• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ditt senaste köp!

image.jpeg

Vad i helvete, har den redan släppts? Jag brottades med min 5s vääääldigt länge eftersom att jag inte ville ha en större lur, men för en månad sedan gav jag upp. Det blev en iPhone 6S.

Släpptes idag. :)

Nice, har helt missat SEn. Är det en storlek mellan 5s och 6?

Det är exakt samma storlek som 5S. Samma utsida som 5S men den mesta insidan från 6S. Smidigt att alla tillbehör till 5S passar den här.

Priserna är helt klart överkomliga med Apple-mått mätt. Jag slog faktiskt till på 64 gb även om jag alltid klarat mig på 16 innan. Känns skönt att slippa tänka på vad man har plats för :)

Det är exakt samma storlek som 5S. Samma utsida som 5S men den mesta insidan från 6S. Smidigt att alla tillbehör till 5S passar den här.

Priserna är helt klart överkomliga med Apple-mått mätt. Jag slog faktiskt till på 64 gb även om jag alltid klarat mig på 16 innan. Känns skönt att slippa tänka på vad man har plats för :)
Snyggt! Är jäkligt sugen med!

Den saknar 3D touch dock, men det verkar inte hindra folk från att byta ner sig från 6S.

Ska bli skoj att prova.

Den saknar 3D touch dock, men det verkar inte hindra folk från att byta ner sig från 6S.

Ska bli skoj att prova.
För mig som kommer från sexan är det inga problem men för de som kört 6S kan jag förstå att man saknar det. Lite konstigt beslut av Apple, vill de att 3D touch ska stödjas i alla appar borde det faktiskt finnas i alla deras lurar. Inget som stör mig personligen dock.

Kul att du får din imorgon! Jag hade faktiskt en guld 5S och den var/är riktigt jäkla snygg :)

Det låter verkligen som en kanonkombo, en 6:a i en 5:as outfit.

@MrPlow @LS

Hur är batteritiden? Jag är väldigt nöjd med batteritiden i min 6s i jämförelse med 5s. Om den blir sämre med SE gör jag definitivt ett byte i fel riktning trots bättre storlek. Hittar ingenting på google eftersom att den är så pass ny...

@MrPlow @LS

Hur är batteritiden? Jag är väldigt nöjd med batteritiden i min 6s i jämförelse med 5s. Om den blir sämre med SE gör jag definitivt ett byte i fel riktning trots bättre storlek. Hittar ingenting på google eftersom att den är så pass ny...
Batteritiden är rejält mycket bättre än 6S enligt både specifikationer och tester. I vissa fall är den t.o.m. lika bra som 6S plus.

Du kan jämföra olika iPhone-modeller här:
http://www.apple.com/se/iphone/compare/

Sammanfattning av lite olika reviews:
http://www.macrumors.com/2016/03/24/iphone-se-reviews/

Fuck. Nu måste jag ju köpa en...

Haha, ja det är väl klart du måste ;)

Tycker det är intressant att se hur många som är intresserade av SE. De flesta tester säger att SE inte är något för de som vant sig vid iPhone 6 eller 6+. Tittar jag rent anekdotiskt tycker jag inte alls det stämmer. I min bekantskapskrets som till största del består av pryltokiga (nörd- :) ) killar strax under eller över 30 är det många som har beställt SE trots att de har större mobil idag.

Man har helt enkelt ett val mellan lite större skärm vs bättre portabilitet och enklare en-hands-användning. Jag väljer den mindre storleken alla dagar i veckan.

Det är givetvis för tidigt att säga efter mindre än en dag men jag tror inte att jag personligen kommer sakna en större skärm. 4,7" är egentligen också alldeles för litet för surf, till det har jag min Macbook Air och en 27" skärm och för film och bilder är det Airplay till 60" TV som gäller.

Jag måste verkligen köpa en ny lur och jag har då banne mig väntat l-ä-n-g-e på att Apple ska släppa en mindre lur. Måste beställa en jag med men vill vänta tills köket är klart. För just nu ser det ut som att jag måste bila och byta avloppet... :(

• Like
Reactions: LS
Jag måste verkligen köpa en ny lur och jag har då banne mig väntat l-ä-n-g-e på att Apple ska släppa en mindre lur. Måste beställa en jag med men vill vänta tills köket är klart. För just nu ser det ut som att jag måste bila och byta avloppet... :(
Och då måste du kunna ringa rörmokaren! Ergo köp ny telefon.

• Like
Reactions: LS
Fick hem denna Logitech Harmony Elite igår, hoppas denna funkar bättre än mitt föregående köp som var en IR/RF förlängare vid namn Maximum 100. Skall ha den till att styra mina enheter som är bakom TVn i garderoben dom har 2 decimeter tjocka väggar.

image.jpeg
image.jpeg

Tillbaka
Topp