Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bugar och bockar...
Mera komplicerade? Vart köper du dom?
Följer du någon mall eller egen idé/ritning? Ser riktigt lovande ut!Väska under produktion, många stygn blir det
Följer du någon mall eller egen idé/ritning? Ser riktigt lovande ut!
Sjukt grym! Hur många timmar skulle Du säga?Fäääärdig... eller lite små detaljer kvar men nu funkar den som väska iaf.
Nu är ju detta långt ifrån det svar du är ute efter, men jag skulle tro att ett bälte är bland det absolut lättaste man kan göra i läderväg. Du vill inte ge dig på att testa själv? Slöjddetaljer har exempelvis färdiga remmar som man kan bygga bälten av.Hallo gott folk.
Slänger ut en efterlysning här i läderhörnan.
Jag är på jakt efter ett läderbälte till jeans där det skall präglas in text. Har en idé om hur det skulle se ut, behöver en slöjdare.
Har spänne så den biten är löst. Behöver läder, prägling samt "tillpassning".
Dra ett PM så tar vi det därifrån.
Supersnyggt! Hur har du löst det inuti? Något foder eller så?Fäääärdig... eller lite små detaljer kvar men nu funkar den som väska iaf.
Supersnyggt! Hur har du löst det inuti? Något foder eller så?
Kanske det. Blev hur som väldigt inspirerad. Kanske dags att börja knåpa med läder igen....Tack!
Vad gäller foder? Nä, nån måtta får det vara
Väldigt ofta faktiskt. Men slutar sällan så, man får ta det som blir mindre bra själv iställetTänker ni ibland att det där bandet blev så j-a bra så det behåller jag själv
RIKTIGT snyggt armband.!Gjorde för en gångs skull ett band till mig själv Speedyn fick lite nya kläder.
Hej! Skulle gärna vilja göra lite klockband.
Har nämligen ett problem och det är att original band på de flesta klockor är för små för mina handleder..
Men jag är lite osäker på hur man ska gå tillväga...
Vad ska man leta efter i skinnväg? tjocklek? typ? osv.
Tycker det är sjukt häftigt med egentillverkade armband.
Mvh Johan
Nåt i den här stilen? Fast i läder då...Houdi Folks, vet ej om detta är rätt tråd.
Skulle vilja ha ett slimmat lädercase för 2-3 pennor med en platt flärp så man kan fästa det på en Moleskine anteckningsbok.
I nåt tjockare ljusare läder med sömmar men som ändå är platt så man får ner hela kittet i en kavajficka etc.
De större Moleskine har en lite hållare för pennor men de mindre har en ingen sån och har ett jobb där jag måste ha med mig smidig anteckningsbok hela tiden (gillar ej anteckna i mobilen och laptop/Ipad är för stora att bära med sig i alla lägen vid intervjuer och fabriksbesök etc utomlands där man rör på sig hela tiden).
Nån som har nåt tips på produkt som redan finns eller vem som kan göra?
Yes, mer som Jetpens fast om möjligt ännu mer slimmat, mer som två tuber för pennor och en flärp bakom man kan fälla in som bokmärke där man just nu skriver i boken, om man får önska fritt...Nåt i den här stilen? Fast i läder då...
https://nockco.com/cases/sinclair
Edit: Eller en sånhär?
https://www.jetpens.com/Quiver-Double-Pen-Holder-for-A6-Pocket-Notebooks-Black/pd/15553
Borde inte vara nåt större problem för nån hemmapulare att snickra ihop. Säger jag som absolut inte kan hjälpa dig med det!Yes, mer som Jetpens fast om möjligt ännu mer slimmat, mer som två tuber för pennor och en flärp bakom man kan fälla in som bokmärke där man just nu skriver i boken, om man får önska fritt...