• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Detaljer som stör dig på annars fina klockor

Fast det där stämmer inte, både Tudorn och omegas naton för 2k~ är mil ifrån ett 100krs Nato kvalitetsmässigt. Sen får man ta ställning till om man tycker det är värt eller inte, men det är en annan femma

Phoenix naton för 15-20 pund föredrar jag och tycker de gör sig ypperligt på dyrare sportklockor, men det är en smaksak ;)
Visst är det kanske skillnad men det man betalar mest för är märket. På den lilla biten nylon och det lilla armbandet kan det inte skilja 1800kr i kvalitet. Isåfall är det vävt av guldtråd :).

När klockor saknar DATUM!

DSC_8883.JPG

En till grej!

Jag älskar Omega SMPc! Jag tycker den är sjukt snygg, perfekt size och allt.. Men den där jävla länken! Fan vad ful den är!

2ljqo9y.jpg

:rage:
Håller helt med. Älskar klockan men den där länken är inget för mig.
Önskar man kunde köpt den i liknande utförande med skruvade länkar.
IMG_1707.JPG

Bild lånad från nätet.

Ja, eftersom jag ändå ansträngt mig med att photoshoppa (inte så elegant utfört, det erkänner jag!:sorry:) denna bild kan jag väl lika gärna gnälla i denna tråd också.;)
Det är ju f-n att vissa tillverkare ändå i he-vete envisas med att förstöra upplevelsen av klockan med snedplacerade datum när det inte kan vara så dj-vla svårt att placera det på en mer estetiskt tilltalande plats.:rage: Tänk så många klockor som faktiskt skulle gå att bära utan denna klockvärldens pest.:p
bpbs-jpg.621215

Hade det handlat om inredningsdesigners hade de fått sparken direkt...:D
des.jpg

Senast ändrad:
Ja, eftersom jag ändå ansträngt mig med att photoshoppa (inte så elegant utfört, det erkänner jag!:sorry:) denna bild kan jag väl lika gärna gnälla i denna tråd också.;)
Det är ju f-n att vissa tillverkare ändå i he-vete envisas med att förstöra upplevelsen av klockan med snedplacerade datum när det inte kan vara så dj-vla svårt att placera det på en mer estetiskt tilltalande plats.:rage: Tänk så många klockor som faktiskt skulle gå att bära utan denna klockvärldens pest.:p
bpbs-jpg.621215
Har nog varit uppe i tråden redan. Men jag håller med dig. Speciellt på kronografer känns det som "grabbar... vi har glömt en sak! :eek: Vi slänger in det där bara".

Okej, lite mer.
AR - med svarta urtavlor under som blir blåaktiga.
AR med repor på.
Panerais extra två millmeters tjocklek jft alla andra
IWC:s ständiga designbyten på Aquatimer
Limited editions hos alla
Rolex Explorers blingiga polerade bezel (synd på extremt skönt toolklocka)
PP Nautilus polerade mittenlänkar (ser ut som kuddar)
GMTc för stora och feta siffror på bezel
Breitlings ansträngda namn (Seawolf, Avanger Hurricane - kom igen!)
Att Tag Heuer fortfarande heter Tag Heuer istället för Heuer
Omega Speedmasters 4 298 varianter.

Skönt. Nu har jag fått ur mig det.

Arabiska siffror överlag tycker jag inte är särskilt vackert, bortsett från när det kommer till datumvisare. Föredrar index. Framförallt Explorer I, som i övrigt är en väl avvägd klocka, hade varit betydligt snyggare utan dessa.

När fina(dyra) klockor har målade index snarare än applicerade.
Att klassiska modeller från ganska många märken sabbas av helt onödiga och meningslösa keramiska inslag. Hur skall man få vettig patina nu?

Alla klockor som inte har datumfönstret i samma färg som tavlan. Det känns som det är av ren lathet att man inte har ansträngt sig med alla detaljer.
För mig är det ett störningsmoment som förstör balansen tavlan.

10518084_1633997123514214_1882664246_n.jpg

Tillbaka
Topp