• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Digitalklockatråden

Vostok

Audemars
Hur många batterier pratar vi om egentligen? Jag har bra rabatt på batterilagret... 😎
Man tackar!! 😍 Jag har batterier hemma men jag ska nog börja med att kika vad som känns intressant att få liv i igen :)
En del av klockorna är ju renoveringsobjekt eller reservdelar :)
Den där Casio W-720 som jag hittade tyckte jag dock va lite intressant så den åker upp på bänken snart för en obduktion får vi se om den går att återuppliva 😅
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Hahaha! Det va en Hitech jag hade med tydligen 😄

1664096538351.jpeg
Min teori går isär nu tankarna går. Hitech kan va dyrare. "Norrländskt guld" "pappa guldmedalj av kungen" 1994 för mjölk leveranser😱😍🤪
 

Vostok

Audemars
Så vaknade den gamla Casio w-720 upp ur sin fleråriga dvala :)
Tänkte passa på och polera glaset men det visade sig vara just glas och inte plast? så det får va lite repor i den så länge...
Nu måste jag bara hitta ett band till den med så är den redo för tjänstgöring igen :)

1664105356965.jpeg
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Så vaknade den gamla Casio w-720 upp ur sin fleråriga dvala :)
Tänkte passa på och polera glaset men det visade sig vara just glas och inte plast? så det får va lite repor i den så länge...
Nu måste jag bara hitta ett band till den med så är den redo för tjänstgöring igen :)

1664105356965.jpeg
Helt fantastiskt att väcka liv i nåt som legat i årtionden. Fasen man får G-Shock vibbar, displayerna layout är ju som de gamla vintage och även de idag de enkla inte mycket som hänt.

Min äldsta G-Shock gold speed
DSC_7490.JPG
DSC_7491.JPG
DSC_7492.JPG
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
Topp