• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Den här modellen tycker jag är väldigt fin.

https://klocksnack.se/threads/omega...-of-rice-67-prisbump-7-8-söker-2531-80.71873/

Ser den ok ut? Visst är väl en sån länk värd 2-3 tusen?

Den här alltså
image.png
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Insidan, lite grekiska för mig. Väldigt tight och bra boettlock. Inte ett enda ristmärke, har nog aldrig varit öppnad öppnad.
Screenshot_2017-08-09-11-47-52.png
PSX_20170809_114628.jpg
 
Senast ändrad:

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Då var det alltså en NOS, köpt på 80-talet. För 70-tals De ville verkar snittpriset vara runt 5000, tio år äldre gör nog ingen skillnad på värdet.
 

Weberg

Audemars
Kollegan grävde fram denna, och bad mig om ett ungefärligt värde. Klockan är kanonskick, i princip oanvänd, bortsett från en skrapning nertill på bezeln. Vad tror ni?

citizen.jpg
 

Klokksmurf

Breitling
Hej!
Jag undrar om någon kan hjälpa mig att se om dessa två klockor går att sälja och i så fall, vad som är rimligt att begära för dom?
Väldigt tacksam för all hjälp :)
fick.JPG
fick2.JPG
PICT0054.JPG
PICT0056.JPG
PICT0059.JPG
PICT0062.JPG
 

nocount66

Cartier
Vad är rimligt pris för en dylik City, som håller tiden och start/stopp av kronograf fungerar, men inte nollställningen (händer inget vid tryck)
Bilden är ej på klockan i fråga, utan "lånad" på nätet. Skicket är snarlikt som denna. Säljaren vill ha 2000 kr.

city.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad är rimligt pris för en dylik City, som håller tiden och start/stopp av kronograf fungerar, men inte nollställningen (händer inget vid tryck)
Bilden är ej på klockan i fråga, utan "lånad" på nätet. Skicket är snarlikt som denna. Säljaren vill ha 2000 kr.

city.jpg
Låter ju rimligt. Hade varit dyrare om den hade haft rund boett.
 

Snårtas

Rolex
Snubblade på denna goding på armen på en projektkollega. Han hade ingen aning om vad han knallade runt med. Upphittad när han var i tonåren, ingen anmälde den saknad. Ej servad och drar sig 1-2 min dygn. Som ni ser är det inte originallänk.
Min amatörgoogling säger att det är en pre-moon med cal. 321. Stämmer det? Men kollegan är ju nyfiken på vad den kan tänkas vara värd. Mycket battle-scars på både boett och plexi.
IMG_3373.JPG
IMG_3375.JPG
IMG_3376.JPG
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Snubblade på denna goding på armen på en projektkollega. Han hade ingen aning om vad han knallade runt med. Upphittad när han var i tonåren, ingen anmälde den saknad. Ej servad och drar sig 1-2 min dygn. Som ni ser är det inte originallänk.
Min amatörgoogling säger att det är en pre-moon med cal. 321. Stämmer det? Men kollegan är ju nyfiken på vad den kan tänkas vara värd. Mycket battle-scars på både boett och plexi.
IMG_3373.JPG
IMG_3375.JPG
IMG_3376.JPG
Ser ju finfin ut! Visst är det en 321 och troligen ref, 145.012!:) -67. Kan ni öppna huven och bjuda på en bild!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Snubblade på denna goding på armen på en projektkollega. Han hade ingen aning om vad han knallade runt med. Upphittad när han var i tonåren, ingen anmälde den saknad. Ej servad och drar sig 1-2 min dygn. Som ni ser är det inte originallänk.
Min amatörgoogling säger att det är en pre-moon med cal. 321. Stämmer det? Men kollegan är ju nyfiken på vad den kan tänkas vara värd. Mycket battle-scars på både boett och plexi.
IMG_3373.JPG
IMG_3375.JPG
IMG_3376.JPG
Vad roligt! En 321a börjar väl på 50.000 kr idag.
 

Snårtas

Rolex
Ser ju finfin ut! Visst är det en 321 och troligen ref, 145.012!:) -67. Kan ni öppna huven och bjuda på en bild!

Törs man det på nån annans klocka? Jag är inte direkt en van öppnare av vintage...

Vad roligt! En 321a börjar väl på 50.000 kr idag.
Även med rostiga visare? Hur lätta är det att hitta korrekta om man vill fixa till sen? Tavlan verkar dock vara i fint och patinerat skick!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Törs man det på nån annans klocka? Jag är inte direkt en van öppnare av vintage...
Det ser ut som den har fått rätt omild behandling redan. Några öppningsmärken syns tydligt;). Den ser ärlig ut, inga utbytta visare eller konstigheter.
Ni kan ju alltid gå till en AD eller urmakare.


Även med rostiga visare? Hur lätta är det att hitta korrekta om man vill fixa till sen? Tavlan verkar dock vara i fint och patinerat skick!
 
Topp