• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

tissoter

Audemars
Någon som har en idé vad en sån här kan betinga i värde?
Har ingen koll. Dock har jag sett en liknande värderad till ca 1000 SEK dock saknade den kedjan.

(Har lagt ut frågan innan men ej fått svar)
FCD697FB-A0EF-48C9-BCAE-3E53EBA705B0.jpeg
 

Bilagor

  • E4CDAFFF-015F-481F-85AE-9C5F45BAD1FB.jpeg
    E4CDAFFF-015F-481F-85AE-9C5F45BAD1FB.jpeg
    207.8 KB · Visningar: 16

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Någon som har en idé vad en sån här kan betinga i värde?
Har ingen koll. Dock har jag sett en liknande värderad till ca 1000 SEK dock saknade den kedjan.

(Har lagt ut frågan innan men ej fått svar)
FCD697FB-A0EF-48C9-BCAE-3E53EBA705B0.jpeg
Vad är det för tillverkare? 1000:- låter högt om ej någon av de bättre tillverkarna, skulle säga 3-500:- om den fungerar som den ska.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

Mic1

Rolex
2-Faktor
Min första "seriösa" klocka. Kanske inte det mögligaste på forumet men den är nog i alla fall 20+. Tag Heuer Professional 2000. Vad tror ni den skulle vara värd? Kan ju tilläggas att batteri måste bytas samt att sekundvisare har fastnat.
IMG_20171015_221952.jpg
IMG_20171015_222014.jpg
IMG_20171015_221908.jpg
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Har en Cyma jag vill slänga ut, håller tid men datumbytet går ej med krona eller vid midnatt. Mäter 40mm tvärs över (ej krona). Någon som kan ha en uppfattning vad denna typ av quartzdykare kan ha för värde? En tusing? Mindre?

IMG_2596.JPG
IMG_2597.JPG
IMG_2598.JPG
 

tissoter

Audemars
Min första "seriösa" klocka. Kanske inte det mögligaste på forumet men den är nog i alla fall 20+. Tag Heuer Professional 2000. Vad tror ni den skulle vara värd? Kan ju tilläggas att batteri måste bytas samt att sekundvisare har fastnat.
IMG_20171015_221952.jpg
IMG_20171015_222014.jpg
IMG_20171015_221908.jpg
Sett en som fungerar med box för ca 5 k! Så du får nog dra av en slant från det för service.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Väldigt stor skillnad. Jag skulle dock vara lite mer restriktiv i en värdering, dryga tusenlappen med tanke på att den har en cool komplikation och bra stor stålboett, Men ändå ett minus då den är i behov av en service.

För mig kryssar den i alla rutor för den internationella marknaden. Så spara den till slutet av September och prova att lägga ut den på eBay så får vi se vad du får. :)

Mellan 1500 -1800 är det jag sett under senaste två åren i hyfsat fungerande skick, privata affärer då. Har haft tre stycken, samtliga med det bruna på denna i grönt. Visste inte ens den fanns i brunt. Kan den oxiderat till den färgen eller verkar den varit så från början?


Summa summarum blev ~2250kr innan Ebay rånar mig på deras ohemula avgifter.
http://www.ebay.com/itm/122745059738

Enväldig domare som jag är så utnämner jag @Martin Lovasz till vinnare. ;)
 
Senast ändrad:

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor

Martin Lovasz

Audemars
Summa summarum blev ~2250kr innan Ebay rånar mig på deras ohemula avgifter.
http://www.ebay.com/itm/122745059738

Enväldig domare som jag är så utnämner jag @Martin Lovasz till vinnare. ;)
Hutlösa är de!!!

Grattis!

Sverige är helt klart inte marknaden för det märket och det andra länders köpare finner fascinerande är att våra klockor mestadels är i stål och jag hade ett litetet gruff med Dr Roland Ranfft (vi som gillar urverk vet vem det är) om Certina klockor och att han bara sett kromade Certina Labora medan jag hävda motsatsen och han fick ge sig när jag bevisade att vi i Sverige nästan uteslutande bara fått dem i stål. Det gör att vi har en stor mängd klockor av alla märken som bara finns i stål här och ingen annan stans.
 

Erriik

Omega
En kollega har en gammal Dunhill som hon undrar om jag hade någon aning om vad den skulle vara värderad till.
Eftersom jag inte har någon aning själv tänkte jag vända mig till proffsen.
Original läderband sitter på också.

