• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

Psykel

Patek
Inte pläterad, Gold cap, äller guld på stål om du vill. Gillar tropictavlan på den. Oskarp bild på baksidan, så ser du vad jag menar.

IMG_20170928_141148.jpg
Fortfarande ett tunt guldlager som kan slitas igenom. Men guld på stål betyder att det är lite tjockare och förhoppningsvis inte har några genomslitningar. Originalkrona?
På Chrono24 finns det några liknande för 10-14.000, så något högre än vad jag sa först. Tror nog jag tänkte på bumpervarianten.
 

Alruts

Rolex
Pledge Member
Gold cap är väl runt 200 micron pluss, ser bra ut på den här, baksidan ser lite värre ut. Ska väl vara nån gravyr där?
 

nivala

Breitling
Hallå gott folk, här kommer inlägg 1 från min sida.
Tänkte höra vad jag kan tänkas begära för min Seamaster 30 från -62?
Skulle väl behöva lite puts kanske men den svarta/gråa linen dialen verkar ovanlig i alla fall.
Fungerar fint och håller tiden väl, även omega-spänne jag glömde plåta.
omega1.jpg

omega1.jpg omega2.jpg omega3.jpg omega4.jpg omega5.jpg
 
D

Deleted member 1154

Guest
Vad kan en 100åring vara värd i bra skick?
det är en Omega från 1917, som jag bedömmer det är det bra skick, baksidan är fin och tavlan oskadad vilket verkar vara svårt att hitta

_MG_8665.JPG
_MG_8669.JPG
 
Senast redigerad av en moderator:

Fadershan

Patek
Hon säger den går bra, mer vet jag inte. Tycker den ser rätt clean ut, räknar med att dom svarta prickarna är räster av gammal tätning. Tror det blir köp ja.... :)
Nu e ju jag Zenith-fanboy men tkr nog bara verket är värt en lax i fint skick. Slå till! ;) De svarta prickarna kan mkt väl vara torkad packnkng som du säger men kan oxå vara en "del" av tavlan nu så räkna inte mes att de går att blåsa bort :)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Väldigt stor skillnad. Jag skulle dock vara lite mer restriktiv i en värdering, dryga tusenlappen med tanke på att den har en cool komplikation och bra stor stålboett, Men ändå ett minus då den är i behov av en service.

För mig kryssar den i alla rutor för den internationella marknaden. Så spara den till slutet av September och prova att lägga ut den på eBay så får vi se vad du får. :)

Mellan 1500 -1800 är det jag sett under senaste två åren i hyfsat fungerande skick, privata affärer då. Har haft tre stycken, samtliga med det bruna på denna i grönt. Visste inte ens den fanns i brunt. Kan den oxiderat till den färgen eller verkar den varit så från början?

Det fick bli Ebay för den gamla Atlanticen.
Klickade inte alls med den röda tavlan och har andra renoveringsobjekt som jag hellre tar tag i.
Vi får väl se vart det landar. Spelar egentligen mindre roll för min del, men ni kan ju ha en inbördes tävlan om vem som var närmst.
Uppdaterar när klubban gått! ;)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det fick bli Ebay för den gamla Atlanticen.
Klickade inte alls med den röda tavlan och har andra renoveringsobjekt som jag hellre tar tag i.
Vi får väl se vart det landar. Spelar egentligen mindre roll för min del, men ni kan ju ha en inbördes tävlan om vem som var närmst.
Uppdaterar när klubban gått! ;)
Dock inte sommar längre... ;)
 

Martin Lovasz

Audemars
Sitter nog ett ETA 940.111 i den och kvartsklockor har ett klart lägre värde idag än tidigare så man skall nog vara glad om man får 2000-3000kr för den idag. Samma modell gjordes i automatutförande och de ligger i en högre prisklass. Jag har sålt några Omega och Zenith kvarts på Tradera och man blir alltid besviken för hur lågt de går.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Sitter nog ett ETA 940.111 i den och kvartsklockor har ett klart lägre värde idag än tidigare så man skall nog vara glad om man får 2000-3000kr för den idag. Samma modell gjordes i automatutförande och de ligger i en högre prisklass. Jag har sålt några Omega och Zenith kvarts på Tradera och man blir alltid besviken för hur lågt de går.
Ok, då kanske den får ligga kvar i lådan :)
 
Topp