Blev kalas bra!Provade att göra en mindre, tunnare väska av gamla spillbitar. Vad tycks?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Blev kalas bra!Provade att göra en mindre, tunnare väska av gamla spillbitar. Vad tycks?
Gisses, ditt första arbete i läder?Mitt första försök/projekt är nu klart, eller har bandet kvar till väskan men väntar på materialet till det, för att vara första gången jag arbetar med läder så får jag säga att jag är nöjd. Finns lite förbättringar att göra men man lär sig allt eftersom. Nästa steg för min del blir att lära sig färga själv, just det här lädret var färdigfärgat, men har lite nytt läder att leka med.
Eller rättare sagt så gjorde jag en knivslida för en herrans massa år sedan då jag gick i scouterna när man var ung Men gick bra det här med bara man tog det lugnt och inte stressade. Dock har det blivit en del timmar spenderade framför youtube innan jag började för att försöka lära mig så mycket som möjligt.Gisses, ditt första arbete i läder?
Mitt första projekt var en simpel tvåfacks korthållare, som förvisso hållit ihop i två år eller nåt. Med långt ifrån den kvalitén!
Lite olika förutsättningar då! Jag hade en learning by doing-approach med Lone Wolfs läderslöjdsbok som guide (som jag dock inte direkt använde till just det projektet).Eller rättare sagt så gjorde jag en knivslida för en herrans massa år sedan då jag gick i scouterna när man var ung Men gick bra det här med bara man tog det lugnt och inte stressade. Dock har det blivit en del timmar spenderade framför youtube innan jag började för att försöka lära mig så mycket som möjligt.
Ja jävlar va fin!Mitt första försök/projekt är nu klart, eller har bandet kvar till väskan men väntar på materialet till det, för att vara första gången jag arbetar med läder så får jag säga att jag är nöjd. Finns lite förbättringar att göra men man lär sig allt eftersom. Nästa steg för min del blir att lära sig färga själv, just det här lädret var färdigfärgat, men har lite nytt läder att leka med.
Syr du allt för hand eller har du skaffat en symaskin som klarar läder? Har börjat följa dig på Instagram, mycket ögongodis
Tack!! Jag gör allt för hand, utom att föda upp djuren, slakta, garva och tillverka verktyg, färg och tråd...Syr du allt för hand eller har du skaffat en symaskin som klarar läder? Har börjat följa dig på Instagram, mycket ögongodis
Imponerande! Jag kommer testa att göra något enklare (väntar att vi flyttar först). Kanske kommer plåga med en fråga eller tvåTack!! Jag gör allt för hand, utom att föda upp djuren, slakta, garva och tillverka verktyg, färg och tråd...
Hur snyggt som helst!!!Första, riktiga läderfodralet. Ett munspelsfodral tänkt att sitta i bältet.
Är nybörjare så jag tar gärna emot synpunkter - om ni har några (med tanke på de "få och inte så detaljerade" bilderna).
Ojoj, då gör du ju inte mycket själv alls!Tack!! Jag gör allt för hand, utom att föda upp djuren, slakta, garva och tillverka verktyg, färg och tråd...
Bugar och bockar...Enkla spännen köper jag från Cousinsuk.com
Grymt smartMammas slitna gamla stövel som legat och skräpat i förrådet i evigheter slaktades på läder som efter en infettning blev riktigt trevligt och kunde användas till ett nytt armband till min Seiko Är nästan helt novis på all form av läderslöjd. Detta är andra armbandet jag gör och det blev betydligt bättre än det första.
Olika Ebay-säljare, begagnat och nåt från Buckleguy.comBugar och bockar...
Mera komplicerade? Vart köper du dom?
Snyggt, passar kalas till den gröna tavlan!
Dubbelpost, men har äntligen kommit till skott och gjort mitt första band! Fler lär det bli!
Beror på vad Du har för tråd. Nylon funkar bra att bränna, men ljus riskerar att bli missfärgad. Lintråd knyter jag och gömmer.Hur går ni förresten till väga för att fästa tråden? Klipper tight och bränner trådändarna? Vad är the pro-way to do it?
Men värt det, ser jag redan nu!Väska under produktion, många stygn blir det
Men värt det, ser jag redan nu!
Tar du beställningar?Den kommer att bli grym! Får väl erkänna att jag sneglat lite på LV keepall modellerna. Jag har tagit hänsyn till handbagageregelementet också. Kommer lite mer bilder när den är färdig