Maer
Basic
Jag tänkte isåfall be honom beskriva lite hur han tillverkar sitt band, så kanske jag har gjort på ett liknande sätt men hittat en annan lösning. "Tjockare" padding komplicerar ju helt klart konstruktionen av ett band.
Själv så har jag ett par saker som jag försöker hitta lösningar på.
1. Hitta ett lim som fungerar med diverse olika förstärkningsmaterial (beroende på bandkonstruktion) och inte är lösningsmedelbaserat.
2. Hur man ska garantera att stygnen (looparna) på sidan där spännet sitter inte släpper. Att bara dra ihop dom med lite lim känns inte som en tillförlitlig lösning.
och att sy in "keepers" alltså sy hela vägen är heller ingen bra lösning för då kan man inte göra kantlinjer efter stygn på korta bandet. (Visar en bild hur jag helst vill ha det.
Jag gör alltid så att jag tunnare ut mycket fram till den gröna linjen på bilden så att jag även får sömm från andra hållet men man får tunna ut mycket så att den inte blir för tjock där keepern ska sitta, därav är sömmarna över kanter mer en dekorativ sömm och inte något som måste utså så mycket påfrestning iaf.
Gör jag endast corner stitch så vill jag gärna ha en kraftigare sömm där nere.
Edit: svårt att förklara men hoppas du förstår vad jag menar. När du foldar över där vid spännet så har man en längre flärp där bak som går förbi en liten bit där sömmen kommer att vara vid gröna linjerna.
Senast ändrad: