• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DIY: Läder projekt samlingstråd.

Maer

Cartier
Leathercrafttools har mycket bra verktyg till vettiga priser. Jag använder denna. https://leathercrafttools.com/item?id=3688

De flesta verktyg och andra produkter som säljs på Goodsjapan finns på Leathercrafttools till ett bättre pris. Passa även på att köpa lite Tokonole. https://leathercrafttools.com/item?id=10697


Hur funkar den färgade Tokonole? Kör endast med den neutrala men skulle vilja se hur resultatet blir med de färgade. Hade nästan glömt bort att dom hade färgad. :)
 
Lite nattarbete.
IMG_20180202_040541.jpg
IMG_20180202_040600.jpg
 

Kris747

Omega
Var bakluckeloppis i garaget på gallerian i närheten idag. Perfekt, jag som nyligen kommit på att jag vill börja göra egna band.
Köpte en portfölj och ett bokfodral i tunt läder som får bli lining för 140kr totalt.
F0201AD1-5DEE-49FC-A093-8F98ABA0E8EF.jpeg

6DF6EF79-3D7D-4A6A-B272-014637E8053D.jpeg

En vinkork får duga som mall för toppen.
27E5B71A-E232-4FAF-8DAC-A08FC3F52F05.jpeg

Här är de utsidan och liningen ihoplimmade.

Jag måste handla lite verktyg i veckan. Såg att slöjd-detaljer har en skärflingskniv och en skärflingshyvel, vilken är bäst? Vad är mer är ”måste ha” för nybörjare?
 
Senast ändrad:

Kris747

Omega
Vilken typ av gaffelmejsel använder ni? Tänkte gå förbi slöjd-detaljer och de har både rak och snedställd, ska man köra på 2 mm eller 3 mm?
 

Johan82

Breitling
Mammas slitna gamla stövel som legat och skräpat i förrådet i evigheter slaktades på läder som efter en infettning blev riktigt trevligt och kunde användas till ett nytt armband till min Seiko :) Är nästan helt novis på all form av läderslöjd. Detta är andra armbandet jag gör och det blev betydligt bättre än det första. :cigar:

yReeYy2.jpg

WpBPtCD.jpg

Snyggt! :)
 
Topp