• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DIY: Läder projekt samlingstråd.

Monk

Panerai
2-Faktor
Gjort ett häftigt band till en kille här på KS. Ska sitta på en Seamaster :)
IMAG2201.jpg
Kul att se. Imponerande!
 

Maer

Cartier
Ni som har en liten verkstads hörna för läder arbeten, kan ni posta lite bilder på hur ni löst allt med förvaring, upphängning på vägg osv.
Tänkte göra om min läder verkstad i garaget och behöver lite inspiration. :)
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Någon som känner sig manad att sy upp en cykelväska i läder.
http://www.blocket.se/vi/72992786.htm
Som den orangea dom hänger på pakethållaren. Har tyvärr inga mått men i första skedet vill jag veta om någon här kan/vill och ungefär vad det kan tänkas kosta

Adro
 

rogart-63

Patek
Nån av er som har ett riktigt lädermätinstrument? Strider med en säljare som säger att lädret jag köpt är 1,5 mm. Men har mätt det med skjutmått och får det till max 1,2 mm. Går inte att mäta med skjutmått säger han? Man måste ha ett verktyg som kostar £100. Fick ett nytt första gången men det är samma skit igen? Nu har han blockat mig från att köpa från sin Store på Ebay. Surgubbe :mad:. Tänkte om nån kunde mäta och verifiera. Tror han har fel? Har nämligen köpt innan och då har det varit rätt?
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nån av er som har ett riktigt lädermätinstrument? Strider med en säljare som säger att lädret jag köpt är 1,5 mm. Men har mätt det med skjutmått och får det till max 1,2 mm. Går inte att mäta med skjutmått säger han? Man måste ha ett verktyg som kostar £100. Fick ett nytt första gången men det är samma skit igen? Nu har han blockat mig från att köpa från sin Store på Ebay. Surgubbe :mad:. Tänkte om nån kunde mäta och verifiera. Tror han har fel? Har nämligen köpt innan och då har det varit rätt?
Jag tycker det går alldeles utmärkt att mäta lädertjocklek med ett digitalt skjutmått.
Sen kan ju ett större läder diffa några tiondels millimeter i tjocklek om man mäter på olika ställen.
 

rogart-63

Patek
A
Jag tycker det går alldeles utmärkt att mäta lädertjocklek med ett digitalt skjutmått.
Sen kan ju ett större läder diffa några tiondels millimeter i tjocklek om man mäter på olika ställen.
Aldrig varit nåt problem innan. Han hade köpt ett nytt mätinstrument för £100 nyligen. Så det kunde ju omöjligt ha fel :p Han gillade nog inte när jag sa att det behöver nog kaliberas då:eek:
 

MickeJ

Panerai
Nån av er som har ett riktigt lädermätinstrument? Strider med en säljare som säger att lädret jag köpt är 1,5 mm. Men har mätt det med skjutmått och får det till max 1,2 mm. Går inte att mäta med skjutmått säger han? Man måste ha ett verktyg som kostar £100. Fick ett nytt första gången men det är samma skit igen? Nu har han blockat mig från att köpa från sin Store på Ebay. Surgubbe :mad:. Tänkte om nån kunde mäta och verifiera. Tror han har fel? Har nämligen köpt innan och då har det varit rätt?

Jag tycker det går alldeles utmärkt att mäta lädertjocklek med ett digitalt skjutmått.
Sen kan ju ett större läder diffa några tiondels millimeter i tjocklek om man mäter på olika ställen.

Jag förstår inte heller varför det inte skulle gå med skjutmått, jag använder det hela tiden. Däremot, precis som Anders säger, så kan ju tjockleken variera över huden.
 

Maer

Cartier
Svärfar ville ha en ny plånbok. Är den första plånboken jag gör, annars har det blivit korthållare och field notes plånbok.

Här är några bilder från skiss till färdig.
IMAG2436~2.jpg
IMAG2438~2.jpg
IMAG2446~2.jpg


Här kommer den färdiga produkten
IMAG2512~2.jpg
IMAG2513~2.jpg

Den är inte ihop sydd längst upp för att det ska vara enklare att hantera kontanter, kvitton m.m.

IMAG2499~2.jpg
IMAG2502~2.jpg

IMAG2494.jpg


Gjorde även en moleskine / field notes wallet i samma läder.
IMAG2505.jpg
IMAG2508.jpg
IMAG2510~2.jpg

Hoppas ni gillar det.:)
 
Topp