• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

Tjena!
Någon som skulle kunna peka mig i rätt riktning med priset på denna?
Fått höra allt emellan 10.000-40.000
21527ECE-EACD-49D2-B678-B8D604F5724C.jpeg

Ommålad som sagt och det utförandet tror jag är knappast korrekt heller. Osannolikt att de haft visare utan lysmassa och stora lysmasseduttar på tavlans index.

Svårt att säga tycker jag vad det ska kosta. Ser man det inte eller inte bryr sig om det kanske man betalar mer, än man borde.

Ommålad som sagt och det utförandet tror jag är knappast korrekt heller. Osannolikt att de haft visare utan lysmassa och stora lysmasseduttar på tavlans index.

Svårt att säga tycker jag vad det ska kosta. Ser man det inte eller inte bryr sig om det kanske man betalar mer, än man borde.
I det nedre intervallet skulle jag tippa att den är värd. 10-12 ungefär. Ser ex på Chrono24 för 20.000 kr ungefär men det tror jag blir svårt med den tavlan. Kronan är urskruvad, eller går inte att skruva in? Fungerar den? En så gammal Rolex kostar en del att serva. Antagligen i paritet med värdet. @Zodiac

I det nedre intervallet skulle jag tippa att den är värd. 10-12 ungefär. Ser ex på Chrono24 för 20.000 kr ungefär men det tror jag blir svårt med den tavlan. Kronan är urskruvad, eller går inte att skruva in? Fungerar den? En så gammal Rolex kostar en del att serva. Antagligen i paritet med värdet. @Zodiac
Det du säger kan säkert vara ungefär vad som vore rimligt.

En riktig godbit! Var länge på jakt efter sån förut. Ett 1039 i tightare skick och med ändlänkar skulle jag personligen ge upp till 15-20k för.
Den där ser tyvärr ganska slapp ut och har rejäla glipar vid claspet plus avsaknad av ändlänkar.. Kanske 13k upp till 15 max på en bra dag
En snällare värdering är snarare 7-8k. Tio en solig dag för en motiverad köpare. Vet inte riktigt vad ägaren ska vinna på en orimlig värdering som är snudd på omöjligt att få.

En snällare värdering är snarare 7-8k. Tio en solig dag för en motiverad köpare. Vet inte riktigt vad ägaren ska vinna på en orimlig värdering som är snudd på omöjligt att få.
Hittar du en 1039 länk för 7-8k så får du gärna säga vart så köper jag två direkt! 😊
Men för skicket hans var i så var min värdering lite väl optimistisk kanske kan jag hålla med om

Hittar du en 1039 länk för 7-8k så får du gärna säga vart så köper jag två direkt! 😊
Men för skicket hans var i så var min värdering lite väl optimistisk kanske kan jag hålla med om
En kort, dålig utan ends. De flyter runt. Tro mig.

Hoppas ni kan göra en affär på 8. Då borde iaf säljaren vara nöjd. Förhoppningsvis också du även om du bara får en länk och inte två.

Senast ändrad:
Såldes nyligen en på omegaforums som annonserades för 1000USD, den var i fint skick dvs utan stretch och samtliga flexlänkar intakta och vad jag tror är full längd.

Vet inte om det någonsin sålts 1039 länkar i dåligt skick för de pengarna du pratar om, för 13k hade jag förväntat mig mint condition eller med korrekta 516 ändlänkar som kostar 5-10k separat annars.

Hjälper en vän göra sig av med lite gamla ur. I min mening är väl den riktigt bra GP:n i guld, tickar och verkar hålla tiden. Seiko kronografen är jag nästan sugen på själv för att ha som ”knata i skogen”-klocka.

Stoppuren är rätt kul med, men antar att det inte är något större värde på dessa trots fina tillverkare?

Fickuren gissar jag är rätt döda på marknaden. Roligast är väl Erik Bern Norrtälje som i själva verket är en Omega.

Nå, lite pointers om priset vore hjälpsamt. GP gissar jag på runt 10 k? De bägge seiko - några hundralappar styck? Övrigt?
E430922C-AEF2-4372-BF10-3DB41A20B5B2.jpeg
57D19003-71B8-43C9-B74C-4860BF713436.jpeg
84408F3A-917E-4C2F-A04D-6BB3D2F54579.jpeg

Jag vet ingenting om den modellen eller hur ovanlig modellen är, men för att få igång en diskussion så kan jag bara jämföra med liknande klockor som jag sett säljas på Kaplans genom åren. Omega, Lemania och liknande. De där Tre kronor märkta kronografen. Minns inte fabrikatet.

De har ofta sålts i intervallet 25-30. Vad är det för diameter på din? En del är ju ganska små runt 34 mm.

Senast ändrad:
Jag vet ingenting om den modellen eller hur ovanlig modellen är, men för att få igång en diskussion så kan jag bara jämföra med liknande klockor som jag setts säljas på Kaplans genom åren. Omega, Lemania och liknande. De där Tre kronor märkta kronografen. Minns inte fabrikatet.

De har ofta sålts i intervallet 25-30. Vad är det för diameter på din? En del är ju ganska små runt 34 mm.
Minerva.
...den Tre Kronor-märkta kronografen. :)

Tackar. Bra att iaf ha ett riktvärde. Spannet kan vara stort.
Tycker dessa är ganska svårvärderade, känns som de kostar ungefär som de likvärdiga Tissot och de tycker jag brukar säljas för 10-20k eller något mer i riktigt bra skick. Dito Omega är ju typ dubbla priset.

Dock är det ju få man ser i riktigt välbevarat skick, de flesta verkar ha klarat sig rätt dåligt mot fukt. Men din tavla ser ändå ut att vara i hyfsat bra skick, så därför kanske mer mot det övre spannet.

Men som sagt, bara min egna känsla!

Hej alla!

Vad tror ni om värde på en sån här Omega?

Constellation stämgaffel 198.0022 år 1972. 14k guld på stål. Helt original, fint skick.

Tack!

Bilagor

• CAEF8ECB-F97F-4108-A499-3FCEF5D90A99.jpeg
    CAEF8ECB-F97F-4108-A499-3FCEF5D90A99.jpeg
    290.1 KB · Visningar: 22
Hej!
Vad skulle ni säga för värde på denna Omega Constellation electronic i 18k?
Jag har haft svårt att hitta liknande med just detta armbandet på. Det är ett arv som pappa har fått så vi vet inte årtal på klockan. Skicket är bra men har inte varit på service på länge. Tacksam för svar 😊

Bilagor

• 5F717E50-655B-4D8E-A5FB-30EFB00ECFC2.jpeg
    5F717E50-655B-4D8E-A5FB-30EFB00ECFC2.jpeg
    489.8 KB · Visningar: 13
  • 53B901DC-6B80-45D4-A9C2-00E77D12DD7C.jpeg
    53B901DC-6B80-45D4-A9C2-00E77D12DD7C.jpeg
    749.3 KB · Visningar: 13
  • A578E44C-272C-4E13-B2CC-4AC901DC62AD.jpeg
    A578E44C-272C-4E13-B2CC-4AC901DC62AD.jpeg
    756.7 KB · Visningar: 17
Hej!
Vad skulle ni säga för värde på denna Omega Constellation electronic i 18k?
Jag har haft svårt att hitta liknande med just detta armbandet på. Det är ett arv som pappa har fått så vi vet inte årtal på klockan. Skicket är bra men har inte varit på service på länge. Tacksam för svar 😊
Klockan är inte i 18K, eller?

Länken kostar väl typ guldvärdet om den är solid.

Tillbaka
Topp