Jo, gå in på "inställningar" + "säkerhet" + "blockerade medlemmar" och lägg till namnet på den användare som du inte vill ska kunna bjuda på dina auktioner.Det går inte att blocka budgivare?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo, gå in på "inställningar" + "säkerhet" + "blockerade medlemmar" och lägg till namnet på den användare som du inte vill ska kunna bjuda på dina auktioner.Det går inte att blocka budgivare?
Finns det någon som vill utesluts oss på KS? Vi som vill hjälpa till ??? / pJo, gå in på "inställningar" + "säkerhet" + "blockerade medlemmar" och lägg till namnet på den användare som du inte vill ska kunna bjuda på dina auktioner.
Vad menar du?Finns det någon som vill utesluts oss på KS? Vi som vill hjälpa till ??? / p
Är du säker på att ninabras är från Polen och att du pratar skit om hela landet? Jag kan bevisa att hon är från Slovenien, och vad? Kommer du att be om ursäkt?Alias: ninabras.
Jag fattar fortfarande inte vad du menar? @mahomes undrade om det går blocka en medlem på Tradera från att bjuda på ens auktioner och jag berättade bara hur man gör. Har ingenting med KS att göra."Vad menar du" Utesluta någon -är det värt att besvara på kS? Tydligen så gör jag det.
Precis, har inget med KS att göra. Var mest bara nyfiken över om det är möjligt att göra det på tradera.Jag fattar fortfarande inte vad du menar? @mahomes undrade om det går blocka en medlem på Tradera från att bjuda på ens auktioner och jag berättade bara hur man gör. Har ingenting med KS att göra.
Tack för svaretJo, gå in på "inställningar" + "säkerhet" + "blockerade medlemmar" och lägg till namnet på den användare som du inte vill ska kunna bjuda på dina auktioner.
Värdera hos Kaplans eller Bukowskis istället för pantbanken.Jag har precis fått tillbaks min seamaster 300 165.024 från service. Jag har tänkt försäkra den och funderar vad ni tror den är värd? Jag har skickat bilder till en pantbank och väntar på deras svar. Blir intressant. Jag har kvar originalkronan.
Jag har precis fått tillbaks min seamaster 300 165.024 från service. Jag har tänkt försäkra den och funderar vad ni tror den är värd? Jag har skickat bilder till en pantbank och väntar på deras svar. Blir intressant. Jag har kvar originalkronan.
10k EUR är det väl ändå bara toppexemplar eller bra exemplar samt med korrekt länk som betingar?Om du sätter på original kronan blir den värd cirka 10 000 euro. På Fb-gruppen Seamaster 300 finns det många som är villiga att köpa. SM 300 har stigit lite, och börjar komma ikapp 105.012. Min SM 300 hälsar.
10k EUR är det väl ändå bara toppexemplar eller bra exemplar samt med korrekt länk som betingar?
Exemplaret ovan är väl snarare en 6-7k EUR klocka av min uppfattning.
Fortfarande inget toppexemplar i min värld, har sålts liknande exemplar för runt 6k EUR senaste året på Omegaforums tex. Om det inte hänt något med priserna på 165.024 bara de senaste månaderna?SM 300 har blivit dyrare. Han skriver att har originalkronan, sekundvisaren kan hittas på Ebay. Resten ser bra ut, bezel är också från denna version.
Fortfarande inget toppexemplar i min värld, har sålts liknande exemplar för runt 6k EUR senaste året på Omegaforums tex. Om det inte hänt något med priserna på 165.024 bara de senaste månaderna?
Hur mycket är en originalkrona värd kontra en servicekrona?Ok. Jag skulle köpt den för 6- 7K EUR med original kronan.
Hur mycket är en originalkrona värd kontra en servicekrona?
Denna såldes tidigare i år för cirka 6k EUR
SOLD - Vintage Omega Seamaster 300 165.024
Up for sale is an Omega Seamaster 300 165.024 that likely dates to 1967-1969. The watch is in very good condition and functions as it should. It was recently serviced by Simon Freese and has a 12 month warranty for mechanical faults. The dial is stunning and has aged to a lovely patina. It...omegaforums.net
Och denna förra året:
SOLD - 1967 Omega Seamaster 300 165.024 Big Triangle w/ Extract
Reference : 165.024 Movement : Automatic Omega Cal. 552 Specific Age : April 12 1967 Case Size : 42mm Case Thickness : 13mm Lug to Lug : 47mm Lugs : 20mm Condition : Pre-Owned Box & Papers : None Case Material : Stainless Steel Service History : Unknown Service History Price: £6100 head only...omegaforums.net
Både tycker jag är minst i likvärdigt skick som ts exemplar ovan men båda enligt säljaren ej originalkrona.
Har inte sett så många 165.024 säljas här i Sverige så kan inte bilda uppfattning om hur priserna är här men vanligtvis brukar omegaforums betinga ett rimligt marknadspris.
Men du tycker fortfarande denna är värd 30-40k mer än de två jag länkade ovan?Såg dessa två SM 300 på OF och gillade dem inte. Den här är trevligare, mer kosher. Det var ett misstag att låta en auktoriserad verkstad utföra servicen, men som tur var bytte de inte ut mycket.
Men du tycker fortfarande denna är värd 30-40k mer än de två jag länkade ovan?
Ja blir spännande att se vad de värderar den till, dela gärna vad säger sen.Han har redan ställt frågan i Fb-gruppen, jag undrar hur klockan kommer att prissättas där.
Ja blir spännande att se vad de värderar den till, dela gärna vad säger sen.
Eller om ts tar den till något av auktionshusen för värdering.
Min bild av priserna på dessa är iallafall att ovan är värd snarare 60-70k än 100k, men är såklart ödmjuk för om prisbilden ändrats markant och jag missat det.
Vad menar du? Till vilket pris?Det finns redan den första som är villig att köpa, efter så kort tid.
Vad menar du? Till vilket pris?
Att någon vill köpa säger ju inget om det inte begärts eller ens uppskattats ett pris.På FB-gruppen han ställde en annan fråga om att han vill sälja klockan, och är redan den första personen som frågar om priset. Det ska bli intressant att se vilket pris de fastställer.
Fullt pris sen skicka.Jag tackar så mycket för alla svar. Ja det blir intressant att se vad de är villiga att betala. Hur brukar affärer gå till när det handlar om så stora summor? Säg att priset blir 100.000. brukar köparen betalar hälften först - skickar klockan - skickar resterande 50.000? Eller hur brukar det gå till?
Att någon vill köpa säger ju inget om det inte begärts eller ens uppskattats ett pris.
Men blir intressant att följa värderingen där om det finns många kunniga på modellen i gruppen
JassåFullt pris sen skicka.
10k EUR är det väl ändå bara toppexemplar eller bra exemplar samt med korrekt länk som betingar?
Exemplaret ovan är väl snarare en 6-7k EUR klocka av min uppfattning.