Jag skyller på extremt hög feber...Lugn som en filbunke, som vanligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag skyller på extremt hög feber...Lugn som en filbunke, som vanligt.
Visst är det kanske skillnad men det man betalar mest för är märket. På den lilla biten nylon och det lilla armbandet kan det inte skilja 1800kr i kvalitet. Isåfall är det vävt av guldtrådFast det där stämmer inte, både Tudorn och omegas naton för 2k~ är mil ifrån ett 100krs Nato kvalitetsmässigt. Sen får man ta ställning till om man tycker det är värt eller inte, men det är en annan femma
Phoenix naton för 15-20 pund föredrar jag och tycker de gör sig ypperligt på dyrare sportklockor, men det är en smaksak![]()
Krya på dig, hoppas du hinner bli frisk innan jul!Jag skyller på extremt hög feber...
En sak till: Milgauss visare!
Ja vi vet att klockan tål många Gauss. Behöver inte ha en blixtvisare och göra det övertydligt. Lite som när någon säger "vilket hockeymål Foppa gjorde". Jaså? Trodde han spelare pingis...
Jag hoppas det också.Krya på dig, hoppas du hinner bli frisk innan jul!![]()
Måste hålla med! Var osäker på om 1680 var rätt val när den konkurerade med 5513.. men nu känns en sportklocka inkomplett utan datumetNär klockor saknar DATUM!
![]()
Måste hålla med! Var osäker på om 1680 var rätt val när den konkurerade med 5513.. men nu känns en sportklocka inkomplett utan datumet
Billighetsurverket är väl det värsta, 321 FTWJo, men det var 19mm när det begav sig, 20mm blev det med Professional. Speedy-arvet skall vårdas så Omega gör i detta fall helt rätt.
Håller helt med. Älskar klockan men den där länken är inget för mig.En till grej!
Jag älskar Omega SMPc! Jag tycker den är sjukt snygg, perfekt size och allt.. Men den där jävla länken! Fan vad ful den är!
![]()
![]()
Har nog varit uppe i tråden redan. Men jag håller med dig. Speciellt på kronografer känns det som "grabbar... vi har glömt en sak!Ja, eftersom jag ändå ansträngt mig med att photoshoppa (inte så elegant utfört, det erkänner jag!) denna bild kan jag väl lika gärna gnälla i denna tråd också.
Det är ju f-n att vissa tillverkare ändå i he-vete envisas med att förstöra upplevelsen av klockan med snedplacerade datum när det inte kan vara så dj-vla svårt att placera det på en mer estetiskt tilltalande plats.Tänk så många klockor som faktiskt skulle gå att bära utan denna klockvärldens pest.
![]()
Det hoppas jag verkligen, med tanke på hur störande det är samtidigt som det inte kan vara tekniskt svårt att undvika...Har nog varit uppe i tråden redan. Men jag håller med dig. Speciellt på kronografer känns det som "grabbar... vi har glömt en sak!Vi slänger in det där bara".
Ja, hur tänkte de där?Andra saker jag stör mig på är Rolex "super case", det vill säga de bredare bandhornen som får klockan att se fyrkantig ut.
Arabiska siffror överlag tycker jag inte är särskilt vackert, bortsett från när det kommer till datumvisare. Föredrar index. Framförallt Explorer I, som i övrigt är en väl avvägd klocka, hade varit betydligt snyggare utan dessa.
Det är ju en vanlig Rolex OP....
Haha, där ser man, då föredrar jag helt enkelt en OP framför Explorer. Tack för upplysningen![]()
Jag älskar explorer men tycker OP är en tråkrolle. Subjektivitet är lustigt![]()
Här är en OP som jag tycker är snygg:Haha, där ser man, då föredrar jag helt enkelt en OP framför Explorer. Tack för upplysningen![]()