• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad tror ni om denna Omega Seamaster 120?
År: 1969
Ref.nr: 135.027
Caliber: 601
Finns endast 5 stycken på Chrono24 varav 2 är lika bra skick som denna. Den ena i USA för 14k, den andra i Tyskland för 25k. Vad är ett rimligt pris att betala i Sverige för denna?
Foto 2017-08-03 05 33 29.jpg
Runt 12.000 kr kanske? Sök på tidigare KS annonser så tror jag du ser att de har legat Därikring. Ganska prisvärt egentligen, men borttformen är inte älskad av alla.
 

Brunleif

Panerai
Jahapp köpte en 52-0110 som jag skickade till Rogart för en service.
Visar sig att det är för mycket att göra med den så det var inte värt ett kosta på service.
Tavelfötter av, visare sneda, skav på tavlan.
Boetten har lite dings men är nog garanterat opolerad, har patinerad vridring, nytt safirglas oanvänt samt originalglaset.
Kan denna säljas som reservdelar kanske?
Någon som vet ifall det finns något värde kvar i den över huvud taget?
IMG_0805.JPG
 

Daebes

Breitling
Första inlägget.. Så hej på er KS :)

Vad tror ni om värdet på den här?
Tissot subsecond
1954 (Enl serienumret)
35mm inkl krona
Mekaniskt 15 juw
Tickar på ganska bra tycker jag.
 

Bilagor

  • 20170804_173749.jpg
    20170804_173749.jpg
    156.9 KB · Visningar: 83
  • 20170804_173814.jpg
    20170804_173814.jpg
    193.4 KB · Visningar: 76
  • 20170804_173828.jpg
    20170804_173828.jpg
    207.6 KB · Visningar: 76

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för denna?
IMG_5978.JPG

IMG_5979.JPG

Ser ju väldigt fin ut(?) men har dålig koll på värde...
@Teletomte kanke vet?
Ser vettig ut, men bättre bilder hade inte skadat. Svårt att avgöra hur lumen ser ut.
Hamilton och CWC är de vanligaste av "Fab four" kronograferna och bör kosta i samma region, under 20'. Ligger tydligen en CWC här på KS annars;)

@Seikosthlm har säker mer input

EDIT: Kronans passning på bild ett ser lite skum ut? Kan vara vinkeln dock.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
@Axwellerixon Jag känner mig ganska trygg i en värdering av Eternan. Om den är i guls så är det nog en sisådär 5-6g fuld i den, och värdet är då vad din lokale guldhökare betalar för det. Är den inte i guld aå är det kanske ett par hundra.

Bonus: vänta till hösten och kräng asken på tradera, om klockan blir skrotad.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Denna rätt moderna Omega i 18k kom i min väg. Diametern är 420mm + bygel och krona och blott 8mm tjock. Manuell uppdrag. Den är troligen ifrån slutet av 1980-talet. Någon som vet om det är en Deville eller något annat matnyttigt om klockan. Slänger upp frågan här också, lade den tidigare i fickurstråden.
PSX_20170807_162431.jpg
 

Psykel

Patek
Denna rätt moderna Omega i 18k kom i min väg. Diametern är 420mm + bygel och krona och blott 8mm tjock. Manuell uppdrag. Den är troligen ifrån slutet av 1980-talet. Någon som vet om det är en Deville eller något annat matnyttigt om klockan. Slänger upp frågan här också, lade den tidigare i fickurstråden.
PSX_20170807_162431.jpg
Noll koll, men den var läcker! Gillar hur bygeln är en omega-symbol.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Noll koll, men den var läcker! Gillar hur bygeln är en omega-symbol.
Ja, den är jättefin. Boetten har också en väldigt tilltalande linsform. Jag har jagat på gamla auktioner för att hitta referensmaterial men de fick-Deviller jag hittat har tunnare boettkant utvändigt glaset och så står det "De ville" på urtavlan. Denna är yngre än de jag hittat, kanske Omega gjort förändringar i designen.
 

Psykel

Patek
Ja, den är jättefin. Boetten har också en väldigt tilltalande linsform. Jag har jagat på gamla auktioner för att hitta referensmaterial men de fick-Deviller jag hittat har tunnare boettkant utvändigt glaset och så står det "De ville" på urtavlan. Denna är yngre än de jag hittat, kanske Omega gjort förändringar i designen.
Mycket möjligt. Omega har ju varierat sina designer en hel del.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Denna rätt moderna Omega i 18k kom i min väg. Diametern är 420mm + bygel och krona och blott 8mm tjock. Manuell uppdrag. Den är troligen ifrån slutet av 1980-talet. Någon som vet om det är en Deville eller något annat matnyttigt om klockan. Slänger upp frågan här också, lade den tidigare i fickurstråden.
PSX_20170807_162431.jpg
Ser ut som 60-tal i mina ögon, inte öppnat den?
 

Rolfen

Rolex
Denna rätt moderna Omega i 18k kom i min väg. Diametern är 420mm + bygel och krona och blott 8mm tjock. Manuell uppdrag. Den är troligen ifrån slutet av 1980-talet. Någon som vet om det är en Deville eller något annat matnyttigt om klockan. Slänger upp frågan här också, lade den tidigare i fickurstråden.
PSX_20170807_162431.jpg
Det är en klassisk design så jag gissar att den funnits i många år med ytterst få förändringar. Jag hittade De Ville varianten i en katalog från 1969.
DeVille1969.jpg
 
Topp