• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

Som jag skrev i pm, men skriver även här, så brukar såna där enkla 40-tals Premier gå för typ 10-15k fungerande. Kronometer Sthlm brukar tyvärr inte ge premium jämte motsvarande modell med breitling-märkt tavla, även om jag personligen tycker att det är ballare.
Din ser orörd ut vilket är bra, och att kronografbryggan är omärkt är oftast korrekt då många 40-talare kom utan märkning på sina verk.
Som jag svarade i PM, tusen tack för ett mkt hjälpsamt bidrag! :)

Som jag skrev i pm, men skriver även här, så brukar såna där enkla 40-tals Premier gå för typ 10-15k fungerande. Kronometer Sthlm brukar tyvärr inte ge premium jämte motsvarande modell med breitling-märkt tavla, även om jag personligen tycker att det är ballare.
Din ser orörd ut vilket är bra, och att kronografbryggan är omärkt är oftast korrekt då många 40-talare kom utan märkning på sina verk.
Är det en breitling?

Tjo, god fortsättning! Är det någon som har lite färska marknadsvärden på Certina DS dykare typ den här? Har för mig att jag sett någon nyligen som införskaffat ett liknande ex och är intresserad av att veta det faktiska marknadsvärdet. Min egna research brukar oftast hamna i att jag köper för snabbt, för dyrt :)
25594268_1633173453470700_6143428595335403836_n.jpg

Edit: ser ut so rätt kraftig strech i länk :)
Jag är ganska snål o vill alltid köpa till "rätt) pris.
Jag har kikat efter dessa med, jag har följt auktioner på ebay , jag hade max betalt 10k för denna , men gärna 8k...
Super fina tycker jag.

Jag är ganska snål o vill alltid köpa till "rätt) pris.
Jag har kikat efter dessa med, jag har följt auktioner på ebay , jag hade max betalt 10k för denna , men gärna 8k...
Super fina tycker jag.
Tack för feedbacken! Då hade jag definitivt betalat överpris om jag slagit till (har avvaktat på svar här då jag ofta förivrar mig) :)

Är det en breitling?
Har du några tankar som jag borde ta hänsyn till i prissättningen?

Jag tänker för övrigt att 8.5 borde vara ett bra pris för köparen och ett ok pris för mig. Då har man den nyservad för (troligen) under 12k vilket borde vara bra?

Kronografsekundvisaren är av (bakändan). Fungerar som sagt men behöver service.

ser att annonsen är 5 år gammal, du får inte en DS med originallänk för de pengarna idag. Länken är tillverkad av gay freres och ganska ovanlig/eftertraktad.
Jag håller med att det inte är ett aktuellt pris ink klocka idag, jag tog det första exemplet när jag googlade , tror dock att det är möjligt att hitta en länk till dessa för ett ok pris, när jag har sökt så är det klockan som är det viktiga .

Jag håller med att det inte är ett aktuellt pris ink klocka idag, jag tog det första exemplet när jag googlade , tror dock att det är möjligt att hitta en länk till dessa för ett ok pris, när jag har sökt så är det klockan som är det viktiga .
Du får gärna skicka ett pm om du dyker på en länk till ok pris. Jag skulle gärna komplettera min DS med en. :)

Den var kanonfin ju. Dock utan länk och för över 2år sen.. en hel del har hänt med priserna på 2år :)
Denna var jag med o bjöd på för ca 6mån sedan , har för mig att den slutade kring 10-12k kr
IMG_0236.PNG

Denna låg länge på subito , men borta nu
IMG_1485.PNG

Jag gillar dock dom äldsta bäst - typ
Denna, dom är dock betydligt ovanligare / dyrare
IMG_2046.PNG

Senast ändrad:
Denna var jag med o bjöd på för ca 6mån sedan , har för mig att den slutade kring 10-12k kr
IMG_0236.PNG

Denna låg länge på subito , men borta nu
IMG_1485.PNG

Jag gillar dock dom äldsta bäst - typ
Denna, dom är dock betydligt ovanligare / dyrare
IMG_2046.PNG
Ok! Ja den jag posta var med länk, rejält stretchad sådan. Blev erbjuden den för 1590€ vilket någonstans börjar kännas rimligt! Ja jag håller med om att den äldre är dödscool! Vi har ju två st på forumet av den som man e avis på! :)

• Like
Reactions: Ako
Jag ropade hem ett ex från Stockholms auktionverk tidigare i höstas för runt 11-12. Hur det priset förhåller sig till marknadsvärdet har jag dock ingen aning om. Väldigt trevlig modell oavsett! (Dåligt med färska bilder, är skickad på service för tillfället)
Screenshot_20171227-202602.png
Då var det du som fick den, jag var med upp till stax under 10 på den...

Ok! Ja den jag posta var med länk, rejält stretchad sådan. Blev erbjuden den för 1590€ vilket någonstans börjar kännas rimligt! Ja jag håller med om att den äldre är dödscool! Vi har ju två st på forumet av den som man e avis på! :)
Tror att det fanns prutmån på den från Italien ..
1590€ är väl inte helt orimligt , men tråkigt med en euro som ligger hög...

Tillbaka
Topp