Någon som har den blekaste?

5LPBfRX.jpg
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Den här fina hade en kollega häromdagen. Den är i toppskick även om den dåliga bilden inte visar det. Kan någon hjälpa oss med ålder och ungefärligt värde? Provade i IWC-tråden först men det var visst fel ställe...:)
IMG_20171012_175246.jpg
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Pratar vi en försäljning under svenska sommarmånaderna nu eller mitten av oktober?

Edit: jo lite bitter att jag förlorade, men 2250:- känns som rätt fint betalt för den imo. :)

Haha. Alright, du får lite dispens för att du pratade om sommarmånaderna! ;)
Men ja, jag tyckte också att det var bra betalt. Var rättså inställd på att det skulle bli runt tusingen - även nu på hösten.

Hutlösa är de!!!

Grattis!

Sverige är helt klart inte marknaden för det märket och det andra länders köpare finner fascinerande är att våra klockor mestadels är i stål och jag hade ett litetet gruff med Dr Roland Ranfft (vi som gillar urverk vet vem det är) om Certina klockor och att han bara sett kromade Certina Labora medan jag hävda motsatsen och han fick ge sig när jag bevisade att vi i Sverige nästan uteslutande bara fått dem i stål. Det gör att vi har en stor mängd klockor av alla märken som bara finns i stål här och ingen annan stans.

Huh. Så har man lärt sig något nytt idag också. Som brukligt när du skriver nåt! :)
Ranfft hade jag dock koll på.

Atlantic är verkligen ordentligt undervärderade i gamla Svedala. Kunde skickat drösvis till andra sidan Atlanten - men som sagt, EBay:s administration och kostnader gör det däremot ganska ointressant.
 

Psykel

Patek
Uppskattar återkoppling kring min prissättning av vintage Seikon jag har till försäljning...har absolut ingen koll på vintage och har utgått ifrån vad den tidigare ägaren hade gett för den 2 år sen (och så har jag sänkt priset 30%).
Tack på förhand!
https://klocksnack.se/threads/vintage-seiko-type-ii-fr-1977.81469/
Jag tycker att det ser rimligt ut. Type II är ju av lite högre kvalitet, den ser ut att vara i riktigt fint skick. Kanji-dag är premium.
 

AMG63

Cartier
Hej...jag tycker det är synd att de bara ligger, jag kommer inte använda dem:(..
Och jag vill gärna sälja dessa till förmån till en annan klocka som jag är sugen på.
Jag har dessa 8st och ca 5st till som bara ligger....alla klockorna fungerar..de flesta har varit på översyn, glasbyte och ibland service..så det är inga ommålade fulklockor med tveksam funktion.
Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig att få en ungefärlig prisbild på dessa goingar.
Från vänster:
Omega geneve aut g/s Ref? Nr?
Omega geneve 14k aut Ref? Nr ?
Omega seamaster 600 V601 ref26147267
Omega seamaster bumper V644 ref13581554
Omega seamaster svart tavla V268 ref18953574
Omega quartz guld double V1342 ref42635233
Omega seamaster aut gulddouble V491ref156929T1
I lådan..Omega V266 ref13817152..glaset har sprickor. Super mycket tack på förhand
20171022_165911.jpg

20171022_165919.jpg
20171022_165930.jpg
20171022_165935.jpg

20171022_192141.jpg
 

Bilagor

  • 20171022_165924.jpg
    20171022_165924.jpg
    159.9 KB · Visningar: 20
Senast ändrad:

Erriik

Omega
vXxUlTh.jpg


Vad kan en sån här rackare vara värd mellan tummen och pekfingret? Någon tusenlapp i alla fall antar jag? :)
Omega cal 1370 Quartz
Mycket bra skick, allt fungerande, datum snurrar som det ska.

Någon gissning? :)
 

Psykel

Patek
vXxUlTh.jpg


Vad kan en sån här rackare vara värd mellan tummen och pekfingret? Någon tusenlapp i alla fall antar jag? :)
Omega cal 1370 Quartz
Mycket bra skick, allt fungerande, datum snurrar som det ska.

Någon gissning? :)
Som du säger, runt tusenlappen förmodligen. "Brandade" Omega-quartzare, typ Seamaster och Constellation, brukar vara värda lite mer.
 
Topp