Maer
Basic
Tack så mycket!Lika bra som alltid! Vad för läder använder du?
Just det här köpte jag färgat av en lokal läder grossist. Vegetabiliskt garvat är det enda jag vet om det, tyvärr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack så mycket!Lika bra som alltid! Vad för läder använder du?
Grejen är väl, att när man gjort något själv, ser man alltid det man är minst nöjd med själv. Jag tycker att det är riktigt stiligt!Tack, är ok-nöjd(jag är ganska petig...) med första försöket på "panerai-band".
Hoppar kantbearbetningen blir det aldrig snyggt. Detta är snyggt!Gjorde ett nytt halsband och koppel till jycken i helgen. Tärnsjöläder med handmålade kanter.
Finns lösa keepers eller retaining rings på Ebay .Hej, fick tips om att vända mig till denna tråd med en fråga som jag postade i vanliga diskussionsforumet.
De två hällorna som håller fast bandet när man spänt det har gått sönder på min kära Zenith el Primero. Jag har inte lyckats hitta någonstans man kan införskaffa dessa löst. Jag är därför på jakt efter någon som kan tillverka två sådana åt mig alternativt tipsa om hur jag ska tillväga för att gå vidare på egen hand. Alla tips varmt välkomna! Se bifogat för bild på armbandet.
Svärfar ville ha en ny plånbok. Är den första plånboken jag gör, annars har det blivit korthållare och field notes plånbok.
Här är några bilder från skiss till färdig.
Här kommer den färdiga produkten
Den är inte ihop sydd längst upp för att det ska vara enklare att hantera kontanter, kvitton m.m.
Gjorde även en moleskine / field notes wallet i samma läder.
Hoppas ni gillar det.
Snyggt jobbat!Svärfar ville ha en ny plånbok. Är den första plånboken jag gör, annars har det blivit korthållare och field notes plånbok.
Den är inte ihop sydd längst upp för att det ska vara enklare att hantera kontanter, kvitton m.m.
Hoppas ni gillar det.
Stort tack mycket uppskattat! Visste att det fanns någonstans, att jag inte tänkt själv på att kolla där!Finns lösa keepers eller retaining rings på Ebay .
Är du helt färsk skulle jag rekommendera något billigt Kina set på ebay. Finns för ett par hundra, de är inge kvalitets verktyg, men dom funkar för en nybörjare. Då får du ett set på över 15 verktyg, annars kostar ett kvalitets verktyg allt från 200 - 1000+ per verktyg. Om du inte riktigt vet om det är något för dig och bara vill prova på skulle jag rekommendera det.En snabb fråga till er DIY:are, var är det lämpligast att köpa verktyg? Tänker mig sådant för att kunna göra egna band och/eller klockrullar
Ursäktar om jag la detta i fel tråd, verkade lämpligast här
allt gott
// Max
Ser ut som en bra start. Kör!http://www.ebay.com/itm/Leather-Cra...orking-Sewing-Saddle-Groover-18-/332195803095
Spinner vidare här, kan detta vara något att börja med, eller är det värt att kliva upp ett steg i pris för att få någorlunda kvalité på grejerna?
Allt gott
// M
http://www.ebay.com/itm/Leather-Cra...orking-Sewing-Saddle-Groover-18-/332195803095
Spinner vidare här, kan detta vara något att börja med, eller är det värt att kliva upp ett steg i pris för att få någorlunda kvalité på grejerna?
Allt gott
// M
Grym film! Verkligen inspirerande. Men det finns lite att tänka på innan du börjar slöjda i exotiska-skin, nämligen CITES.Lite inspiration till er läderslöjdare
Skitroligt ju!Gjorde mitt första klockarmband idag. Insida i läder, runtom är det tyg med tryck.
Blev helt okej för att vara första gången.
Jag syr allt för hand. Snyggt fodral, men rätt enkelt att göra...Syr ni för hand eller maskin?
Vi är några som börjat röka pipa och jag såg det här fodralet, fantastiskt!
Svårt att göra eller vad skulle det kosta att få gjort?
Fett!Slängde ihop ett band till tg195an. Använde Gammal ammunitionsväska från försvaret med tre kronor.
Svärfar ville ha en ny plånbok. Är den första plånboken jag gör, annars har det blivit korthållare och field notes plånbok.
Hoppas ni gillar det.
Snyggt!
Senaste medlemen så hen behöver nog inlägg!