• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DIY: Läder projekt samlingstråd.

Camo00

Patek
Provade att göra en mindre, tunnare väska av gamla spillbitar. Vad tycks?
20170901_184021.jpg
20170901_184218.jpg
20170901_184334.jpg
 

TrahNaN

Breitling
Mitt första försök/projekt är nu klart, eller har bandet kvar till väskan men väntar på materialet till det, för att vara första gången jag arbetar med läder så får jag säga att jag är nöjd. Finns lite förbättringar att göra men man lär sig allt eftersom. Nästa steg för min del blir att lära sig färga själv, just det här lädret var färdigfärgat, men har lite nytt läder att leka med.
IMG_20170905_134617_resized_20170905_015415574.jpg
 

Psykel

Patek
Mitt första försök/projekt är nu klart, eller har bandet kvar till väskan men väntar på materialet till det, för att vara första gången jag arbetar med läder så får jag säga att jag är nöjd. Finns lite förbättringar att göra men man lär sig allt eftersom. Nästa steg för min del blir att lära sig färga själv, just det här lädret var färdigfärgat, men har lite nytt läder att leka med.
IMG_20170905_134617_resized_20170905_015415574.jpg
Gisses, ditt första arbete i läder? o_O
Mitt första projekt var en simpel tvåfacks korthållare, som förvisso hållit ihop i två år eller nåt. Med långt ifrån den kvalitén!
 

TrahNaN

Breitling
Gisses, ditt första arbete i läder? o_O
Mitt första projekt var en simpel tvåfacks korthållare, som förvisso hållit ihop i två år eller nåt. Med långt ifrån den kvalitén!
Eller rättare sagt så gjorde jag en knivslida för en herrans massa år sedan då jag gick i scouterna när man var ung :) Men gick bra det här med bara man tog det lugnt och inte stressade. Dock har det blivit en del timmar spenderade framför youtube innan jag började för att försöka lära mig så mycket som möjligt.
 

Psykel

Patek
Eller rättare sagt så gjorde jag en knivslida för en herrans massa år sedan då jag gick i scouterna när man var ung :) Men gick bra det här med bara man tog det lugnt och inte stressade. Dock har det blivit en del timmar spenderade framför youtube innan jag började för att försöka lära mig så mycket som möjligt.
Lite olika förutsättningar då! Jag hade en learning by doing-approach med Lone Wolfs läderslöjdsbok som guide (som jag dock inte direkt använde till just det projektet).
Den börjar bli lite sliten, så kanske slänger ihop en ny (bättre) korthållare snart. Har mycket läder kvar från den stackars slitna jackan som fick sätta livet till! :D
 

Toftich

Rolex
2-Faktor
Mitt första försök/projekt är nu klart, eller har bandet kvar till väskan men väntar på materialet till det, för att vara första gången jag arbetar med läder så får jag säga att jag är nöjd. Finns lite förbättringar att göra men man lär sig allt eftersom. Nästa steg för min del blir att lära sig färga själv, just det här lädret var färdigfärgat, men har lite nytt läder att leka med.
IMG_20170905_134617_resized_20170905_015415574.jpg
Ja jävlar va fin!
 

Minielk

Breitling
Första, riktiga läderfodralet. Ett munspelsfodral tänkt att sitta i bältet.

Är nybörjare så jag tar gärna emot synpunkter - om ni har några (med tanke på de "få och inte så detaljerade" bilderna).
 

Bilagor

  • IMG_20170909_211230.jpg
    IMG_20170909_211230.jpg
    75.9 KB · Visningar: 109
  • IMG_20170909_211258.jpg
    IMG_20170909_211258.jpg
    103.1 KB · Visningar: 102
  • IMG_20170909_211308.jpg
    IMG_20170909_211308.jpg
    74 KB · Visningar: 103

Kaizen

Omega
Är det någon som kan tipsa om vart man hittar bra hårdvara (spännen m.m.) till klockarmband? Sjukt sugen på att göra egna armband. Har investerat i en massa läderprylar så jag ä kittad med allt utom just spännen och nitar .m.m.
 

Snappirajjan

Breitling
2-Faktor
Mammas slitna gamla stövel som legat och skräpat i förrådet i evigheter slaktades på läder som efter en infettning blev riktigt trevligt och kunde användas till ett nytt armband till min Seiko :) Är nästan helt novis på all form av läderslöjd. Detta är andra armbandet jag gör och det blev betydligt bättre än det första. :cigar:

yReeYy2.jpg

WpBPtCD.jpg
Grymt smart
 
Topp