skoofa123
Basic
Tack för hjälpen!!!@skoofa123 Posta dina frågor här istället!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för hjälpen!!!@skoofa123 Posta dina frågor här istället!
Det lär du väl märka när auktionen avslutasFörsöker här med, vad är det ungefärliga värdet på denna ?
Det var ju ett drygt svar, när man frågar efter ett ungefärligt värde då man vill få en indikation på hur högt man ska bjuda. Så tack för ingenting.Det lär du väl märka när auktionen avslutas
Vad är det för ref? Lär inte vara 37 mm iaf. Lysmassan nyare eller förstörd. Underkant av bandhornspetsen lite väl tillrundad?Försöker här med, vad är det ungefärliga värdet på denna ?
Tack tyckte också att 37mm lätt skumt, de anger ingen ref får väl ringa och kolla.Vad är det för ref? Lär inte vara 37 mm iaf. Lysmassan nyare eller förstörd. Underkant av bandhornspetsen lite väl tillrundad?
Vad är det för ref? Lär inte vara 37 mm iaf. Lysmassan nyare eller förstörd. Underkant av bandhornspetsen lite väl tillrundad?
Mannen som förestår pantbanken tycker om att mäta ink krona utan att nämna detta antagligen för att försöka fä max betalt,det är en mindre charmig firma och det syns på språket de använder mot folk som lämnat neg betyg.
Har haft kontakt med firman i annat ärende då måtten ej stämde på uret och blev hotad med tråkigheter!en riktig charmknutte.
Tack för den info, det gör ju verkligen att man inte vill buda. En klockaffär ska ju vara trevlig från start till mål.
Va äre för nick, härmapaHej!
Är helt ny här på forumet så ber om ursäkt i förväg om jag postar fel.
Jo de är så att jag fick ett fickur av min far som han själv fått av sin far. Jag har alltid varit nyfiken på vad de är för någon sorts klocka men Google gör mig inte klokare direkt..
Så vad skulle ni tro den är värd?
Kommer inte sälja den överhuvudtaget då den är för speciell för mig men alltid roligt att veta.
Tack på förhand!
Hej!
Är helt ny här på forumet så ber om ursäkt i förväg om jag postar fel.
Jo de är så att jag fick ett fickur av min far som han själv fått av sin far. Jag har alltid varit nyfiken på vad de är för någon sorts klocka men Google gör mig inte klokare direkt..
Så vad skulle ni tro den är värd?
Kommer inte sälja den överhuvudtaget då den är för speciell för mig men alltid roligt att veta.
Tack på förhand!
En renovering kommer bara kosta pengar helt i onödan och kommer kosta bra mycket mer än något mervärde. Utan man gör det som man kan göra själv till en ringa kostnad.
Rengör dem med en fuktig duk (ej blöt) med diskmedel, plocka av länkarna och köp några halvbilliga läderband och sätt på. Köp lite Polywatch och polera glasen så de blir som nya igen.
Samsung klockan är inget värt så lägg inget på den.
Omegan skulle jag tro på ligger på 3000-4000kr men jag är inge Omega kännare.
Tisson är i guld och skulle tippa på ca 15g guld och är det 18k blir det ca 3500-4000kr i guld och lägg på 500-800kr för själva klockan.
Sist jag vägde en tissot Seastar var det cirka 10.70-80 gram guldEn renovering kommer bara kosta pengar helt i onödan och kommer kosta bra mycket mer än något mervärde. Utan man gör det som man kan göra själv till en ringa kostnad.
Rengör dem med en fuktig duk (ej blöt) med diskmedel, plocka av länkarna och köp några halvbilliga läderband och sätt på. Köp lite Polywatch och polera glasen så de blir som nya igen.
Samsung klockan är inget värt så lägg inget på den.
Omegan skulle jag tro på ligger på 3000-4000kr men jag är inge Omega kännare.
Tisson är i guld och skulle tippa på ca 15g guld och är det 18k blir det ca 3500-4000kr i guld och lägg på 500-800kr för själva klockan.
Sist jag vägde en tissot Seastar var det cirka 10.70-80 gram guld
Väldigt få av modena 25 års klockor är tyngre än så!
Stor skillnad på vad man får för guldetEtt ungefärligt guldvärde på 1700kr fick jag det till. Kan det stämma? Såg två Seastar på Tradera igår för 2500kr.
Låter det som en rimlig värdering?
Någon som kan ge ett ungefärligt värde på Omegan? Efter att ha tittat runt på nätet idag så tror jag den är från 60-talet.
Glaset har rejäla repor och den saknar armband.
Med vänliga hälsningar
Blir aldrig rättvist så lycka tillTack för info.
Klockan ska inte skrotas. Jag har tänkt att använda den, arvet ska fördelas och jag är intresserad av klockorna och därför intresserad av värdet för att fördelningen av arvet ska bli så rättvist som möjligt.
Med vänliga hälsningar
Runt 3k för Eternan och 2k för Choparden är vad jag anser rimligt. Är det någon som är ute efter just de modellerna kanske det går att få någon krona till.Tacksam för hjälp med två svårvärderade klockor inför ett eventuellt byte. Båda klockorna är servade av forumkamrat för ca 1-2 år sedan. 34mm respektive 35mm har jag för mig.
Vad är ett rimligt värde vid ett byte?
Tack! Jag ligger själv något högre i värderingen men inte mycketRunt 3k för Eternan och 2k för Choparden är vad jag anser rimligt. Är det någon som är ute efter just de modellerna kanske det går att få någon krona till.
Omkring 25.000 brukar fyrsiffriga DJ ligga. Kan variera lite upp eller ner beroende på skick och tavla.Undrar vad ett normalt pris skulle vara på en Rolex 1603 i väldigt bra skick med sitt originella rolex jubilee band? Årsgången runt 73.
Alla svar uppskattas