BoEtt
Guld
Tyvärr är den inte till salu, inte för tillfället i alla fall.Här verkar finnas flera intressenter om du vill sälja länken!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr är den inte till salu, inte för tillfället i alla fall.Här verkar finnas flera intressenter om du vill sälja länken!
Samma, eller en likadan?Blev erbjuden Certinan i Tyskland för 2000 euro i början av Dec, upplever att den var dyrare på SAV.
Samma, eller en likadan?
Ja ddn på SAV blev nog dyrare om jag minns rätt...
God Morgon, 1500 euro tycker jag låter ok men har ej synat den tror @ConElPueblo har kommenterat tavla förut som tvättad.
Verkar ju mycket märkligt...? Varför servar man en klocka och sedan säljer billigare...?samma klocka fast genomgången.
Verkar ju mycket märkligt...? Varför servar man en klocka och sedan säljer billigare...?
Välkommen!Hallå så gubbs o gumms! Ny här på forumet och inleder starkt med en värderingsförfrågan Jag har chans att köpa en Omega Suverän genom ett privat köp och säljaren släpper den för 1500€. Jag är dock lite osäker på om det är ett rimligt pris för den? Vad tror ni som har lite koll? Klockan är från 1944, den är servad nyligen och har fått nytt radium på visarna. Detta pga att original radiumet säckat ihop. Tacksam för svar!
Tackar så mkt för välkomnandeVälkommen!
Jag anser att den är på tok för dyr. Suverän, och den tavlan är premium, men långt från 15k i min värld iaf. Svårt att se hur man ska få mkt mer än hälvften...
Men de är nice som fan, här är min (som ej är suverän)
Välkommen!
Jag anser att den är på tok för dyr. Suverän, och den tavlan är premium, men långt från 15k i min värld iaf. Svårt att se hur man ska få mkt mer än hälvften...
Nej det stämmer att de inte växer på träd. Sätt bevakning på alla auktionssiter och ha is i magen så ska du nog hitta enTackar så mkt för välkomnande
Jag kände på mig att det priset var rena ockret! Men jag sökte mig hit ändå utifall att jag skulle ha fel. Har haft svårt att hitta en Suverän med denna urtavla och dem växer inte på träd om man säger så. Jag gillar din! Referens nummer 2169 tror jag att det är
Välkommen!Hej,
Ny på forumet. Slog till på en trevlig Omega 50-talare här i säljdelen häromdagen och började sedan fundera på dessa gamla rackare. En Zenith 60-talare och ett Certina damur. I fint skick och välfungerande men inte servade på många år. Båda i guld. Nån som har en susning om vad dessa betingar idag?
4-5000:- st?Hei, folkens!
Jeg spør her da jeg er litt usikker på hva jeg skal selge disse for.
Da jeg har en "mini-grail" i sikte skal jeg blant annet slippe disse to, IWC Electronic, cal. 150 fra starten av 70-tallet.
Som det fremkommer av bildene har en av dem skader etter tritium på skiven og datohjulet er blitt byttet.
Den andre er i meget god stand og "full set".
Er det noen som har en ide om hva jeg bør selge disse for?
Välkommen!
Kan tyvärr inget om dessa men är mycket nyfiken på Zenithen så ser fram mot att ngn annan delar sin kunskap
Chronometre brukar ju vara bra tecken... Vad är det för intressant märkning under visarna? Har du bild på baksidan? Är den i solitt guld?
Tack för svar! Ingen aning om vad märkningen under visarna betyder. 40t står det. Solitt guld 18k bör det vara till båda, antar jag? Ska ordna en bild på baksidan på Zenithen (som iofs är helt slät och ganska intetsägande) lite senare!
Tackar så mkt för välkomnande
Jag kände på mig att det priset var rena ockret! Men jag sökte mig hit ändå utifall att jag skulle ha fel. Har haft svårt att hitta en Suverän med denna urtavla och dem växer inte på träd om man säger så. Jag gillar din! Referens nummer 2169 tror jag att det är
Tack för svar! Ingen aning om vad märkningen under visarna betyder. 40t står det. Solitt guld 18k bör det vara till båda, antar jag? Ska ordna en bild på baksidan på Zenithen (som iofs är helt slät och ganska intetsägande) lite senare!
Så er det ikke en Suverän! Suverän med sub-second er altid reference 2400... Og €1500 er jo fuldstændigt bindegalt. Komplet tosset. Jeg ville ikke give det halve.
Du har nog missförstått mig Jag tror att herr Analogues klocka är en referens 2169. Har jag rätt i det? Klockan jag ville köpa däremot är en Suverän till 100% överpris
Så er det ikke en Suverän! Suverän med sub-second er altid reference 2400... Og €1500 er jo fuldstændigt bindegalt. Komplet tosset. Jeg ville ikke give det halve.
"40T" märkningen skyldes at det er en Zenith kaliber 40T urverk - det er et kronometercertificeret værk, og rigtigt fint - dog ikke så eftertragtet som det tidligere cal. 135. Hvor stort er det - 33mm? Vil anslå værdien til at være omkring 10K kr eller deromkring.
Certinaen har nok kun værdi som vægten af guldet...
Blev lite fel med citeringen där. Jag ber om ursäkt för det!
Takker for svar!4-5000:- st?
Den verkar inte ha guldindex eller guldvisare...@yonsson
Har du något att säga om denna förutom att den blivit omplätterad vid något tillfälle?
Kronan skaver lite och den har nog säkert servicebehov.
Vad tror ni är ett rimligt pris?
De är i guldig färg i alla fallDen verkar inte ha guldindex eller guldvisare...
Ser inte ut så härifrån. Kör en sökning på K&S på 5626, borde ju ge något. Guldet brukar inte göra skillnad på priset på dessa.De är i guldig färg i alla fall
Syns lite bättre här. Visare och index är i guldton.Ser inte ut så härifrån. Kör en sökning på K&S på 5626, borde ju ge något. Guldet brukar inte göra skillnad på priset på dessa.
Typ 5 tycker jag är vettigt, om du ska sälja.Syns lite bättre här. Visare och index är i guldton.
Får ta makrobilder när jag får hem objektivet från jobbet.
Har du någon uppfattning om skäligt pris?
Tack för hjälpen.Typ 5 tycker jag är vettigt, om du ska sälja.