Alright tack. Instämmer helt! No date är nästan alltid att föredraJa, synes ikke der er noget problem med den. Desuden er det en no-date, der er en lille smule mindre vanlig og en hel del pænere.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alright tack. Instämmer helt! No date är nästan alltid att föredraJa, synes ikke der er noget problem med den. Desuden er det en no-date, der er en lille smule mindre vanlig og en hel del pænere.
Crosspost: Hittat den här på en loppis och är klart sugen. Vad ungefär skulle vara ett rimligt pris? Den verkar vara i hyggligt skick mekaniskt. Länken är inte original (omärkt) och känns skräpig.
Tja!
Tänkte bara kolla om ni tycker mitt Fat Font insert (Mk2?) är för dyrt? Tycker själv det är rätt billigt jämfört internationellt men går rätt segt...
Kanske guldplättera och sälja för 10.000 kr +? Annars är det nog inte så många tusen. Kanske 3?Jag funderar på att avyttra min "gammelvarg".
Helt sopigt skick, kan man ju tycka, eller världens hårdaste patina...
Men vad f-n ska man begära? De i typ mint verkar ju gå orimligt dyrt, men den här är ju i minst sagt speciellt skick.
@Strindberg , jag vet inte om du observerat det, men i klockvärlden finns det ganska myxcket som är orimligt dyrt!Jag funderar på att avyttra min "gammelvarg".
Men vad f-n ska man begära? De i typ mint verkar ju gå orimligt dyrt, men den här är ju i minst sagt speciellt skick.
Mm, det är faktiskt rätt ref för att plätera, men jag tycker ju att någon borde gilla den som den är...Kanske guldplättera och sälja för 10.000 kr +? Annars är det nog inte så många tusen. Kanske 3?
Är väl nästan inga klockor som är orimligt dyra, dumma Stroboman! Dock känns väl 10k+ lite muppigt för en guldpläterad, lite rasslig kvartsdykare?@Strindberg , jag vet inte om du observerat det, men i klockvärlden finns det ganska myxcket som är orimligt dyrt!
För övrigt är det en riktigt härlig klocka!
Gillar 980.xxx klockorna stenhårt!
Mm, det är faktiskt rätt ref för att plätera, men jag tycker ju att någon borde gilla den som den är...
Är väl nästan inga klockor som är orimligt dyra, dumma Stroboman! Dock känns väl 10k+ lite muppigt för en guldpläterad, lite rasslig kvartsdykare?
Uppenbarligen såld ändåMm, det är faktiskt rätt ref för att plätera, men jag tycker ju att någon borde gilla den som den är...
Är väl nästan inga klockor som är orimligt dyra, dumma Stroboman! Dock känns väl 10k+ lite muppigt för en guldpläterad, lite rasslig kvartsdykare?
Ingen?
Guldvärdet plus verksdelarna? Aldrig sett tillverkaren tidigare.
Sitter en krona från Heuer på den?
Guldvärdet plus verksdelarna? Aldrig sett tillverkaren tidigare.
Sitter en krona från Heuer på den?
Sälj den på ett svart Nato med guldspänne och länken på sidan så får du nog mer eller plättera länken. Kanske 4-6k om du inte fixar länken skulle jag tippa. Jag tyckte den var härlig, men länken lirar inte.Jag funderar på att avyttra min "gammelvarg".
Det är dessutom en sk "rail dial". I bästa fall kan du lägg på en nolla på det priset den stod i då.Tack för den lärdomen
Jag skulle tippa på ca 400-600 kr på Tradera beroende på vilken kaliber det sitter i.Vad tror ni om pris på denna?Byte/ polering av plexi behövs. Går riktigt bra, mycket överraskad!
Dock kromad fulmetall...
Riktigt läcker tavla.
Stort tack!Jag skulle tippa på ca 400-600 kr på Tradera beroende på vilken kaliber det sitter i.
Så mycket? Jag skulle enbart tro att det var verket som hade värde och som "skrotklocka" då ca 1-200:- (om verket inte avlägsnas och säljs separat av nasare för 500-1000:- )Jag skulle tippa på ca 400-600 kr på Tradera beroende på vilken kaliber det sitter i.
Din bedömning är säkert närmare verkligheten än min, jag har mest köpt på mig av det jag gillar och sällan tänkt på andrahandsvärdet..Så mycket? Jag skulle enbart tro att det var verket som hade värde och som "skrotklocka" då ca 1-200:- (om verket inte avlägsnas och säljs separat av nasare för 500-1000:- )
Om du någongång väljer att sälja den är du välkommen att dra iväg ett pm till mig!Vad kan denna Omega 2536-2 vara värd ? Hade inte tänkt att sälja men har fått ett relativt högt bud via instagram.
Slog lite snabbt på senast sålda på K&S. Drygt 6k för en tajt och 2,5k för en rassligare. Sååå kanske 3,5-4k i OK skick?Någon som har koll på värde för Rolex Jubilee ref. 62510H med ändlänkar ref. 550?
Bra skick med tydlig krona på spänne, inte fullängd men passar handleder upp mot 20cm.
Inte så bra koll, men får en känsla av att budet är runt 10k? Tror inte du får mer än 5 typ här...? Kanske 6 för att tavlan är så fin?Vad kan denna Omega 2536-2 vara värd ? Hade inte tänkt att sälja men har fått ett relativt högt bud via instagram.
14k ligger budet på. Hittat en annan liknande som såldes för 10k i danmark, nu när man forskat lite. Här i sverige så hade den kanske inte gått för så mycket. Jag avvaktar och ser vad som händer, som du säger så är tavlan riktigt trevligInte så bra koll, men får en känsla av att budet är runt 10k? Tror inte du får mer än 5 typ här...? Kanske 6 för att tavlan är så fin?