Känns så ja, har du inte en boettkniv? Annars får vi kalla in @tdn-dkJo, men där vet jag att förre ägaren köpte den hos en AD i slutet av 80-talet. Kan ju varit en NOS.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känns så ja, har du inte en boettkniv? Annars får vi kalla in @tdn-dkJo, men där vet jag att förre ägaren köpte den hos en AD i slutet av 80-talet. Kan ju varit en NOS.
Den här modellen tycker jag är väldigt fin.
https://klocksnack.se/threads/omega...-of-rice-67-prisbump-7-8-söker-2531-80.71873/
Ser den ok ut? Visst är väl en sån länk värd 2-3 tusen?
Då får vil väl både modellnummer och årtal, underlättar något.Jo, boettkniv har jag så jag behöver inte låna av @tdn-dk.
Men där finns säkert iallafall mer info att inhämta.
Verket ser fint ut. Patentruckning också. Början av 60-talet.Insidan, lite grekiska för mig. Väldigt tight och bra boettlock. Inte ett enda ristmärke, har nog aldrig varit öppnad öppnad.
19 miljoner serienummer = 1962.Insidan, lite grekiska för mig. Väldigt tight och bra boettlock. Inte ett enda ristmärke, har nog aldrig varit öppnad öppnad.
Oj, ser dyrt ut. Följde en liknande på auktion i våras och den gick för runt 80. Tavlan ser fräsch ut med endast lite skrap. Har svårt att avgöra om den är orörd.Vad är ett rimligt pris för denna?
Tackar, det var ungefär vad jag trodde.Oj, ser dyrt ut. Följde en liknande på auktion i våras och den gick för runt 80. Tavlan ser fräsch ut med endast lite skrap. Har svårt att avgöra om den är orörd.
Tror inte kronan är original. Ser lite tjock ut.Tackar, det var ungefär vad jag trodde.
Kronan var utbytt! Tyvär.Tror inte kronan är original. Ser lite tjock ut.
Hej titta i tråden --> https://klocksnack.se/threads/citizens-aqualand.327/page-69#post-1892165
Ca 1000-1500 .Kr Om denna fortarande snurrar och har remmarna. Min var iofs floriserande och friska band på så jag tror aningen lägre om denna inte har dessa. Se länken ovan
//Simon
Gillar modellen inte så svår att hitta till rimliga priser !!
Vad tror folket om denna då? Verkar vara en hel del märken på ringen?
Låter ju rimligt. Hade varit dyrare om den hade haft rund boett.Vad är rimligt pris för en dylik City, som håller tiden och start/stopp av kronograf fungerar, men inte nollställningen (händer inget vid tryck)
Bilden är ej på klockan i fråga, utan "lånad" på nätet. Skicket är snarlikt som denna. Säljaren vill ha 2000 kr.
Tackar =) Är sugen på köp men oroar mig lite för kronograf-nollställningen. Förhoppningsvis bara skit under knappen.Låter ju rimligt. Hade varit dyrare om den hade haft rund boett.
Ser ju finfin ut! Visst är det en 321 och troligen ref, 145.012! -67. Kan ni öppna huven och bjuda på en bild!Snubblade på denna goding på armen på en projektkollega. Han hade ingen aning om vad han knallade runt med. Upphittad när han var i tonåren, ingen anmälde den saknad. Ej servad och drar sig 1-2 min dygn. Som ni ser är det inte originallänk.
Min amatörgoogling säger att det är en pre-moon med cal. 321. Stämmer det? Men kollegan är ju nyfiken på vad den kan tänkas vara värd. Mycket battle-scars på både boett och plexi.
Vad roligt! En 321a börjar väl på 50.000 kr idag.Snubblade på denna goding på armen på en projektkollega. Han hade ingen aning om vad han knallade runt med. Upphittad när han var i tonåren, ingen anmälde den saknad. Ej servad och drar sig 1-2 min dygn. Som ni ser är det inte originallänk.
Min amatörgoogling säger att det är en pre-moon med cal. 321. Stämmer det? Men kollegan är ju nyfiken på vad den kan tänkas vara värd. Mycket battle-scars på både boett och plexi.
Ser ju finfin ut! Visst är det en 321 och troligen ref, 145.012! -67. Kan ni öppna huven och bjuda på en bild!
Även med rostiga visare? Hur lätta är det att hitta korrekta om man vill fixa till sen? Tavlan verkar dock vara i fint och patinerat skick!Vad roligt! En 321a börjar väl på 50.000 kr idag.
Törs man det på nån annans klocka? Jag är inte direkt en van öppnare av vintage...
Det ser ut som den har fått rätt omild behandling redan. Några öppningsmärken syns tydligt. Den ser ärlig ut, inga utbytta visare eller konstigheter.
Ni kan ju alltid gå till en AD eller urmakare.
Även med rostiga visare? Hur lätta är det att hitta korrekta om man vill fixa till sen? Tavlan verkar dock vara i fint och patinerat skick!
Jag tror att @Patrik J vet mycket om prisläget på dessa.Törs man det på nån annans klocka? Jag är inte direkt en van öppnare av vintage...
Även med rostiga visare? Hur lätta är det att hitta korrekta om man vill fixa till sen? Tavlan verkar dock vara i fint och patinerat skick!