Zodiac
Basic
Aa skulle oxå gissa på det… Var lite rädd att den skulle vara oäkta men fick höra idag att den med stor sannolikhet inte var detSer väldigt ommålad ut. Vad har den för diameter? Exkl kronan.
3cm exkl. kronan, 3.5cm inkl.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aa skulle oxå gissa på det… Var lite rädd att den skulle vara oäkta men fick höra idag att den med stor sannolikhet inte var detSer väldigt ommålad ut. Vad har den för diameter? Exkl kronan.
Ref. 6444Ommålad Rolex i pojkstorlek? Vad är det för referens?
Den behöver inte vara oäkta, men tavlan är åtminstone ommålad.Aa skulle oxå gissa på det… Var lite rädd att den skulle vara oäkta men fick höra idag att den med stor sannolikhet inte var det
3cm exkl. kronan, 3.5cm inkl.
Tjena!
Någon som skulle kunna peka mig i rätt riktning med priset på denna?
Fått höra allt emellan 10.000-40.000
I det nedre intervallet skulle jag tippa att den är värd. 10-12 ungefär. Ser ex på Chrono24 för 20.000 kr ungefär men det tror jag blir svårt med den tavlan. Kronan är urskruvad, eller går inte att skruva in? Fungerar den? En så gammal Rolex kostar en del att serva. Antagligen i paritet med värdet. @ZodiacOmmålad som sagt och det utförandet tror jag är knappast korrekt heller. Osannolikt att de haft visare utan lysmassa och stora lysmasseduttar på tavlans index.
Svårt att säga tycker jag vad det ska kosta. Ser man det inte eller inte bryr sig om det kanske man betalar mer, än man borde.
Det du säger kan säkert vara ungefär vad som vore rimligt.I det nedre intervallet skulle jag tippa att den är värd. 10-12 ungefär. Ser ex på Chrono24 för 20.000 kr ungefär men det tror jag blir svårt med den tavlan. Kronan är urskruvad, eller går inte att skruva in? Fungerar den? En så gammal Rolex kostar en del att serva. Antagligen i paritet med värdet. @Zodiac
En snällare värdering är snarare 7-8k. Tio en solig dag för en motiverad köpare. Vet inte riktigt vad ägaren ska vinna på en orimlig värdering som är snudd på omöjligt att få.En riktig godbit! Var länge på jakt efter sån förut. Ett 1039 i tightare skick och med ändlänkar skulle jag personligen ge upp till 15-20k för.
Den där ser tyvärr ganska slapp ut och har rejäla glipar vid claspet plus avsaknad av ändlänkar.. Kanske 13k upp till 15 max på en bra dag
Hittar du en 1039 länk för 7-8k så får du gärna säga vart så köper jag två direkt!En snällare värdering är snarare 7-8k. Tio en solig dag för en motiverad köpare. Vet inte riktigt vad ägaren ska vinna på en orimlig värdering som är snudd på omöjligt att få.
25-30k på Chrono24 som alltid har lite överdrivna priserVar säljes en sådan länk för 20 000kr?
En kort, dålig utan ends. De flyter runt. Tro mig.Hittar du en 1039 länk för 7-8k så får du gärna säga vart så köper jag två direkt!
Men för skicket hans var i så var min värdering lite väl optimistisk kanske kan jag hålla med om
Såldes nyligen en på omegaforums som annonserades för 1000USD, den var i fint skick dvs utan stretch och samtliga flexlänkar intakta och vad jag tror är full längd.Hittar du en 1039 länk för 7-8k så får du gärna säga vart så köper jag två direkt!
Men för skicket hans var i så var min värdering lite väl optimistisk kanske kan jag hålla med om
Skön vintage när det är som bäst.Kolla kvällens Go'kväll på SVT Play vid 3:27 så får ni se en riktig expert värdera en "vintage Tag Hujjer" - https://www.svtplay.se/video/33721002/gokvall/go-kvall-25-jan-18-45-1?position=207&id=ew77g63
Pinsamt.
Och dessutom tvärfejk.Skön vintage när det är som bäst.
Bumpar den här.Fellas, vad säger samlade panelen om prissättning på den här? Förvånansvärt få med svamppushers där ute som referens och ingen (vad jag hittar) med en tavla i detta skick, ej orginalkrona och med en liten ding på glasring. Urverk med cal CH27/Omega 321.
Jag vet ingenting om den modellen eller hur ovanlig modellen är, men för att få igång en diskussion så kan jag bara jämföra med liknande klockor som jag sett säljas på Kaplans genom åren. Omega, Lemania och liknande. De där Tre kronor märkta kronografen. Minns inte fabrikatet.Bumpar den här.
Minerva.Jag vet ingenting om den modellen eller hur ovanlig modellen är, men för att få igång en diskussion så kan jag bara jämföra med liknande klockor som jag setts säljas på Kaplans genom åren. Omega, Lemania och liknande. De där Tre kronor märkta kronografen. Minns inte fabrikatet.
De har ofta sålts i intervallet 25-30. Vad är det för diameter på din? En del är ju ganska små runt 34 mm.
Jag skulle gissa på 15-20k +- någon tusenlapp, typ 15k om man säljer privat här hemma men går säkert att få 20k utomlands.Bumpar den här.
Tackar. Bra att iaf ha ett riktvärde. Spannet kan vara stort.Jag skulle gissa på 15-20k +- någon tusenlapp, typ 15k om man säljer privat här hemma men går säkert att få 20k utomlands.
Detta är dock bara min känsla utan att ha kolla priserna.
Tycker dessa är ganska svårvärderade, känns som de kostar ungefär som de likvärdiga Tissot och de tycker jag brukar säljas för 10-20k eller något mer i riktigt bra skick. Dito Omega är ju typ dubbla priset.Tackar. Bra att iaf ha ett riktvärde. Spannet kan vara stort.
Har för mig att jag sålde den för ca 1,5-2k för några månader sen.Av ren nyfikenhet, vad skulle denna pjäs kunna betinga för pris?
Klockan är inte i 18K, eller?Hej!
Vad skulle ni säga för värde på denna Omega Constellation electronic i 18k?
Jag har haft svårt att hitta liknande med just detta armbandet på. Det är ett arv som pappa har fått så vi vet inte årtal på klockan. Skicket är bra men har inte varit på service på länge. Tacksam för svar
Jag vet inte om klockan är i guld? Har inte öppnat locket för att ev läsa någon märkning på baksidan, annars så ser jag ingen stämpel på klockanKlockan är inte i 18K, eller?
Länken kostar väl typ guldvärdet om den är solid.
Men baklocket är vitt och klockan i sig själv gul?Jag vet inte om klockan är i guld? Har inte öppnat locket för att ev läsa någon märkning på baksidan, annars så ser jag ingen stämpel på klockan