solida) guldis, som finns kvar. Båda i visst behov av service. De verkar generellt gå dyrare nu, framförallt de kromade i vettigt skick. Guld dyker som du säger upp väldigt sällan, men sett dem gå för allt mellan 5 och 15.
Stor skillnad på en solid och en pläterad klocka. Nöjer du dig med pläterat i krom/guld finns det en del på Ebay. Min är inte till salu.Tack för svar, ja den övre är i guld. Alt guldpläterad, därav skavningen kanske. Hojta om du är intresserad av försäljning