• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DIY: Läder projekt samlingstråd.

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
I all vänlighet @Knivproffset. Den där stilen är ett dåligt sätt att inleda din tid på forumet. Om det är för att komma åt köp o sälj så kan du nog istället räkna med att många här inte kommer att vara intresserade av att göra affärer med dig.
 
- Ursäkta, det blev lite tokigt, men tänkte publicera lite allmännnyttig information om knivar. Men då behövs det visst 50 inlägg..
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
- Ursäkta, det blev lite tokigt, men tänkte publicera lite allmännnyttig information om knivar. Men då behövs det visst 50 inlägg..
Varför hoppar du in i denna tråden då? Är det du vill säga så om knivar så viktigt att du inte kan spendera lite tid på forumet och delta i normala diskussioner? Det finns väl renodlade knivforum i så fall?
 

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Vad kör ni med för lim? Jag tänkte beställa mig ett start-kit på ebay för att testa om detta är något för mig. Kantfärg kanske även det behövs? Detta verkar kul och jag är mäkta imponerad över av vad många av er presterar!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Precis avslutat semesterprojektet, en lite enklare väska modell "bärkasse" men med justerbara handtag så man kan ha den över axeln bekvämt också.
IMG_4402.JPG
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Har tänkt klä insidan av en klocklåda i trä med läder eller mocka - någon som har tips på var man hittar tunt/smidigt/billigt läder och mocka? Någon specifik säljare på ebay t.ex?

Lämpligast lim? Vanligt kontaktlim?
 

rogart-63

Patek
Har tänkt klä insidan av en klocklåda i trä med läder eller mocka - någon som har tips på var man hittar tunt/smidigt/billigt läder och mocka? Någon specifik säljare på ebay t.ex?

Lämpligast lim? Vanligt kontaktlim?
Beror precis på hur mycket? Har några småbitar på ca 30x40cm i blått mocka . Men dom är 1,5 mm tjocka. Finns nån säljare på bukten som har fint läder och mocka till bra priser. Som gör handskar. Kommer inte ihåg namnet bara.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Läderverkstan i sthlm har garanterat vad du söker, de brukar ha massor av spillbitar i varierande storlek. Kontaktlim funkar jättebra.
Tack för tipset men de verkar inte sälja på distans.

Beror precis på hur mycket? Har några småbitar på ca 30x40cm i blått mocka . Men dom är 1,5 mm tjocka. Finns nån säljare på bukten som har fint läder och mocka till bra priser. Som gör handskar. Kommer inte ihåg namnet bara.
peggysuealso och dc-leather på ebay har en del Suede.
Blått funkar tyvärr inte, funderar på mörkbrunt mocka i botten och i locket och lite ljusare brunt läder på fackindelningen. Ska kolla in säljarna på ebay, tack!
 

huggorm

Breitling
Är det lång inkörstid innan man kan göra något sånär snygga saker eller går det relativt fort att lära sig? Börjar bli lite sugen på att testa med nått billigt set.
 

Maer

Cartier
Skulle säga lång inkörstid. Men det är ju väldigt individuellt såklart. Sen är det ju väldigt olika vad man tycker ser okej ut och inte. Jag själv är nog egentligen för petig för mitt eget bästa. Det tar ju väldigt mycket tid att färdigställa ett armband. Speciellt i början. Att göra tex. en klockrulle är ju mycket enklare än att göra band. När man gör band är det hårfint med måtten och gör du en klockrulle så spelar det liksom ingen roll om den blir 17 eller 18cm hög.

Bara att testa på. Är en väldigt tillfredsställande hobby :)
 
Senast ändrad:

huggorm

Breitling
Det var ju fel svar ;)

Hade hoppats att det skulle vara plättlätt och att jag skulle kunna göra en messenger bag nästa vecka men jag får väl börja öva med något enklare. Tack för svaret! :)
 
Topp