skoofa123
Basic
Tack för svaret!Omkring 25.000 brukar fyrsiffriga DJ ligga. Kan variera lite upp eller ner beroende på skick och tavla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för svaret!Omkring 25.000 brukar fyrsiffriga DJ ligga. Kan variera lite upp eller ner beroende på skick och tavla.
Jag funderar på att sälja min vintage Stowa som inte får någon handledstid över huvudtaget. Vad kunde vara ett rimligt pris?
Klockan lär vara från 40 talet, den är ca 34mm utan krona. Manuellt verk (15 rubiner), förgylld boett (20 mikron), relumade visare och troligtvis utbytt krona. Inga springbars utan fasta stänger i militär stil.
Jag har ingen aning om servicehistoriken men den håller tiden bra. Kraftreserven är dock kort (varierar mellan 12 och 24h) så en service vore nog på sin plats.
Tacksam för alla synpunkter gällande klockan.
Bild är alltid a och o.Undrar vad ett normalt pris skulle vara på en Rolex 1603 i väldigt bra skick med sitt originella rolex jubilee band? Årsgången runt 73.
Alla svar uppskattas
I stort sett guldvärdet på den där. @Strindberg kan nog ge en kvalificerad gissning på guldvikten.Hej.
Vad tror panelen om värdet på detta Damur i 18k guld på boett och Länk. Certina ”Swiss made” från 1965.
Edit. Skicket på klockan är mycket bra
I stort sett guldvärdet på den där. @Strindberg kan nog ge en kvalificerad gissning på guldvikten.
Drar en - kvalificerad - gissning på 25-ish gram totalt.Hej.
Vad tror panelen om värdet på detta Damur i 18k guld på boett och Länk. Certina ”Swiss made” från 1965.
Edit. Skicket på klockan är mycket bra
Hej, ingen dålig gissning. 24 gram på pricken.Drar en - kvalificerad - gissning på 25-ish gram totalt.
Vad väger den komplett, på en brevvåg till exempel?
Kalas .He
Hej, ingen dålig gissning. 24 gram på pricken.
Ok, tack för snabb info.Kalas .
Urverk och glas, kanske 6g, så typ 18g guld bör det vara. Lite beroende på var du skulle sälja det så får du ut 3500-4000 kr.
Vet inte alls, men coolhej, vad tror ni att den här kan vara värd? Vet tyvärr inte vad för urverk som sitter i men den verkar vara från 60talet.
Tack @Fixoflex för detta omdöme, mycket uppskattat. Beklagar sent uppmärksammande, missade att du svarat.@mmh Vid första anblick var fundering om den tavlan var i rätt boett. Men sen står det klart och tydligt på boettlocket all info (Stowas logga), så klockan är säker helt ok. Med tanke på förgyllningens skick och lite tillfixning tror jag runt en tusenlapp.
hej, vad tror ni att den här kan vara värd? Vet tyvärr inte vad för urverk som sitter i men den verkar vara från 60talet.
2-3000:-En Omega ref. 2639, cal 266, ca 36mm i fint bruksskick med oxiderad tavla? Originalglas+krona.
Klockan i sig har okänd servicehistorik, gångreserv på två dagar efter fullt uppdrag, ca +5s/dag uppskattar jag att den ligger runt i nuläget.
Såg en som legat ute på OF för $420 dock med cal 265 istället.
https://omegaforums.net/threads/omega-ref-2639-s-s-cal-265-1952.49151/
Får en känsla av att den är ommålad? Falskt spänne också?Hej!
Vad säger experterna om denna Seamaster?
Beskrivning
Omega Seamaster.
Guld på Stål.
Ref 14700.
Caliber 552 Automat.
Verk nr 17 miljoner.
Från 1960.
Den där står på min bucketlist, superfinTjo, god fortsättning! Är det någon som har lite färska marknadsvärden på Certina DS dykare typ den här? Har för mig att jag sett någon nyligen som införskaffat ett liknande ex och är intresserad av att veta det faktiska marknadsvärdet. Min egna research brukar oftast hamna i att jag köper för snabbt, för dyrt
Edit: ser ut so rätt kraftig strech i länk
Ja samma här men vill inte pröjsa överpriser som jag har en tendens att göra ibland när jag vill ha någotDen där står på min bucketlist, superfin
Ingen som har en gissning?Tja!
Köpte ju denna Kronometer Sthlm nyligen men börjar fundera på om det verkligen är vad jag söker...
Betalade då 7500kr, då i tron att den inte gick alls. Den tickar dock på bra och håller tiden rätt ok (har ej mätt men man kan iaf använda den som klocka). Kronograffunktionen fungerar mkt dåligt och klockan behöver service.
35mm ex krona, rätt cool tavla och bra case om ni frågar mig.
Då jag, trots att jag just köpte den, egentligen inte har koll på värdet testar jag här... Det är inte så att jag vill ”kräma ut allt som går”, och om värdet är högre än det jag betalde kommer jag sätta ett pris ngn stans emellan, men skulle ändå gärna få lite koll inför ev försäljning...
Med vänlig hälsning,
ANALOGUE
Ja alltså ni vet ju redan det mesta om den? För exakt årtal får ni öppna upp och kolla serienumret. Värd 2-3tkr skulle jag gissa.Vad säger experterna om denna? En kollega har fått den av sin pappa och den ägdes ursprungligen av hans farfar. Vi tror båda att det är en bruksmodell utan något större värde, den ska inte säljas utan har en riktigt härlig gravering på baksidan med hans farfars initialer och ett datum år 1970 när han fyllde 50. Det vore ändock roligt att höra lite om klockan om någon vet något
Ping @JensBP kanske har kollTja!
Köpte ju denna Kronometer Sthlm nyligen men börjar fundera på om det verkligen är vad jag söker...
Betalade då 7500kr, då i tron att den inte gick alls. Den tickar dock på bra och håller tiden rätt ok (har ej mätt men man kan iaf använda den som klocka). Kronograffunktionen fungerar mkt dåligt och klockan behöver service.
Då jag, trots att jag just köpte den, egentligen inte har koll på värdet testar jag här... Det är inte så att jag vill ”kräma ut allt som går”, och om värdet är högre än det jag betalde kommer jag sätta ett pris ngn stans emellan, men skulle ändå gärna få lite koll inför ev försäljning...
Med vänlig hälsning,
ANALOGUE
Som jag skrev i pm, men skriver även här, så brukar såna där enkla 40-tals Premier gå för typ 10-15k fungerande. Kronometer Sthlm brukar tyvärr inte ge premium jämte motsvarande modell med breitling-märkt tavla, även om jag personligen tycker att det är ballare.Tja!
Med vänlig hälsning,
ANALOGUE