• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Detaljer som stör dig på annars fina klockor

Haha, så är det helt klart. :p Vill dock tillägga att jag tycker DJ är betydligt snyggare än OP, där kanske vi åtminstone är överrens?;)

Japp, men jag tycker DJ2 är bättre än DJ, Det brukar jag vara ensam om!

Överlag tycker jag dock DJ är väldigt tråkiga. De roliga rollarna är expy 1, sub nodate och hulk. Jag skulle nog ha gillat expy 2 om jag inte ogillade gmt.

Här är en OP som jag tycker är snygg:

IMG_1622.JPG

https://m.rolex.com/watches/oyster-perpetual/m116000-0002.html

Haha nu retas du bara!:p

Japp, men jag tycker DJ2 är bättre än DJ, Det brukar jag vara ensam om!

Överlag tycker jag dock DJ är väldigt tråkiga. De roliga rollarna är expy 1, sub nodate och hulk. Jag skulle nog ha gillat expy 2 om jag inte ogillade gmt.

Hmm, ja det var onekligen annorlunda, har själv väldigt svårt för proportionerna på DJ2. Föredrar du den även framför nya DJ41? Tycker även sub är betydligt snyggare med datum. Håller med dig vad gäller Explorer 2, den faller mig verkligen inte i smaken. :confused: Gillar däremot Gmt skarpt! :D

Hmm, ja det var onekligen annorlunda, har själv väldigt svårt för proportionerna på DJ2. Föredrar du den även framför nya DJ41? Tycker även sub är betydligt snyggare med datum. Håller med dig vad gäller Explorer 2, den faller mig verkligen inte i smaken. :confused: Gillar däremot Gmt skarpt! :D

Det var tydligen dj41 som jag gillade efter att ha googlat :D

Glömde GMT! Den klart estetiskt mest tilltalande rollen, synd bara att gmt är så meningslöst :/

Detta stör mig.
-När fina kinesiska klockor heter Fiskmås eller NåtSlagsHusTeckenMedTvåAndraTeckenUnder eller så:
Seagull-ST8520G-Wing-Tourbillon.jpg

Hong-Kong-Watch-Fair-2013-2.jpg

attachment.php

-Ovanan hos tillverkarna att skära ut rektangulära hål i urtavlorna och i dem visa upp siffror som motsvarar dagens datum om man engagerar sig i att se till att de gör det. Gäller de flesta i övrigt snygga klockor.

-Rolex Oysterboetter. Inte direkt en detalj alltså, men jag tycker att deras former känns klumpiga, ointressanta och olyxiga:
RolexOysterPerpetual39mm-3.jpg

Visarna på SM300, patinerade lumen på SM300 master co-axial, att inte Planet Ocean finns i en nättare 300m variant.
Att Explorer II 216570 har perfekt design men är 42mm istället för 39/40mm.
Att Speedmaster FOIS inte har hesalite, 20mm mellan bandhornen och länk.
Samt, samtliga klockor med keramisk ring. Vad är den bra för? Varför finns den? Visst ser det fint ut nu, men om 30 år när resten av klockan är risig?

Well min skelettklocka som jag tycker är helt underbart fin att stirra på (båda sidor) är för det första lite för stor (43 mm) för min lilla handled men det kan jag leva med det är värt det. Men en detalj jag kan störa mig på väldigt mycket och min flickvän med för den delen är att de ca 2-3 tick den gör varje sekund låter riktigt högt...
image.jpg
image.jpg

Well min skelettklocka som jag tycker är helt underbart fin att stirra på (båda sidor) är för det första lite för stor (43 mm) för min lilla handled men det kan jag leva med det är värt det. Men en detalj jag kan störa mig på väldigt mycket och min flickvän med för den delen är att de ca 2-3 tick den gör varje sekund låter riktigt högt...
image.jpg
image.jpg
Finns mycket på den klockan jag stör mig på:D

image.jpg
image.jpg
Du bör aldrig köpa en OysterQuartz om du är känslig för högt tickande ljud. :)

Du bör aldrig köpa en OysterQuartz om du är känslig för högt tickande ljud. :)

Det är en ETA 6498-2 som sitter därinne...:bag:

Edit: trodde du trodde det var en quartz:banghead::D men nu förstår jag såklart hehehe, ja jag ska hålla mig borta från en sådan om jag vill behålla den utan att min flickvän kastar den genom fönstret

Blir inte förvånad hehe skeleton-ur är få som uppskattar:cigar::D Ett 43 mm stort dessutom, men baksidan på den måste du ju ändå ge en eloge till, charmigt att kunna se vad som försiggår därinne istället för ett blankt tråkigt lock;)
Nja, kul att se vad som försiggår i verk som är fina. Lange, PP etc. Annars kan det vara för min del. Smaken är som baken:)

Tycker att Black bay 36mm tilltalar mig väl, men hur tänkte de med krontuben? Det är faktiskt en detalj som gjort att jag inte provat den, blir inte klok. Varför?
DFF90A8A-FF3A-464C-8254-DE98D7B7AC57.jpeg

Du menar den där Kalles Kaviar-hatten på sidan? Ja, bra fråga. @Nissenutz hur är kronan att leva med?

Jag avfärdade BB36 pga just detta och 19mm luggbredd (trodde på den tiden att man ville variera länken). Köpte tillslut en iaf för jag tyckte om allt annat med den och den var lagom dyr som mellanklassklocka för mig :)

Trodde den skulle kännas mer ivägen än den gör. Till vardags har jag aldrig upplevt den ivägen, endast när man kravlar runt på golvet och leker med dottern som de kan bli något irriterande. Ni får väl se påt när vi ses :) men visst, hade man fått välja med eller utan krontub hade jag kört utan.

Den absolut största dealbreakern för mig är romerska tecken på urtavlan. Jag vet inte varför, men det känns ruskigt tacky i mina ögon och det förstör hela klockan för mig. Varför använda romerska tecken? Känns helt irrelevant på alla sätt och vis.

rolex-datejust-roman-dial-1-1024x1024.jpg

När länken är av betydligt sämre kvalité än själva klockan. Exempelvis 93150 som känns fruktansvärt ömtålig, rasslig och nästan lågkvalité i jämförelse med själva klockan.

93150.jpg

När en klocka ser tyngre ut än vad den är, exempelvis att länken är av titan som på vissa Tudor. Det pajar allt för mig, så fort den åker på handleden så känns det helt fel och en lätt klocka associerar jag till "billigt" utan att jag kan hjälpa det.

Den absolut största dealbreakern för mig är romerska tecken på urtavlan. Jag vet inte varför, men det känns ruskigt tacky i mina ögon och det förstör hela klockan för mig. Varför använda romerska tecken? Känns helt irrelevant på alla sätt och vis.

rolex-datejust-roman-dial-1-1024x1024.jpg

När länken är av betydligt sämre kvalité än själva klockan. Exempelvis 93150 som känns fruktansvärt ömtålig, rasslig och nästan lågkvalité i jämförelse med själva klockan.

93150.jpg

När en klocka ser tyngre ut än vad den är, exempelvis att länken är av titan som på vissa Tudor. Det pajar allt för mig, så fort den åker på handleden så känns det helt fel och en lätt klocka associerar jag till "billigt" utan att jag kan hjälpa det.
Det är fint med romerska
zRolex-DayDate-228238---116255w.jpg

Tillbaka
Topp