• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DIY: Läder projekt samlingstråd.

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har letat efter det faktiskt, tycker det är snyggt när man har parallella sömmar som på ett klockarmband. Löser det idag genom att slå hålen från olika håll men det här hade varit smidigare.

De är spegelvända. Så om man t.ex. Vill ha samma vinkling på stygn på båda sidorna av ett objekt kan man köra reverse på baksidan. Ganska ovanligt att man gör det skulle jag säga.
 

Koppe

Cartier
Jag letar efter vegetabiliskt garvat läder för läderprojekt som korthållare och läderband.. vart brukar Ni handla? Online alltså.... Tacksam för tips :)
 

Camo00

Patek
Fått hem canvasband från @Maer - sjukt hög kvalitet och känsla för detaljer! Myyycket nöjd!! :)
MaerBratte.jpg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Någon som kan göra ett vintagelikt slitet canvas i orange. Det kanske räcker med ett i orange. Resten kan solen få bleka. Typ så här:
gunny-straps-orange-canvas-on-panerai.jpg
 
Topp