Jag är svinnöjd med mina gaffeljärn/mejslar. Ena gaffeln av 8-hålarn va skadad så fick en helt ny och behålla den gamla utan strul eller nått.Har du fått dina järn från wuta än? Nyfiken om du är nöjd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är svinnöjd med mina gaffeljärn/mejslar. Ena gaffeln av 8-hålarn va skadad så fick en helt ny och behålla den gamla utan strul eller nått.Har du fått dina järn från wuta än? Nyfiken om du är nöjd.
Toppen, hur lång var leveranstid?Jag är svinnöjd med mina gaffeljärn/mejslar. Ena gaffeln av 8-hålarn va skadad så fick en helt ny och behålla den gamla utan strul eller nått.
Kommer inte riktigt ihåg, men säker mer än 2 veckor tyvärr. KS blade är troligtvis ännu bättre verktyg, men så kostar de ju mer också.Toppen, hur lång var leveranstid?
Funderar på Wuta eller KS blade som @Danneswe använder.
Om man går för Wuta är det reverse som är den "vanliga" varianten? Var beställde du ifrån Ebay?Kommer inte riktigt ihåg, men säker mer än 2 veckor tyvärr. KS blade är troligtvis ännu bättre verktyg, men så kostar de ju mer också.
Jag körde inte reverse utan obverse. Beställdes från deras eBay-butik.Om man går för Wuta är det reverse som är den "vanliga" varianten? Var beställde du ifrån Ebay?
De är spegelvända. Så om man t.ex. Vill ha samma vinkling på stygn på båda sidorna av ett objekt kan man köra reverse på baksidan. Ganska ovanligt att man gör det skulle jag säga.Vad är skillnaden mellan reverse och obverse?
De är spegelvända. Så om man t.ex. Vill ha samma vinkling på stygn på båda sidorna av ett objekt kan man köra reverse på baksidan. Ganska ovanligt att man gör det skulle jag säga.
Jadå, de har använts en del. Gillar dem riktigt mycket. Man slipper använda syl med dem, riktigt bekvämt! Ser ut så här med 0,60-tråd.Har du fått dina järn från wuta än? Nyfiken om du är nöjd.
Vilken variant är det där, obverse?Jadå, de har använts en del. Gillar dem riktigt mycket. Man slipper använda syl med dem, riktigt bekvämt! Ser ut så här med 0,60-tråd.
Ja, obverse 3,0mm. Har ett med åtta tänder och ett med två.Vilken variant är det där, obverse?
Hmm, enligt deras ebay är det följande:Ja, obverse 3,0mm. Har ett med åtta tänder och ett med två.
Har du en bild på ett band som du gjort så?Jag har letat efter det faktiskt, tycker det är snyggt när man har parallella sömmar som på ett klockarmband. Löser det idag genom att slå hålen från olika håll men det här hade varit smidigare.
riktigt snyggt!Två rykande färska canvas band från verkstaden som ska pryda min nya Alpina
Det där måste ge i alla fall en halv extra hästkraft!Helt meningslöst men..
Det skulle behövas..Det där måste ge i alla fall en halv extra hästkraft!
Gillar den tunna sömmen! Jag kommer behöva ett nytt eller ett par nya band till nykomlingen. Vi får ta en ny diskussion om du kan hjälpa till igen samt isf färger. Tänker ett brunt som matchar subdials. Kanske småhålat racing(?) eller ej. Kanske krämfärgad kontrastsöm? Många funderingar...Mitt förata band i get. 20/16mm
Shit, bra köp!! Får kolla på lite alternativ!Gillar den tunna sömmen! Jag kommer behöva ett nytt eller ett par nya band till nykomlingen. Vi får ta en ny diskussion om du kan hjälpa till igen samt isf färger. Tänker ett brunt som matchar subdials. Kanske småhålat racing(?) eller ej. Kanske krämfärgad kontrastsöm? Många funderingar...