Dr Ford
Basic
Nej. Köpte den på aktion för ca 10 år sedan.Nåt du hittat hos en släkting eller ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej. Köpte den på aktion för ca 10 år sedan.Nåt du hittat hos en släkting eller ?
Ärligttalat så får du knappt några penhar för den !Nej. Köpte den på aktion för ca 10 år sedan.
Det får nog bli det.Ärligttalat så får du knappt några penhar för den !
I med nytt batteri å använd skiten ur den !
Och sen undviker du att köpa förgyllda klockor i framtiden och kör antingen på gull stainless eller solid guld !Det får nog bli det.
Runt 12.000 kr kanske? Sök på tidigare KS annonser så tror jag du ser att de har legat Därikring. Ganska prisvärt egentligen, men borttformen är inte älskad av alla.Vad tror ni om denna Omega Seamaster 120?
År: 1969
Ref.nr: 135.027
Caliber: 601
Finns endast 5 stycken på Chrono24 varav 2 är lika bra skick som denna. Den ena i USA för 14k, den andra i Tyskland för 25k. Vad är ett rimligt pris att betala i Sverige för denna?
har inte hittat någon på KS med denna ref.nr. och kaliber. De jag hittat har varit Automat. Denna står inte automatic på urtavlan under Omega-loggan.Runt 12.000 kr kanske? Sök på tidigare KS annonser så tror jag du ser att de har legat Därikring. Ganska prisvärt egentligen, men borttformen är inte älskad av alla.
Har för mig att @Echo Delta hade en liknande till salu för ett tag sedan !?!De
har inte hittat någon på KS med denna ref.nr. och kaliber. De jag hittat har varit Automat. Denna står inte automatic på urtavlan under Omega-loggan.
Ska du sälja eller köpa?De
har inte hittat någon på KS med denna ref.nr. och kaliber. De jag hittat har varit Automat. Denna står inte automatic på urtavlan under Omega-loggan.
Har för mig att @Echo Delta hade en liknande till salu för ett tag sedan !?!
Jag ska köpa. Men kommer nog inte behålla den, utan sälja vidare efter ett tag.Ska du sälja eller köpa?
Den var automat med datum. Den jag blivit erbjuden är utan datum och med manuellt verk. Vilket är den mest sällsynta av denna modell.Har för mig att @Echo Delta hade en liknande till salu för ett tag sedan !?!
Ganska sliten tavla men en trevlig modell av boett. Skulle säga mellan 500-1000:-Första inlägget.. Så hej på er KS
Vad tror ni om värdet på den här?
Tissot subsecond
1954 (Enl serienumret)
35mm inkl krona
Mekaniskt 15 juw
Tickar på ganska bra tycker jag.
Vilket som så är det en för jävla fräsig klocka !Den var automat med datum. Den jag blivit erbjuden är utan datum och med manuellt verk. Vilket är den mest sällsynta av denna modell.
Ser vettig ut, men bättre bilder hade inte skadat. Svårt att avgöra hur lumen ser ut.Vad är ett rimligt pris för denna?
Ser ju väldigt fin ut(?) men har dålig koll på värde...
@Teletomte kanke vet?
Noll koll, men den var läcker! Gillar hur bygeln är en omega-symbol.Denna rätt moderna Omega i 18k kom i min väg. Diametern är 420mm + bygel och krona och blott 8mm tjock. Manuell uppdrag. Den är troligen ifrån slutet av 1980-talet. Någon som vet om det är en Deville eller något annat matnyttigt om klockan. Slänger upp frågan här också, lade den tidigare i fickurstråden.
Ja, den är jättefin. Boetten har också en väldigt tilltalande linsform. Jag har jagat på gamla auktioner för att hitta referensmaterial men de fick-Deviller jag hittat har tunnare boettkant utvändigt glaset och så står det "De ville" på urtavlan. Denna är yngre än de jag hittat, kanske Omega gjort förändringar i designen.Noll koll, men den var läcker! Gillar hur bygeln är en omega-symbol.
Mycket möjligt. Omega har ju varierat sina designer en hel del.Ja, den är jättefin. Boetten har också en väldigt tilltalande linsform. Jag har jagat på gamla auktioner för att hitta referensmaterial men de fick-Deviller jag hittat har tunnare boettkant utvändigt glaset och så står det "De ville" på urtavlan. Denna är yngre än de jag hittat, kanske Omega gjort förändringar i designen.
Jepp.. Kan via aktionerna också konstatera att fickur är löjligt undervärderade, fast de är i 18k och det står Omega på dem.Mycket möjligt. Omega har ju varierat sina designer en hel del.
Ser ut som 60-tal i mina ögon, inte öppnat den?Denna rätt moderna Omega i 18k kom i min väg. Diametern är 420mm + bygel och krona och blott 8mm tjock. Manuell uppdrag. Den är troligen ifrån slutet av 1980-talet. Någon som vet om det är en Deville eller något annat matnyttigt om klockan. Slänger upp frågan här också, lade den tidigare i fickurstråden.
+1Ser ut som 60-tal i mina ögon, inte öppnat den?
Det är en klassisk design så jag gissar att den funnits i många år med ytterst få förändringar. Jag hittade De Ville varianten i en katalog från 1969.Denna rätt moderna Omega i 18k kom i min väg. Diametern är 420mm + bygel och krona och blott 8mm tjock. Manuell uppdrag. Den är troligen ifrån slutet av 1980-talet. Någon som vet om det är en Deville eller något annat matnyttigt om klockan. Slänger upp frågan här också, lade den tidigare i fickurstråden.
Jo, men där vet jag att förre ägaren köpte den hos en AD i slutet av 80-talet. Kan ju varit en NOS.Ser ut som 60-tal i mina ögon, inte öppnat den?