• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

Så er det vel et dameur?

Reference 566 er jo

Lady's watch
Self winding center seconds
Water resistant Calendar.
Ja eller midsize , fattar inte skillnaden i omegas ref analys. Förstår heller inte riktigt skillnaden på denna ref och ref 566.007 Den har samma storlek
Men dom gjorde väl en ny ref och bytte caliber och satte på andra visare men behöll samma storlek och döpte den till 566.007 istället för 566.023

Ja eller midsize , fattar inte skillnaden i omegas ref analys. Förstår heller inte riktigt skillnaden på denna ref och ref 566.007 Den har samma storlek
Men dom gjorde väl en ny ref och bytte caliber och satte på andra visare men behöll samma storlek och döpte den till 566.007 istället för 566.023

Ja, de første cifre er generiske for alle urene, mens de sidste er specifikke for det enkelte ur.

1617432346764.png

Hvis man forsøger at finde ens ur på Omegas vintagedatabase, skal man indtaste et "0" efter de tre først cifre, således bliver 566.023 til 5660023.

Ja, de første cifre er generiske for alle urene, mens de sidste er specifikke for det enkelte ur.

1617432346764.png

Hvis man forsøger at finde ens ur på Omegas vintagedatabase, skal man indtaste et "0" efter de tre først cifre, således bliver 566.023 til 5660023.

Aja bra det löste problemet , det finns bara 2 varianter av vintage seamaster 120 dykaren antingen fullsize 37mm utan krona eller woman size 31mm utan krona. Sen kom dom i lite olika ref serier !
Tackar för hjälpen 😄👍

DF268408-5376-4AE7-B48E-376759421A14.jpeg

036A3A61-12F9-489C-8B84-AAA953965B17.jpeg

Någon som kan hjelpe til med värde og info om dessa två?

Den i stål tror jag har korrekt krona. Hade också sagt att @Criss Cross är väl försiktig i sin värdering.
En fungerande kostar nog runt 5k och även om defekt tror jag säkert någon betalar 3k för den på Tradera. Ser ändå ut att ha en ganska fin tavla.
60-tal är det absolut. Kan inte referensen, men någon 166-referens kanske?

Den andra är väl snarare från andra halvan av femtiotalet och eventuellt referens 14704.
Tristare tavla på denna, men tror egentligen att även denna ska ligga närmare 3k vid auktionsförsäljning.

Knapphändig information om dem. Verkar saknas krona. Samt en felaktig krona tror jag. Sprickor i glaset. Säkert defekta. 1500 för guldbelagd och 1800 för stål. Tippar på 60-tal.

Den i stål tror jag har korrekt krona. Hade också sagt att @Criss Cross är väl försiktig i sin värdering.
En fungerande kostar nog runt 5k och även om defekt tror jag säkert någon betalar 3k för den på Tradera. Ser ändå ut att ha en ganska fin tavla.
60-tal är det absolut. Kan inte referensen, men någon 166-referens kanske?

Den andra är väl snarare från andra halvan av femtiotalet och eventuellt referens 14704.
Tristare tavla på denna, men tror egentligen att även denna ska ligga närmare 3k vid auktionsförsäljning.
Takk for svar begge to 🙂

Alltså har jag missat ngt , 34mm :0
WTF
Kunde förstått om det var 36mm jumbon , men va F***
Vad hände här ?
21.100 med ”buyers fee”
5A90EF41-18DE-4009-86A4-566BC3E9C6C1.png

Denna hade iof cert men, 21k nja väldigt tveksam till detta pris
Handlaren/samlaren har ändå fin bredd i köpen från Kaplans:

Handlaren/samlaren har ändå fin bredd i köpen från Kaplans:
Åhh! Stort inköp!

Okej :)

I’ll counter that. 😉

Börjar brinna i knutarna till damens födelsedag och hon är en sucker för det kungliga tudorhuset med tillhörande ros, därav kan jag tänka mig gå lite högre i pris än rimligt i detta fall.
Vad skulle ni säga är ett realistiskt bud för denna vintage princess?

Hejsan, får man be om lite värderings-hjälp på denna gamla Yema Superman? Det är en 24.11.17 med U-index, kronan kan behöva bytas och fix på hand mm. Den går som den ska i nuläget enligt säljaren men jag har skickat mer ingående frågor om verket. Den ser ut att ha fått relumad sekund i pilen, kanske alla visarna? Bezeln är lite lagom ful.

Jag älskar den här boetten och tavlan. Frågan är bara om den är värd 1300 euro eller troligare 800-1000 euro?

Yema241117U JB 02.jpg

Yema241117U JB 01.jpg

Gomiddag!
Jag är nyfiken och har ännu inte öppnat detta nyinköp. Jag tror det är en Caliber 562/565 och att ref är 166.020, men det kommer visa sig i veckan.
Den kom på ett armband med Omega-tryck och ett spänne med Omega-logga på, men det upplever jag som fake/am.
Glas och krona är tyvärr inte Omega-delar, men det tänker jag mig jobba på.

Jag har ingen ambition att sälja just nu, utan vill mest veta hur den värderas av er andra?

Bilagor

• 9B590EFD-BDBA-4ACC-AC65-E56FF6D0EF52.jpeg
    9B590EFD-BDBA-4ACC-AC65-E56FF6D0EF52.jpeg
    444.7 KB · Visningar: 40
Gomiddag!
Jag är nyfiken och har ännu inte öppnat detta nyinköp. Jag tror det är en Caliber 562/565 och att ref är 166.020, men det kommer visa sig i veckan.
Den kom på ett armband med Omega-tryck och ett spänne med Omega-logga på, men det upplever jag som fake/am.
Glas och krona är tyvärr inte Omega-delar, men det tänker jag mig jobba på.

Jag har ingen ambition att sälja just nu, utan vill mest veta hur den värderas av er andra?

Det är möjligt att tavlan är orörd, den ser inte helt dum ut, men jag hör inte till experterna på det här området. Kan tycka några av bokstäverna i Omega ser lite wonky ut, men tyvärr ser man inte E:t så bra, som brukar vara en give-away. Bättre bilder?

Tillbaka
Topp