Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dåligt gensvar, men tycker jag själv det är svårt förmodar jag ni tycker det samma. Folk verkar försöka få 90' för halvbra ex.14755 matching numbers, saknar tavelpelare, oservad.
Skall du sälja eller är du bara nyfiken?Dåligt gensvar, men tycker jag själv det är svårt förmodar jag ni tycker det samma. Folk verkar försöka få 90' för halvbra ex.
Funderar på att sälja.Skall du sälja eller är du bara nyfiken?
Lättast är väl såklart auktion för att få ut ett marknadsmässigt pris. Marknaden för Speedmaster har ju varit galen och dessa följer ju efter. Jag har tappat kollen helt och hållet på priser, speciellt på "finvintage". Priserna har ju ökat från vecka till vecka i flera år.
Svårt är det definitivt... Det är ett härligt ex, men kanske inte det samlarna söker. 80-90k internationellt? Jag är ev spekulant.Dåligt gensvar, men tycker jag själv det är svårt förmodar jag ni tycker det samma. Folk verkar försöka få 90' för halvbra ex.
Vet inte om jag är någon expert men 67 stämmer nog bra med serienummer och parawater-märkningen. 40 mm låter groteskt men Citizen hade en skum period med satans stora dressare för att vara från 60/70-talet.Någon Citizen kännare som har koll på den här. Tolkar jag det rätt om jag gissar att den är från 1967?
40mm bred och 20mm mellan hornen gör den iaf till en riktigt trevlig vintagepjäs.
Vet inte om jag är någon expert men 67 stämmer nog bra med serienummer och parawater-märkningen. 40 mm låter groteskt men Citizen hade en skum period med satans stora dressare för att vara från 60/70-talet.
Om det var en undran över pris på den så tror jag de är svåra att sätta ett pris på och särskilt här på forumet, eBay verkar mest ha fantasipriser (buy out). Kan bara tipsa om att leta reda på annonser där de faktiskt varit någon som köpt/budat.
Skulle säga 500-1000:-?
Sorry, ingen klocka men väl en länk.
Blir inte riktigt klok på om det är något värde i gamla NSA-länkar som denna?
Själva fjädern säljs ju på Ebay för ett antal hundringar, men det tillskriver jag allmänna Ebay-drömmare.
Tyckte det var svårt att få pejl på. Inte intresserad av att sälja egentligen, utan ville mest spä på min kunskap lite!Skulle säga 500-1000:-?
Kanske är snål?
Det är före 1990 så klarar vintagegränsen Det är föregångaren till 16570 den kortlivade 16550 så det är inte bara färgen på tavlan som drar upp priset. Fina ex med cremefärgad tavla är värda en hel del mer än så.Tveksamt trådval då denna nog inte klassas som vintage, och jag är själv inte inne på köp. Men jag är förbryllad... 59k plus provis och flera dagar kvar...?
Visst, kul med krämfärgad tavla men är den patineringen värd så mkt...?
https://www.pantbanken.se/auktioner...00&offset=0&kontor=&sortering=&listposition=3
Tack för den lärdomenDet är före 1990 så klarar vintagegränsen Det är föregångaren till 16570 den kortlivade 16550 så det är inte bara färgen på tavlan som drar upp priset. Fina ex med cremefärgad tavla är värda en hel del mer än så.
Dra upp den på Omegaforums, där är det många som har fingret i luften och kan känna av dagspris.Dåligt gensvar, men tycker jag själv det är svårt förmodar jag ni tycker det samma. Folk verkar försöka få 90' för halvbra ex.
Smaken är ju som baken men måste erkänna att patinan på tavlan och visarna inte alls tilltalar mig. Ser rätt härjad ut. Är nog bara jag som ser konstigt men tycker kronan ser lite skev ut och testen under Rolex ser sned ut. Som sagt säkert bars jag som ser konstigt men iaf... är tavlan lagad eller repad vid 8?
Smaken är ju som baken men måste erkänna att patinan på tavlan och visarna inte alls tilltalar mig. Ser rätt härjad ut. Är nog bara jag som ser konstigt men tycker kronan ser lite skev ut och testen under Rolex ser sned ut. Som sagt säkert bars jag som ser konstigt men iaf... är tavlan lagad eller tråd vid 8?
Jag hade hellre för de pengarna gått på en nyare i fint skick, men det är kanske bara jag
Det ska kännas rätt för 85Känner lite detsamma faktiskt.. Avvaktar.
Motsvarande guldvärdet? Vad kan det vara, 2-3000 kr vid 18k?Har den här som bara ligger som jag har tänkt lägga ut för försäljning. Tjänsteur från Kockums. Tror det är 18k men är inte säker, har bara sett andra 18k när jag googlat. Tavlan är i väldigt dåligt skick och kronan är inte original. Den går dock väldigt bra. Några förslag?
2-3K låter rimligt. Väg på brevvåg, dra av gissningsvis 14g och multiplicera med 200. Typ dä bör det ligga.Är också inne på ungefär samma. @Strindberg brukar ha koll på guldvärde? @Martin Lovasz vet kanske vilken Certina modell som Kockums används sig av?
Tycker boetten ser bra ut, visarna är väl lite väl. Med länk så skulle väl priset varit mer marknadsmässigt. Finns det fler bilder?