• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DIY: Läder projekt samlingstråd.

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Mitt förata band i get. 20/16mm
0C3BA171-F887-4631-A3EE-14D059383F79.jpeg
getebra! :)
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Jag gjorde ett eget band till min IWC Ingenieur. Ett jäkla pyssel med passform så när det var dags för finish så gick det på tre minuter... Ska även tillägga att detta var mitt första band.
IMG_20180827_185713.jpg
IMG_20180827_185553.jpg



Nu till frågan. Är det någon av er läderrävar som skulle vilja ha en utmaning och göra ett band? Specialinfästning med knapp (jag har löst knappar). Betalar givetvis bra :) pma gärna!
 

Maer

Cartier
Någon som är intresserad av en sån här? Helt ny och oanvänd. Skulle köpa 1 men han råkade skicka 2 så Tänkte kolla om någon vill köpa 1 istället för att jag skickar tillbaka den.
20181003_063915.jpg
 

Valencia blue

Breitling
Otroligt många snygga arbeten här, fick blodad tand och ville försöka själv, hittade ett gammalt läderbälte som fick sätta livet till, använde rullkniv, kontaktlim,
20181010_181529.jpg
håltång och björntråd, blev hyfsat nöjd med resultatet, jag ser det som en prototyp, nu vet jag vad jag ska göra annorlunda nästa gång, kul var det i alla fall.
Här på min Relide spaceville.
 

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Var handlar ni Ritza-tråd?
Jag tänkte bara handla en mindre längd men hittar bara dyra fraktalternativ från England när jag kollar eBay inom EU.
 

Patrik.L

Omega
FDE030FE-9986-416D-88C8-E845F461A643.jpeg
Slöjdade precis ihop mitt första läderstrap. Får säga att det va bra mycket mer jobb än jag någonsin hade kunnat föreställa mig:banghead:

Märkte dessutom lite för sent att jag hade köpt allt för tjockt läder. Dock så fick bandet en ganska rå o bastant look som säkert kan funka till min Panna. Kul va det iaf :)
 
Topp