• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Tja!
Tänkte bara kolla om ni tycker mitt Fat Font insert (Mk2?) är för dyrt? Tycker själv det är rätt billigt jämfört internationellt men går rätt segt...
011155D7-938E-4B75-9ECC-A304C95FDA23.jpeg
 

Ostrand

Cartier
2-Faktor
Crosspost: Hittat den här på en loppis och är klart sugen. Vad ungefär skulle vara ett rimligt pris? Den verkar vara i hyggligt skick mekaniskt. Länken är inte original (omärkt) och känns skräpig.
IMG_20180105_141309.jpg

Köper du på en loppis så ska du ju få den till ett bra pris. Upp till 1000-1500 hade jag inte tvekat att ge där.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag funderar på att avyttra min "gammelvarg".
Helt sopigt skick, kan man ju tycka, eller världens hårdaste patina...
Men vad f-n ska man begära? De i typ mint verkar ju gå orimligt dyrt, men den här är ju i minst sagt speciellt skick.
IMG_6661.JPG
IMG_6663.JPG
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag funderar på att avyttra min "gammelvarg".
Helt sopigt skick, kan man ju tycka, eller världens hårdaste patina...
Men vad f-n ska man begära? De i typ mint verkar ju gå orimligt dyrt, men den här är ju i minst sagt speciellt skick.
IMG_6661.JPG
IMG_6663.JPG
Kanske guldplättera och sälja för 10.000 kr +? Annars är det nog inte så många tusen. Kanske 3?
 

Husse

Patek
Jag funderar på att avyttra min "gammelvarg".
Helt sopigt skick, kan man ju tycka, eller världens hårdaste patina...
Men vad f-n ska man begära? De i typ mint verkar ju gå orimligt dyrt, men den här är ju i minst sagt speciellt skick.
IMG_6661.JPG
IMG_6663.JPG
@Strindberg , jag vet inte om du observerat det, men i klockvärlden finns det ganska myxcket som är orimligt dyrt! :)
För övrigt är det en riktigt härlig klocka!
Gillar 980.xxx klockorna stenhårt!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Kanske guldplättera och sälja för 10.000 kr +? Annars är det nog inte så många tusen. Kanske 3?
Mm, det är faktiskt rätt ref för att plätera, men jag tycker ju att någon borde gilla den som den är...
@Strindberg , jag vet inte om du observerat det, men i klockvärlden finns det ganska myxcket som är orimligt dyrt! :)
För övrigt är det en riktigt härlig klocka!
Gillar 980.xxx klockorna stenhårt!
Är väl nästan inga klockor som är orimligt dyra, dumma Stroboman! Dock känns väl 10k+ lite muppigt för en guldpläterad, lite rasslig kvartsdykare?
 

Husse

Patek
Mm, det är faktiskt rätt ref för att plätera, men jag tycker ju att någon borde gilla den som den är...

Är väl nästan inga klockor som är orimligt dyra, dumma Stroboman! Dock känns väl 10k+ lite muppigt för en guldpläterad, lite rasslig kvartsdykare?

Får ta tillbaka det med orimligt dyra!
Är ju på jakt efter en orangetavlad dito. Hittade en i fjol, renoveringsobjekt, US$ 2.400! :banghead:
Rätt objekt dyker säkert upp...
Så va inte buskablyg med priset, du! :)
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Spanar på den här, vad tror ni är rimligt att betala?
Verkar inte kalasvanlig och kan gå rätt dyrt i rätt skick så vitt jag sett. Just den här är defekt och i behov av reparation, oklart exakt vad som behöver fixas.
Det är ett valjoux 7750 i, vet inte alls om det är väldigt dyrt verk att få lagat?
2.jpg 3.jpg 5.jpg 6.jpg 7.jpg 8.jpg sammleruhren-comor-caracciola-chronograph-gold-18-kt.jpg
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Spanar på den här, vad tror ni är rimligt att betala?
Verkar inte kalasvanlig och kan gå rätt dyrt i rätt skick så vitt jag sett. Just den här är defekt och i behov av reparation, oklart exakt vad som behöver fixas.
Det är ett valjoux 7750 i, vet inte alls om det är väldigt dyrt verk att få lagat?
2.jpg 3.jpg 5.jpg 6.jpg 7.jpg 8.jpg sammleruhren-comor-caracciola-chronograph-gold-18-kt.jpg
Sitter en krona från Heuer på den?
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Guldvärdet plus verksdelarna? Aldrig sett tillverkaren tidigare.

Sitter en krona från Heuer på den?

Lite mysko hela alltet faktiskt. Nån slags hommage till en tysk racerförare från 30talet som hette Caracciolo, klockorna verkar ha något med Mercedesmuseet att göra och är limiterade. De är ju inget särskilt egentligen men om man googlar så har jag sett priser från 1500 upp till 4000 euro :eek:
Tyckte den var snygg och bra storlek men lät den passera, för många frågetecken. Den gick för 6500 sek till slut (för framtida arkivinfo om någon skulle behöva).
Tack för svar!
 

joonass97

Breitling
Fick ärva denna idag och har inga planer på att sälja den men hade varit kul att veta ett ungefärligt värde på den. Den är fullt fungerande och tickar på bra.
IMG_20180113_201432.jpg
IMG_20180113_201545.jpg

Det var min farmors farfars klocka som han fick i konfirmationspresent 1905 så antar att den är gjort därikring. Guldkedjan tillkom senare på 70-talet dock.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Jag funderar på att avyttra min "gammelvarg".
Helt sopigt skick, kan man ju tycka, eller världens hårdaste patina...
Men vad f-n ska man begära? De i typ mint verkar ju gå orimligt dyrt, men den här är ju i minst sagt speciellt skick.
IMG_6661.JPG
IMG_6663.JPG
Sälj den på ett svart Nato med guldspänne och länken på sidan så får du nog mer :) eller plättera länken. Kanske 4-6k om du inte fixar länken skulle jag tippa. Jag tyckte den var härlig, men länken lirar inte.
 

Husse

Patek
Vad tror ni om pris på denna?
image.jpg
image.jpg
Byte/ polering av plexi behövs. Går riktigt bra, mycket överraskad!
Dock kromad fulmetall...
Riktigt läcker tavla.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Någon som har koll på värde för Rolex Jubilee ref. 62510H med ändlänkar ref. 550?

Bra skick med tydlig krona på spänne, inte fullängd men passar handleder upp mot 20cm.
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Inte så bra koll, men får en känsla av att budet är runt 10k? Tror inte du får mer än 5 typ här...? Kanske 6 för att tavlan är så fin?
14k ligger budet på. Hittat en annan liknande som såldes för 10k i danmark, nu när man forskat lite. Här i sverige så hade den kanske inte gått för så mycket. Jag avvaktar och ser vad som händer, som du säger så är tavlan riktigt trevlig :)
Screenshot_20171128-094453.png
 
Topp